Lifestyle Interviuri

Minimalis: Antreprenorat la patru ace

28 oct. 2022 4 min

Minimalis: Antreprenorat la patru ace

Reading Time: 4 minute

Se spune că socoteala de acasă nu se potrivește cu cea din târg. O poate confirma antreprenoarea care a pus bazele brandului vestimentar Minimalis, chiar cu o lună înainte de declanșarea pandemiei. Noua realitate a obligat-o pe antreprenoare să recalibreze complet afacerea. Pandemia a învățat-o să fie flexibilă și să se plieze pe nevoile de moment, dar și că orice criză vine cu propriile oportunități.

Fondatoarea Minimalis ne-a vorbit despre cum a fructificat aceste oportunități pentru a depăși o perioadă de criză cu un business tânăr, despre cum plănuiește să facă din brandul vestimentar prima franciză internațională de îmbrăcăminte 100% românească, dar și despre procesul creativ din spatele pieselor vestimentare.

Când și cum a luat naștere brandul Minimalis și de ce ați ales antreprenoriatul în domeniul fashion?

Brandul Minimalis a apărut din dragoste pentru cămăși în februarie 2020, cu o lună înainte de declararea stării de urgență. Lucrez într-un mediu care presupune o ținută office la birou și cred cu tărie că nu este nimic mai elegant ca o cămașă impecabilă cu manșetă pentru butoni.

Mi-am pus la punct planul în trei luni de zile. Am demarat toate acțiunile în vederea lansării pe piața din România în ritm accelerat. Partea de producție a fost un aspect extrem de important și am valorificat în acest context experiența părinților mei de peste 30 de ani în producție de articole de îmbrăcăminte pentru branduri internaționale de top.

Aveam totul pregătit și noua realitate ne-a determinat să recalibrăm complet businessul. Am început cu platforma Fashion Days, apoi am demarat o colaborare cu cei de la TheOutfit, ulterior ne-am listat și în eMAG și Dichisar. În prezent, principalul canal de vânzări este site-ul propriu.

Din fiecare colaborare, am învățat lecții prețioase care ne-au ajutat să ne îmbunătățim serviciile oferite clienților noștri.

Din punct de vedere business, cum a fost perioada de pandemie pentru Minimalis, un atelier care mizează în linii mari pe ținute office, într-o perioadă în care majortatea angajaților au lucrat de acasă? Care au fost principalele măsuri pe care le-ați luat pentru diminuarea efectelelor crizei?

Pandemia ne-a învățat să fim flexibili, dinamici și să ne pliem pe nevoile de moment.

Am creat modele noi, pornind de la tiparele clasice de cămăși și le-am adăugat elemente inedite de design, pentru a le acomoda în cât mai multe stiluri vestimentare. Au apărut astfel în portofoliul nostru cămăși casual, cămăși oversize, rochii stil cămașă, și cămși loose fit unisex.

O altă direcție în care am comunicat a fost îmbrăcămintea doamnelor în perioada prenatală – în prezent, în România acest segment nu este deservit satisfăcător și există o nevoie neacoperită de articole de îmbrăcăminte versatile și de calitate, pretabile atât perioadei de sarcină, cât și perioadei postnatale.

Unul din cele mai cumpărate produse este o cămașă oversize cu butoni în formă de tălpi de bebeluș.

Pe partea de promovare am urmărit două direcții principale de comunicare:

1) toate campaniile de ad-uri au fost concepute pentru purtătorii de cămăși din domenii care nu au optat pe termen lung pentru telemuncă

2) am investit în campanii de influencer marketing pentru a crește brand awareness-ul.

Fiecare criză vine la pachet cu oportunităti unice, noi am avut șansa să beneficiem de prețuri foarte avantajoase la serviciile dorite datorită comportamentului prudențial al celorlalți competitori din piață, care au redus bugetele de marketing, iar noi am avut mai multe șanse să fim vizibili în mediul online.

MNM20214 1080x 1

Care sunt planurile pe care le aveți pentru brandul Minimalis?

În perioada imediat următoare, ne dorim să găsim parteneri pentru businessul offline. Lucrăm intens și vom alege doar parteneri care împărtășesc aceleași valori de business ca noi: integritate, calitate, respect pentru client. Pe termen mediu, ne dorim să fim prima franciză internațională de îmbrăcăminte 100% românească.

Ne puteți spune câteva cuvinte despre procesul de creativ din spate? Cât timp durează realizarea unui produs de la idee la produs final? Ce vă inspiră în procesul de design? Cât durează să creați o colecție/ designul unui produs, etc? Care sunt cele mai căutate produse din magazinul online al Minimalis?

În medie, lucrăm patru luni la o colecție, ne inspirăm din trendurile actuale, dar și din istoricul de vânzări pe care îl avem pentru produsele din portofoliu. Pentru realizarea unui produs lucrăm aproximativ două săptămâni, depinde foarte mult de dificultatea modelului și de provocările care apar pe parcurs.

Totul pornește de la o schiță pe hârtie – după ce realizăm tiparul, confecționăm prototipul și îl analizăm. Ce am remarcat din interacțiunile cu clienții este că odată cu apariția conceptulului de telemuncă, comportamentul angajaților a suferit modificări majore și în primul rând oamenii nu mai sunt dispuși să stea peste program, însă în timpul petrecut la birou își doresc să arate impecabil. În același timp, consumatorii nu mai acceptă îmbrăcămintea incomodă, vor ținute lejere și confortabile care să le pună in valoare silueta. Cele mai căutate produse sunt cămășile de damă cu butoni, urmate de produsele din colecția „Just Love” realizate împreună cu Denisa și Flick.

În ultimii ani bespoke sau made to measure au câștigat tot mai multă popularitate în rândul românilor. De ce credeți că s-a întâmplat acest lucru? Cum a evoluat cererea pentru serviciile personalizate la Minimalis?   

Înțelegem perfect nevoia de produse custom made de aceea clienții noștri beneficiază de acest serviciu gratuit pentru produsele Minimalis. Consumatorii devin tot mai specifici și apreciază eforturile pe care le facem pentru ei. Ne bucurăm că reușim să îi mulțumim și pe cei mai pretențioși clienți, avem foarte multe mesaje și recenzii pozitive, ceea ce ne bucură enorm.

image 17 05 22 12 32
Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: