Miza de crestere: 10% in 2014
Reading Time: 2 minuteAgentia BTL, Men in Black, fondata de Cristian Lica, Bogdan Kisescu si Gabriel Pricop, in 2006, s-a relansat recent cu un nou slogan si o noua identitate vizuala.“There, taking care” inlocuieste vechea semnatura a agentiei “Coming from below the line”. Cristian Ramboiu, Managing Director, Men in Black, explica schimbarile intervenite de-a lungul timpului si provocarile cu care se confrunta agentia in contextul actual al industriei de BTL.
Men in Black si-a inceput activitatea cu 4 angajati si 2 clienti. In prezent, are o cifra de afaceri de aproximativ 4.000.000 de euro (raportata pentru 2013), 33 de manageri de proiect, peste 270 angajati permanenti, peste 5.000 de colaboratori, peste 1.500 proiecte implementate si peste 10.000 mp de depozit la nivel national.
Care sunt provocarile BTL-ului pe piata romaneasca acum comparativ cu opt ani in urma cand ati lansat agentia?
Cred ca principala provocare in momentul de fata este sa reusesti sa ramai competitiv pastrand aceeasi calitate in executie. Acum 8 ani accentul era pe creativitate si diferentiere, provocarile veneau din cum sa reusesti sa faci lucrurile altfel. S-a schimbat foarte mult piata in ultimii ani, eforturile noastre sunt continue pentru a fi cat mai eficienti in toate etapele dezvoltarii unui proiect, de la propunere la implementare.
Cat va ocupa digitalul din totalul activitatilor derulate in prezent?
Este foarte greu de impartit procentual. Daca pe vremuri foloseam flyere acum folosim tablete, daca pe vremuri trimiteam scrisori de participare la promotii acum oamenii se inscriu online. Digitalul face parte din marea majoritate a proiectelor desfasurate de noi si este greu de diferentiat sau de separat din contextul unui proiect.
Ce loc ocupa digitalul in totalul incasarilor Men in Black?
Este aceeasi problema ca la punctul anterior. In ultimul an am investit foarte mult in tehnologie, am investit foarte mult in terminale pentru a putea ramane competitivi. Astfel, ne putem vinde mult mai bine proiectele si le putem adapta mult mai bine cerintelor actuale. Folosind tehnologia smart digital, posibilitatile sunt acum nenumarate. Poti colecta baze de date direct din punctul de contact cu consumatorul, poti dezvolta un mecanism de premiere la nivel national conectand toata tara la un singur site sau aplicatie, putem raporta vanzari in timp real iar clientii pot avea acces inclusiv de pe telefonul mobil la platforma de raportare. Pentru orice problema solutia digitala are un raspuns.
Cum reusiti sa va convingeti clientii sa gandeasca integrat online / offline?
Deja am ajuns intr-un moment in care nu mai e nevoie sa convingi clientii, suntem in stadiul in care BTL-ul traditional nu se mai poate face. Cum ar fi sa ne gandim astazi la o promotie in care trimiti capace de bere intr-un plic? Desi cine stie, la un moment dat poate deveni “vintage” si interesant.
Ce estimari aveti in privinta cresterii cifrei de afaceri anul acesta?
Avem o estimare de crestere de 10% pentru anul asta, dar suntem mai degraba preocupati de conservarea businessului si de implementarea promisiunilor facute de noua pozitionare.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz