Start-up-ul Missions Team a dezvoltat o platformă care ajută echipele din companii să interacţioneze şi să înveţe mai eficient prin misiuni şi jocuri.
Start-up-ul a fost creat dintr-o nevoie de business proprie, Andrei Spătaru, fondatorul proiectului tech având și un business mai matur, IBC Focus, cu o echipă de peste 30 de angajați.
“Ideea Missions.team a apărut în perioada post-pandemie. În cazul nostru, echipa IBC Focus de 31 de persoane lucra într-un spațiu de birou convențional, unde cultura organizațională și interacțiunea erau puncte tari. Cu toate acestea, când pandemia s-a încheiat, am observat un fenomen interesant: majoritatea colegilor preferau să lucreze hibrid. Cu toate acestea, am simțit că atmosfera din birou, energia și angajamentul natural au început să se dilueze. Am constatat, de asemenea, că procesul de învățare și integrarea nu mai erau la fel de eficiente pentru colegii noi”, spune Andrei Spătaru, fondator Missions.team și, totodată, CEO al IBC Focus.
Așa că antreprenorul Andrei Spătaru a început să caute soluții pentru a umple acest gol și a descoperit că gamificarea ar putea fi una dintre soluții. A început să introducă elemente de joc în ședințe, în sesiunile de training și în orice altă interacțiune online. După doi ani de dezvoltare și ajustări, rezultatul este aplicația Missions.team, care a primit un feedback bun de la clienții selectați să testeze aplicația.
Pe piață se observă o nevoie în creștere pentru soluții care să ajute la angajarea și formarea echipelor într-un mediu de lucru tot mai hibrid și digitalizat. Missions.team răspunde acestor nevoi și adaugă un element de distracție și provocare, făcând munca nu doar productivă, ci și plăcută.
În prezent, Missions.team atinge două nevoi importante în dinamica echipelor: implicarea membrilor echipei în diverse acțiuni ale firmei și îmbunătățirea și accelerarea procesului de învățare prin tehnici de space repetition, microlearning și gamificare.
Astfel, Missions.team ajută echipele din companii să interacționeze și să învețe mai eficient. Din punct de vedere comercial, antreprenorii trebuie să-și aleagă “bătăliile” și nișele de piață cu cel mai mare potențial de fructificare, astfel încât start-up-ul tech a pornit la drum în special cu gândul la cei care simt cel mai tare “durerea” lucrului hibrid sau remote: managerii de vânzări, care pot organiza concursuri și competiții de vânzări în câteva minute, și trainerii și formatorii, care pot face follow-up la cursurile lor prin microlearning sau pot crea provocări în viața reală pe care să le gamifice. Astfel, se asigură că se dublează rata de retenție a informației și pot vedea cum teoria este pusă în practică.
De asemenea, managerii de HR reprezintă o tipologie importantă de clienți pentru Missions.team întrucât își doresc să crească rata de implicare și comunicarea în interiorul echipei.
Missions.team țintește în prima fază de dezvoltare industriile în care membrii echipelor lucrează preponderent remote: firme de IT, echipe de vânzări care natural sunt dispersate în teritoriu, firme de training sau departamente care susțin constant training-uri și vor să gamifice experiența de învățare.
“Primii care adoptă gamificarea în interiorul echipelor sunt specialiștii de HR care nu sunt străini de aceste concepte. Un pariu important îl reprezintă și directorii de vânzări care visează să organizeze concursuri de vânzări și să stimuleze competiția constructivă în interiorul echipelor dar care până acum nu aveau o metodă simplă accesibilă”, spune antreprenorul Andrei Spătaru.
În acest moment, Missions.Team a trecut de două faze de MVP, iar soft-ul este matur și stabil. Echipa se concentrează pe îmbunătățirea și completarea librăriei cu exemple de misiuni pentru a ușura cât mai mult muncă clienților. Astfel, aceștia vor putea crea în doar câteva minute acțiuni de teambuilding sau pot stimula învățarea prin crearea de provocări gamificate.
Simultan, Missions.Team lucrează la consolidarea acțiunilor de marketing și vânzări pentru a accelera scalarea spre piețele externe.
Provocările tehnice au fost datorate în special numeroaselor schimbări de specificații venite în urmă feedback-ului și testării live. De exemplu, platforma nu a avea integrată inițial partea de microlearning și a trebuit să dezvolte un layout nou și o nouă categorie în interiorul platformei.
Un alt exemplu de provocare este legată de dashboard-ul de administrare al premiilor puse la dispoziție de către companie membrilor echipei. Inițial, nu a fost luat în calcul faptul că este nevoie de un management mai complex al premiilor oferite de manageri. Dacă în prima fază platforma era mai simplistă, utilizatorii pot administra acum stocul premiilor, dată expirării sau de câte ori poate fi revendicat un premiu.
Bog’Art Building Management l-a numit pe Tudor Marchiș în funcția de CEO, deschizând un nou capitol în industria de facility…
Moroccanoil, lider în îngrijirea părului inspirată de puterea uleiului de argan, a lansat în România noua gamă de colorare profesională…
Asociația Designers, Thinkers, Makers continuă și în 2024 programul său complex, pe termen lung, dedicat revitalizării culturale, realizând alături de…
Sărbătorile sunt prilej de întâlniri cu cei dragi, dar și una dintre cele mai intense perioade de cumpărături de pe…
Gaming Video Awards, competiția care premiază cel mai bun conținut video de gaming pe care streamerii și brandurile îl creează…
La French Tech București anunță organizarea celei de-a treia ediții a evenimentului „Inspiring Women in Business”, care va avea loc…