Mobile World Congress – Ziua 1
Reading Time: 5 minutePortile catre smartphone-urile, smartwatch-urile, tabletele, device-urile, retelele, hotspot-urile si tehnologiile mobile care vor da tonul pe piata telecom s-au deschis larg, iar echipa agentiei de marketing mobil si interactiv – Syscom Digital, condusa de Maia Novolan, este si anul acesta prezenta in Barcelona, orasul-gazda al celui mai important eveniment al anului, Mobile World Congress 2015.
Pe parcursul celor patru zile de eveniment (2-5 martie), “reporterii” Syscom Digital consemneaza zilnic pentru Biz informatii proaspete si topicuri “hot” de la fata locului.
Pentru ca se afla la cea de-a zecea editie desfasurata in Barcelona, organizatorii celebreaza aceasta ocazie printr-o serie de noutati la nivel de continut interactiv oferit participantilor. Astfel, noul program lansat anul acesta, “4 Years from Now”, aduce laolalta antreprenori si investitori pentru a impartasi idei pe teme legate de start-up-uri si inovatie. Totodata, summit-ul “Connected Women” va explora modul in care industria mobila poate accelera economia digitala orientata catre femei si felul in care femeile pot fi si mai bine integrate in universul telecom. In centrul atentiei va fi provocarea “Healthband” deschisa catre toti vizitatorii evenimentului care isi vor putea monitoriza nivelul de activitate atat in cadrul Congresului, cat si in orasul-gazda, Barcelona, utilizand trackere portabile.
Asa cum era de asteptat, INOVATIA este ingredientul principal al evenimentului anului 2015.
In plus, “Orasul Conectat” din anii trecuti a evoluat in “Orasul Inovatiei”, unde participantii sunt asteptati sa interactioneze cu cele mai noi tehnologii care ne pot transforma viata. Spre exemplu, la „plimbare prin oras” am putut gasi taxatoare inteligente pentru transportul in comun, case inteligente (in care comanda tuturor lucrurilor din casa se realizeaza de pe telefon, de la deschiderea/inchiderea usii si pana la reglarea temperaturii), masini inteligente (si nu ne referim doar la interconectare, ci la masini si chiar la biciclete adaptate pentru “delivery”).
Nu in cele din urma, expozitia de anul acesta este mai mare ca oricand, gazduind peste 1.900 de expozanti printre care se numara: Acer, Alcatel-Lucent, Deutsche Telekom, Ford Motor Company, Fujitsu, HTC, Huawei, IBM, Intel, Lenovo, LG, Microsoft, NEC, Oracle, Qualcomm, Samsung, SAP, SK Telecom, Sony Mobile Communications, Telefonica si Vodafone.
La nivel de industrie telecom, CONECTIVITATEA revine in atentia greilor industriei. Ideea care sta in spatele acestei abordari este una extrem de simpla, dar care a parut pierduta din vedere la ultimele editii MWC: comunitatea operatorilor mobili trebuie sa (re)inceapa sa gandeasca la fel ca utilizatorii, sa fie pe aceeasi lungime de unda cu ei si sa se concentreze mai intai pe conectivitate, si de-abia apoi pe tehnologie. Un studiu realizat recent de Gartner chiar arata ca smartphone-urile vor ajunge sa reprezinte 90% din device-urile mobile existente la nivelul intregii populatii in urmatorii trei ani. In acest sens, distanta dintre end-user-ul tipic si profesionistul din industrie se micsoreaza semnificativ, tehnologia trecand in plan secund, in timp ce experienta conectivitatii va iesi tot mai mult la lumina. Astfel ca, daca in ultimii ani MWC a cunoscut o schimbare a abordarii de la un eveniment centrat pe consumator la unul focusat pe business si mediul de afaceri, anul acesta revine la directia initiala, iar in 2015 vor fi prezenti la MWC extrem de multi furnizori si sunt asteptate foarte multe lansari de produse de top.
Cu toate ca evenimentul si-a deschis oficial portile luni, 2 martie, companiile precum HTC sau Samsung au organizat evenimente speciale incepand de duminica, 1 martie.
Asa cum era de asteptat, tema primului eveniment Unpacked al anului organizat de Samsung a fost Galaxy S6 si versiunea sa Edge cu ecran curbat. Cu Galaxy S6 si S6 Edge, Samsung aduce utilizatorilor nu numai o realitate virtuala superioara, dar si un aspect premium. Ambele telefoane vin in cinci variante de culori, iar metalul, sustine CEO-ul Samsung, JK Shin, este cu 50% mai puternic decat cel de pe alte telefoane; device-urile au un display de 5.1 inch si o rezolutie de 1440 x 2560. Interfata este rapida, touchscreen-ul reactioneaza fara probleme aparente. Cu S6 Edge utilizatorii pot adauga 5 culori diferite pentru cinci contacte, iar atunci cand suna telefonul, partea din lateral se va aprinde cu respectiva culoare, stiind astfel cine suna chiar si cand telefonul este cu fata in jos. Ambele telefoane sunt protejate cu Gorilla Glass 4, insa, spre deosebire de modelul anterior, nu sunt rezistente la apa. Senzorul de amprenta a fost imbunatatit si este mai asemanator cu Touch ID prin modul de operare. Pe scurt, un pachet echilibrat de hardware si software.
In privinta HTC, daca modelul One a fost considerat de multa lume cel mai bun telefon al anului 2013, iar versiunea actualizata M8 a fost si ea foarte apreciata, noul One M9 a fost asteptat cu cel mai mare interes. Spre deosebire de One M8, noul M9 are o carcasa monobloc din aluminiu in doua culori, despre care compania taiwaneza sustine ca ar fi prima de acest fel de pe piata, integrand doua tipuri de finisaj diferite. Cu display de 5″ si rezolutie Full HD, noul device prezinta pe partea din spate un senzor foto de 20 de megapixeli retroiluminat, cu lentila din safir si diafragma f/2.2, ceea ce inseamna o performanta ridicata chiar daca lumina este scazuta. In plus, prin sistemul de difuzoare Boom Sound telefonul ofera sunet surround 5.1 cu certificare Dolby.
Tot duminica a fost lansat si ceasul Huawei care ruleaza Android Wear si vine cu un ecran AMOLED de 1.4 inch si o rezolutie foarte buna pentru un astfel de produs, fiind de altfel cea mai mare rezolutie existenta pe un ceas: 400 x 400 pixeli (286 ppi). Desi are multe bile albe, a primit si cateva critici legate de grosimea cam mare. In rest, pe ecran vor aparea mesaje, notificari de apeluri, notificari din Facebook si utilizatorii vor putea raspunde vocal.
Pe langa ceas, Huawei a anuntat si alte produse: TalkBand B2 si N1, un player MP3 combinat cu un headset Bluetooth. Aceste device-uri sunt dedicate persoanelor active care isi petrec o mare parte din timp la sala. Castile Talkband N1 sunt certificate IP54 pentru rezistenta la praf si apa si pot fi folosite si ca simplu handsfree Bluetooth. Conectate la telefon, monitorizeaza aspecte ale efortului fizic, distanta parcursa, calorii consumate etc.
Daca la primele ore ale diminetii peste tot se vorbea despre aceste lansari care au captat intreaga atentie a presei in prima jumatate a zilei, spre dupa-amiaza au inceput sa se contureze mai bine asteptarile legate de evenimentul din acest an. Ramane de vazut ce solutii vor gasi producatorii si operatorii pentru a concretiza cat mai rapid si mai fidel dorinta utilizatorilor de smartphone-uri de a avea conectivitate oriunde ar merge. Filosofia „unui stil de viata conectat” prinde contur la MWC 2015 prin device-urile portabile, casa inteligenta, masina conectata sau tehnologia „5G”. Mergand la un nivel superior, MWC 2015 aduce mai aproape conceptul „Internet of Things”, inca nu foarte popular in Romania, si care, pe scurt, presupune conectarea mediului online cu cel offline, obiectele fizice cu tehnologia digitala, pentru a genera o experienta imbunatatita a realitatii. Spre aceste dimensiuni ne indreptam, iar viitorul – asa cum se vede zilele acestea la Barcelona – pare a fi chiar dupa colt.
Ne reintalnim cu detalii din ziua a doua, in care vom aborda teme despre aplicatii mobile si noi tehnologii.
Articol redactat la fata locului de catre echipa Syscom Digital.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz