Companii Interviuri Tech

Misiunea noastră: ținem România conectată

23 apr. 2020 4 min

Misiunea noastră: ținem România conectată

Reading Time: 4 minute

Pentru Miroslav Majoros, CEO al Telekom Romania, tehnologia și inovația sunt piloni importanți folosiți în această perioadă pentru a oferi sprijin real și imediat clienților companiei, dar și pentru a-și proteja angajații și a asigura continuitatea businessului.

Cum s-au schimbat planurile companiei pentru 2020 în urma situației excepționale pe care o traversăm?

Căutăm să rămânem consecvenți planurilor de business, însă situația cere să adăugăm obiective și măsuri noi, specifice perioadei pe care o traversăm. În acest scop, am elaborat o strategie în 5 puncte cu scopul de a depăși cu bine criza Covid-19. Strategia este construită pe acești piloni:

  • Protejarea angajaților și munca de acasă – aproximativ 3.200 de angajaţi, însemnând 64% din total, lucrează acasă de mijlocul lunii martie;
  • Furnizarea de echipamente de protecție pentru colegii din prima linie: consultanții din magazine, echipele de vânzări, directori și echipele tehnice sunt instruiți corespunzator, iar clienții sunt rugaţi să respecte recomandările autorităților de a menține o distanță sigură și pentru a evita interacțiunile apropiate;
  • Regândirea tuturor proceselor pentru a asigura continuitatea afacerii;
  • Pregătirea rețelei pentru a susține traficul crescut, întrucât valorile de trafic sunt mai mari încă de la mijlocul lunii martie. Împreună cu acest rol strategic apare nevoia, pentru Telekom Romania, ca furnizor de comunicații universale, de a sprijini afacerile clienților cât mai mult posibil și cu atât mai mult, în această perioadă dificilă;
  • Lansarea unei campanii de educație și susținere a eforturilor de prevenire.

Am analizat care sunt nevoile actuale ale clienților noștri și am regândit toate ofetele astfel încât să le oferim un sprijin real și imediat. Clienții persoane fizice și juridice din toată țara beneficiază de pachete și oferte speciale, care le facilitează accesul la informație, lucru de acasă, educație și divertisment, în cele mai bune condiții de pe piață. Aici menționez câteva oferte de servicii adaptate perfect nevoilor actuale ale românilor: pachetele Smart TV Stick sau Mobil Nelimitat pentru clienții rezidențiali, pachetul „Continuitatea Afacerii” pentru firme, sau oferta dedicată instituțiilor de învățământ de acces gratuit, până la finalul anului, la platforma Adservio.

Și, pentru a aduce un plus de confort în contextul limitării călătoriilor și a interacțiunii directe, încurajăm adoptarea unor facilități online, cum ar fi plata electronică a facturii și aplicația de gestionare a contului de servicii, MyAccount.

Un astfel de context arată clar că o companie este precum un organism viu, cu trei resurse importante de care să aibă grijă, pentru a rămâne sănătos. Trebuie să ne protejăm oamenii și trebuie să menținem afacerea și rețeaua în funcțiune, pentru a oferi continuitate serviciilor. Vom ajusta acolo unde este necesar pentru a menține Telekom România sănătoasă, în beneficiul angajaților, clienților și acționarilor săi.

Ce rol credeți că trebuie să joace un operator telecom în actuala conjunctură?

Telekom Romania a înțeles că vin vremuri dificile și pentru români, și și-a asumat misiunea de a ține România conectată. În acest context, a devenit evident rolul strategic al industriei telco și de aceea suntem conștienți de implicațiile deciziilor noastre:

  • în asigurarea unei dinamici sănătoase a mediului de afaceri;
  • în oferirea unei alternative rapide și eficiente companiilor, de a-și continua afacerile în mediul online;
  • la nivel individual, facilităm continuarea muncii și a studiului de acasă și susținem  sursele sigure de informare și divertisment.

Noi am ales să  rămânem în contact cu clienții noștri și să adoptăm în timp real toate măsurile care se impun, astfel încât ei să  beneficieze în continuare, în condiții de siguranță, de comunicare și conectivitate la oportunitățile de azi.

Ați fost primul jucător din domeniu care a comunicat în această perioadă, ați făcut conferințe online. Cum ați reușit să reacționați atât de rapid?

În acest context, este important să fim transparenți și să oferim informații relevante. În ciuda efortului organizațional și logistic fără precedent, în special luând în considerare constrângerile privind izolarea socială, Telekom a organizat trei conferințe de presă online în doar trei săptămâni, bazându-se pe rolul mass-media de a transmite publicului subiectele relevante. A fost modul nostru de a arăta clienților și partenerilor noștri că ne luăm misiunea de a menține România conectată foarte în serios. Pe 30 martie am anunţat planul în 5 puncte pe care l-am pregătit pentru a depăși cu bine criza Covid-19. Pe 6 aprilie am organizat prima lansare online a ofertelor dedicate clienților rezidențiali, cu beneficii majore pentru aceștia. Pe 14 martie, am revenit cu cea de-a treia conferinţă online în care am prezentat modul în care ne ajutăm clienţii din mediul de afaceri să treacă cu bine de această perioadă.

Ce așteptări au clienții de la Telekom la nivel de tehnologie și cum reușiți să le îndepliniți aceste așteptări?

Pentru a înțelege așteptările clienților noștri menținem deschise toate mijloacele de comunicare (Call center, magazine, forța directă de vânzări, social media) și încurajăm feedback-ul lor în toate ocaziile în care interacționăm. Periodic rulăm studii și consolidăm concluzii. În ceea ce privește așteptările la nivel de tehnologie, spre exemplu, dintr-un studiu aplicat recent clienților rezidențiali, am învățat că 78% dintre aceștia își doresc un smart TV, cu acces la platforma YouTube, dar mai mult de 84% dintre aceștia nu sunt dispuși să găurească pereți și să tragă cabluri. Noi am venit cu o soluție pentru ei și săptămâna trecută am lansat pachetul Smart TV Stick, prin care televizoarele cu ecran plat pot fi transformate în smart TV, cu acces până la 106 canale de televiziune.

Cum încurajați inovația în cadrul companiei?

Consider că inovația este adesea împinsă înainte în contextul resurselor sau al limitărilor limitate. Această perioadă este un exemplu în care întreprinderile trebuie să opereze cu constrângeri bruște. Am inovat în ceea ce privește operațiunile de remaniere, în ceea ce privește ofertele, a produselor companiei, oferind clienților servicii în combinații de servicii unice și mai ales avantajoase, doar pentru a da câteva exemple. Fiecare angajat al Telekom România este încurajat direct să contribuie la succesul întregii organizații cu idei.

Ce înseamnă, în viziunea Telekom, smart mobility?

Dacă vorbim de mobilitate inteligentă, vorbim de nivelul următor al civilizaţiei urbane. Vedem zilele acestea, când circulaţia este aproape oprită, cum a scăzut poluarea în marile oraşe. Mobilitatea inteligentă înseamnă o reducere a poluării şi o îmbunătăţire a transportului de persoane. Transportul public urban este o componentă principală a mobilităţii inteligente, alături de transportul pietonal, pe bicicletă sau cu autovehicule. Eu personal cred că aceste momente vor da un impuls inovației în ceea ce privește mobilitatea. Observăm întărirea cooperării dintre producători, dezvoltatori de software și administratorii orașelor. Sper că inovațiile utile pe care le vedem astăzi lansate vor fi urmărite și aplicate pe scară largă în viitor.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: