Mobilitatea în metropole
Reading Time: 4 minuteBosch devine un furnizor de servicii de mobilitate pentru aglomeraţiile urbane. În viitor, compania se va concentra mai mult pe dezvoltarea și furnizarea de soluții de mobilitate în orașe conectate, inteligente, anunță compania, într-un comunicat de presă.
Cererea pentru concepte de mobilitate inteligentă pentru mediul urban creşte rapid în întreaga lume. Mega-metropolele din întreaga lume sunt foarte aglomerate. În multe locuri, există o amenințare de blocaj total. Din ce în ce mai mulți oameni se întorc în orașe sau vor locui acolo în viitor. Până în 2050, mai mult de șase miliarde de oameni vor trăi în mega-metropole, de două ori mai mulți decât în prezent. Până atunci, traficul urban se va fi triplat. Cu aproximativ două treimi din populația globală care trăiește în conurbări în 2050 și odată cu creșterea urbanizării, va apărea și un număr tot mai mare de probleme.
Din ce în ce mai mulți oameni într-un spațiu limitat va însemna și mai mult trafic și, prin urmare, mai multă poluare, mai puțin spațiu verde, mai mult zgomot și mai mult timp pierdut în trafic. „Cu soluții tehnologice, Bosch poate contribui la îmbunătățirea calității vieții în mega-metropole și conurbaţii. Principalul mijloc în acest sens este mobilitatea fără emisii de gaze, fără stres și fără accidente”, spune dr. Rolf Bulander, membru al consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH și președinte al sectorului de afaceri Soluţii de mobilitate. Și în termeni de afaceri, orașele inteligente reprezintă o zonă de creștere pentru furnizorul de tehnologie și servicii. Numai în perioada până în anul 2020, piața smart-city va crește cu 19 procente în fiecare an, atingând un volum de 700 de miliarde de euro. În proiectele sale de vânzări încrucișate, Bosch și-a dublat deja vânzările în acest sector în ultimii doi ani.
De la drumuri aglomerate și aer poluat
Timpul pierdut în căutarea unui loc de parcare, livrare ineficientă, drumuri blocate cu maşini private – toate acestea sunt deja probleme comune de mobilitate în multe orașe mari. „Pentru locuitorii orașelor, este aceeași poveste veche – drumuri aglomerate. Nu există semne de progres. Este timpul ca oportunitățile oferite de conectivitate să fie folosite pentru a face traficul urban inteligent”, spune Bulander.
În viitor, nici o mega-metropolă nu va funcționa fără trafic inteligent și un nou model de mobilitate. „Ne mutăm de la orașul orientat spre mașini la o idee de mobilitate atât inteligentă, cât și multimodală”, adaugă Bulander.
La mobilitate fără emisii, fără stres și fără accidente
În cadrul evenimentului Bosch Mobility Experience din Boxberg, Bosch demonstrează modul în care compania transformă mobilitatea urbană. „Eforturile noastre de a contribui la crearea unui mediu urban fără emisii, stres și accidente sunt legate de trei dezvoltări tehnologice – automatizare, electrificare şi conectivitate”, declară Bulander.
Pentru Bosch, accentul se pune pe efectuarea unei călătorii fără stres din punctul A în punctul B. Pentru a realiza acest lucru, chiar și într-o metropolă aglomerată, transportul public, maşinile, cât şi autovehiculele colective care se conduc singure și autovehiculele de transport, dar și alte mijloace de transport, vor trebui să fie conectate complet. Pe scurt: toate mijloacele de transport din oraș vor trebui să fie conectate între ele.
„Serviciile de mobilitate multimodală, pe care utilizatorii le pot rezerva cu doar câteva clicuri de mouse, vor juca un rol major în reducerea congestionării”, adaugă Bulander.
Creșterea automatizării traficului urban va avea ca rezultat, de asemenea, o mai mare siguranță și mai puține accidente. Chiar și acum, programul Bosch pentru controlul stabilităţii motocicletelor MSC oferă un fel de ESP pentru motociclete. Și ABS pentru biciclete electrice, care a fost lansat recent, poate, de asemenea, să salveze vieţi. „Conectarea autoturismelor, bicicletelor, a altor utilizatori ai drumurilor și a infrastructurii poate contribui la reducerea accidentelor și, astfel, la salvarea de vieți. Mai ales în piețele emergente, utilizatorii de drumuri, cum ar fi motocicliştii, sunt în pericol”, spune Bulander. Una dintre soluțiile dezvoltate de Bosch este un scut digital pentru motocicliști. Și în situații de urgență, sistemul eCall dezvoltat special pentru motociclete poate salva vieți.
Electromobilitate și motoare cu combustie
Calitatea aerului va rămâne o problemă importantă, în special în aglomerațiile urbane. Din acest motiv, obiectivul Bosch este un trafic cu emisii scăzute. „În orașele viitorului, şi electromobilitatea și motoarele cu combustie vor face parte din soluție”, declară Bulander. Chiar și acum, afacerea Bosch cu biciclete electrice o face lider pe piață pentru unitățile de control pentru cel mai de succes vehicul electric din lume. Mai mult de 200 de milioane de e-scutere sunt pe drumurile din China, iar sistemele de propulsie Bosch joacă un rol și aici.
Pentru vehiculele electrice ușoare cu două, trei și patru roți, Bosch a dezvoltat un sistem compact de propulsie care poate acționa motoarele cu două roți cum ar fi vehiculele E-Schwalbe și vehicule mici cu patru roți, cum ar fi e.Go. În plus, livrările coletelor în orașe mari devin din ce în ce mai electrificate. Compania germană Deutsche Post DHL este deja lider aici cu Streetscooter, care deține și componente ale sistemului de propulsie Bosch. În afară de promovarea dezvoltării electromobilităţii în toate clasele și segmentele de vehicule, compania lucrează la îmbunătățirea continuă a motorului cu combustie. Bosch își cheltuie jumătate din bugetul pentru cercetare și dezvoltare pe probleme de protecția mediului și conservarea resurselor. În total, suma se ridică la aproximativ 3,5 miliarde de euro.
Furnizor complet pentru oraşele inteligente
Bosch are în desfăşurare 14 proiecte de vârf cu privire la orașele inteligente. Acestea includ proiecte urbane în Singapore, San Francisco, Berlin și Hamburg. Șapte proiecte includ soluții de mobilitate urbană. În afară de parcările conectate și gestionarea parcurilor auto, aceste soluții implică și electromobilitatea și transportul multimodal. Cel mai recent acord de colaborare al companiei Bosch din acest domeniu este cu orașul Tianjin, din China. Scopul declarat al cooperării este de a transforma orașul port într-un oraș inteligent.
Dezvoltare de trei ori mai rapidă decât piața
În transformarea sa într-un furnizor de mobilitate urbană, compania beneficiază atât de expertiza sa ca furnizor mondial de automobile, cât și de influenţa sa economică: cei 227.000 de angajați din sectorul de afaceri Soluţii de mobilitate au generat în 2016 vânzări în valoare totală de 43,9 miliarde de Euro. În acest an, afacerea în domeniul mobilităţii a Grupului Bosch este așteptată să crească cu aproximativ 7 procente. Această creştere este de aproape trei ori mai rapidă decât producția mondială de automobile. „Ne dezvoltăm mai repede decât piața și, în calitate de furnizor de sisteme automotive vom rămâne un partener puternic și, mai ales, inovator al industriei auto. Mai mult, ne transformăm într-un furnizor de servicii pentru fiecare utilizator rutier”, afirmă Bulander. Acest lucru înseamnă şi că Bosch îşi va spori eforturile de cercetare și dezvoltare ale sectorului de afaceri Soluţii de mobilitate pe parcursul acestui an. Până la sfârșitul anului 2017, sectorul de afaceri va avea 48.000 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare, cu aproximativ 4.000 mai mult decât la începutul anului.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz