Mixit: Contribuție la un stil de viață mai sănătos
Reading Time: 6 minuteMixit, compania cehă care oferă amestecuri de cereale și snack-uri sănătoase, a împlinit 14 ani de la înființare. Pentru a marca acest moment, compania a lansat Colecția artiștilor în ediție limitată care include trei tuburi desenate cu măiestrie de tineri artiști talentați. Aceste creații unice evocă momente plăcute din copilărie, invită oamenii să se plimbe prin natură și subliniază și valorile și tradiția Mixit de a combina gustul delicios cu beneficiile nutriționale.
Biz a vorbit cu Tomas Huber și Marti Wallner, co-fondatori Mixit, despre ultimile lansări ale brandului, ce planuri au pentru acest an, valorile brandului, ce preferințe au românii, etc.
La începutul anului, în efortul continuu de a promova un stil de viață sănătos și echilibrat, Mixit anunța lansarea „Cutiei de degustare fitness” în colaborare cu prestigiosul Institut de Nutriție Modernă din Cehia. Această cutie oferă o combinație de 9 sfaturi pentru un stil de viață sănătos și 14 delicii Mixit, concepute pentru a susține un început plin de energie în noul an. Spuneți-ne mai multe, va rugăm, despre cum promovați stilul de viață sănătos și echilibrat, prin alte acțiuni de-a lungul anului?
Tomas Huber: Pe parcursul întregului an, ne străduim să le reamintim clienților noștri cât de importantă este pentru ziua lor un mic dejun de calitate și să le lărgim orizonturile, oferindu-le produse care susțin un stil de viață sănătos și echilibrat. Pe blogul nostru, vor găsi multe sfaturi pentru rețete sănătoase cu produsele noastre, precum și articole care discută despre beneficiile pentru sănătate ale acestor produse sau cum să-și diversifice alimentația.
Dorim să subliniem că avem Cutia de degustare fitness disponibilă pe tot parcursul anului. Nu este nevoie să așteptați începutul anului, totuși cel mai bun moment pentru a începe ceva nou este ACUM. :) Printre alte activități similare se numără campaniile noastre tematice regulate, cum ar fi Săptămâna Proteinelor, al cărei scop este să familiarizeze clienții cu produsele noastre bogate în proteine. De asemenea, organizăm campanii care promovează gustările sănătoase pentru muncă, școală sau excursii. Cu ajutorul practicului set Mixit 2go, clienții noștri pot lua ușor cu ei aceste gustări oriunde îi duce ziua.
Care sunt restul de valori foarte importante și de la care nu face rabat brandul dvs și de ce? Am observat că folosiți și ambalaje eco. Cât de importantă este pentru voi sustenabilitatea și ce faceți concret în acest sens?
Tomas Huber: Valorile cheie pentru Mixit sunt prospețimea și calitatea înaltă a produselor noastre. Din acest motiv, încă din 2014, am decis ca toate produsele să fie fără ulei de palmier și ne-am ținut de această decizie fără excepție. Ne străduim să oferim clienților opțiuni mai sănătoase în alimentația lor, inclusiv în ceea ce privește gustările. Produsele noastre sunt, de asemenea, fără coloranți artificiali sau conservanți inutili.
Sustenabilitatea este un subiect important pentru noi. De aceea, suntem responsabili față de ambalajele noastre, iar acest lucru se reflectă și pe ambalajele noastre care poartă mesajul „Nu există o planetă B”. Noile noastre ambalaje ecologice sunt fie fabricate din materiale mai ușor de reciclat, fie din materiale deja reciclate. În plus, ne străduim să minimalizăm cantitatea de deșeuri din pachete, astfel încât să nu creăm inutil cantități mari de gunoi.
Prudența și sustenabilitatea se reflectă și în procesul nostru de producție. Manipulăm materiile prime utilizate în producție astfel încât să nu se creeze exces inutil, care ar trebui apoi aruncat și ar conduce la risipă. Dacă, totuși, nu estimăm corect capacitățile noastre, oferim clienților posibilitatea de a cumpăra din colecțiile noastre sezoniere anterioare la prețuri reduse, având o categorie specială pe site dedicată acestor produse.
Cum vă poziționați pe piață și ce oferiți diferit față de concurență?
Tomas Huber: Unul dintre aspectele distinctive ale Mixit este conceptul inovator de a permite clienților să-și creeze propriul mix personalizat de musli, fructe liofilizate sau alune. Aceasta nu este doar o caracteristică unică pe piață, ci și o ofertă integrată care nu se găsește la concurenții noștri. Deși și aceștia oferă mixuri prestabilite, la Mixit credem că preferințele individuale sunt esențiale. Prin urmare, oferim posibilitatea de a personaliza mixurile, ceea ce reprezintă un avantaj semnificativ pentru clienții noștri.
În plus, ne angajăm să extindem continuu gama noastră de produse pentru a răspunde nevoilor diverse ale clienților. Fie că este vorba de produse fără lactoză, fără gluten sau adaptate pentru diferite alergii, scopul nostru este ca fiecare client să găsească opțiuni satisfăcătoare în aproape fiecare categorie de produse pe care le oferim, astfel încât să se poată bucura de ele fără restricții.
Care este targetul vostru și cum îl abordați din punct de vedere al campaniilor de marketing și de comunicare?
Tomas Huber: Clientul tipic Mixit este reprezentat de familiile tinere cu copii, care adoptă un stil de viață activ și pun accent pe o alimentație sănătoasă și gustoasă. Ne dedicăm extinderii continue a portofoliului nostru cu produse care să corespundă nevoilor persoanelor cu diferite restricții alimentare. Astfel, la Mixit, deliciile fără lactoză, fără gluten sau fără zahăr adăugat sunt o normalitate, iar oferta noastră de produse vegane și cu conținut scăzut de carbohidrați este într-o expansiune constantă, pentru a asigura că fiecare membru al familiei găsește opțiuni care să-i satisfacă gustul și necesitățile nutritive.
Sunteți în al doilea an în care ați lansat Calendarul de Paste. Cum a performat și ce vă propuneți pentru 2024?
Marti Wallner: Calendarul nostru de Paște a întâmpinat un succes conform așteptărilor, spre satisfacția atât a Mixit, cât și a clienților noștri. În plus față de acesta, colecția noastră sezonieră a inclus ediții limitate de granola, fulgi de ovăz, biscuiți și batoane Mixit, împreună cu lansarea bestsellerului „OUĂLE MIXIT” – migdale învelite în ciocolată aromată, colorată exclusiv cu ingrediente naturale.
Celebrând cea de-a 14-a aniversare a Mixit, am lansat o ediție specială limitată de amestecuri în tuburi cu design unic, creat de artiste tinere talentate, pe care ne mândrim să le susținem. Nu am putut omite surprizele: am introdus o nouă aromă a popularelor noastre Biluțe cremoase – bile din aluat de curmale cu o cremă catiffelată de migdale și vanilie bourbon autentică, fără ulei de palmier sau aditivi.
Pentru restul anului, clienții noștri pot aștepta cu nerăbdare multe inovații, inclusiv extinderea gamei noastre de produse pentru copii. Suntem entuziasmați să oferim noi linii de produse Bio și organice. Și, desigur, nu ne oprim aici – colecțiile sezoniere bine-cunoscute de Halloween și Crăciun sunt deja în pregătire.
Ce alte proiecte speciale aveți pentru acest an?
Marti Wallner: În semn de apreciere pentru clienții noștri fideli, am introdus Mixit Plus+, o nouă opțiune de abonament care oferă transport gratuit la punctele de ridicare pe tot parcursul anului. Abonamentul include, de asemenea, prețuri reduse la produsele noastre cele mai populare și alte beneficii exclusive, pe care le vom dezvălui treptat pe site-ul nostru și pe canalele de social media.
Pasărea Mixit, un favorit al fanilor din videoclipurile și postările noastre, este acum disponibilă și ca jucărie de pluș colecționabilă. În plus, vara aceasta organizăm o competiție captivantă cu aceasta, unde urmăritorii pot câștiga o selecție de delicii Mixit. Și nu ne oprim aici: în curând, Pasărea Mixit va explora în videoclipuri noi universul Mixit, prezentându-vă regatul nostru crocant și echipa dedicată brandului.
Care sunt produsele care au prins cel mai bine la publicul român și de ce credeți că s-a întâmplat acest lucru?
Marti Wallner: Românilor le plac fructele crocante, fie că sunt în ciocolată sau simple. Această preferință sugerează că oamenii caută alternative sănătoase pentru ronțăit. Un produs care ne-a surprins prin vânzările sale este cutia de degustare, unde am înregistrat o creștere de peste 80% față de anul trecut. Această cutie este perfectă pentru a fi oferită cadou sau pentru cei care tocmai ne-au descoperit și vor să încerce cât mai multe produse pentru a vedea care le place cel mai mult. Un alt produs popular în România, care ne-a surprins, este fisticul, în special cel vândut la gramaj.
Cât de diferiți suntem noi din punct de vedere consum și preferințe, față de restul țărilor unde Mixit este prezent?
Marti Wallner: Produsele preferate ale clienților din România sunt în principiu similare cu cele din celelalte țări în care compania noastră este prezentă. La fel ca pe alte piețe, vânzările sunt dominate de fructele crocante uscate, combinate adesea cu ciocolată. O particularitate interesantă este că românii au dezvoltat o pasiune pentru gustările sărate din nuci. Știind că nucile noastre prăjite sunt cu adevărat delicioase și, în plus, mai sănătoase decât variantele obișnuite, îi înțelegem pe deplin.
Singura diferență față de piața cehă este că la categoria de musli nu a câștigat încă o pondere dominantă printre clienții noștri. Cu toate acestea, suntem convinși că vom reuși să schimbăm această situație datorită pungilor de musli pentru degustare, precum și a amestecurilor limitate de musli pregătite special pentru gusturile românești.
Cum a evoluat compania în ultimii ani pe piața din Romania și ce vă propuneți din acest punct de vedere pentru 2024-2025? Care au fost cele mai mari provocări până acum și cum le-ați depășit?
Marti Wallner: În ultimii ani, Mixit a întâmpinat diverse provocări pe piața românească, inclusiv cele deja cunoscute, precum pandemia de Covid și conflictul armat aproape de România. Cu toate acestea, am depășit aceste obstacole și am continuat să nu doar fim prezenți pe piață, ci să și creștem. Pentru perioada 2024-2025, dorim ca Mixit să fie prezent pe mesele românilor pentru micul dejun și gustările dintre mese. Scopul nostru este să oferim alternative sănătoase pentru gustări și să contribuim la un stil de viață mai sănătos pentru clienții noștri.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz