mindit.io: Software românesc cu deschidere elvețiană
Reading Time: 4 minuteCompania românească mindit, specializată în dezvoltarea de software în domenii precum retail, fintech, healthcare sau foodtech, a deschis un birou în Elveția.
Lucia Stoicescu, CEO al mindit.io, ne dezvăluie proiectele internaționale în care este implicată compania, precum și obiectivele de business ale echipei de peste 250 de specialiști IT pe care o coordonează.
Recent ați deschis un birou în Elveția. De ce aici și care sunt obiectivele de business ale acestui birou?
Activitatea echipei mindit se axa deja în proporție de aproximativ 90% pe servicii de software pentru piețele din afară, cu accent pe Elveția, Germania, Franța și SUA. Așadar, deschiderea unui birou în Elveția a venit ca un pas natural în cursul strategiei mindit.io pe plan extern. Avem în plan formarea unei echipe de
10 oameni pentru sediul nostru din Elveția și creșterea portfoliului de clienți din această țară, până la finalul acestui an.
Investițiile efectuate se vor concentra în mare parte pe zona de business development, cu scopul de a ne consolida poziția în piață. Colegii noștri de aici vor fi implicați cu precădere în proiecte ale clienților din zona DACH (Germania, Austria, Elveția), dar cu siguranță că nu vom exclude proiecte care vor veni și din alte regiuni de interes strategic pentru noi. De asemenea, ne vom îndrepta orizonturile tot mai mult și către piețele din SUA și Benelux (Belgia, Olanda și Luxemburg).
Care sunt cele mai importante proiecte mindit.io din ultimul an?
În ultimul an echipa noastră a fost implicată în mai multe proiecte de impact din diverse sectoare de activitate, cum ar fi: retail, fintech & wealth management, healthcare, banking și foodtech. Unul dintre aceste proiecte a constat în dezvoltarea unei soluții prin care compania Planteneers, care este unul dintre principalii actori din industria produselor alimentare vegane, să poată modifica sau crea produse noi cu ușurință prin folosirea unor ingrediente diferite.
Aceste implementări efectuate de mindit îi ajută pe producătorii de alimente vegane să atragă și rețină utilizatori pe termen lung. Cu ajutorul aplicației Plantbaser, create de noi, în 15 minute, clientul final își poate configura și comanda deja o mostră, iar produsul final poate fi gata de lansarea pe piață în doar două săptămâni. Soluțiile oferite de Planteneers pentru înlocuirea hranei provenite din surse animale cu alternative bazate pe plante sunt revoluționare, iar noi ca echipă suntem extrem de încântați că putem pune umărul la succesul de care se bucură la nivel global.
Un alt proiect major în care suntem implicați vizează un client global din zona de retail, care are sediul în Elveția, cu operațiuni în peste 65 de țări și o prezență în aproximativ 2.200 de magazine. Această companie are în jur de 1.000 de furnizori și peste 4 milioane de produse, iar noi ne axăm pe servicii care să le acopere trei zone cheie: price management, purchase management și promotion management.
De asemenea, The Medical Connector Suite este un proiect foarte interesant la care am lucrat împreună cu partenerul nostru elvețian, Swisscom. Cu ajutorul acestei aplicații de transmitere a datelor DICOM (imagistică digitală și comunicații în medicină), atât pacienții, cât și personalul medical pot trimite și accesa mult mai rapid și fară o limită de dimensiune a documentelor orice fel de date și atașamente, ținând cont totodată de normele de securitate și regulile în vigoare. Astfel, legătura dintre pacient și specialiștii medicali este facilitată într-un mod rapid, sigur și eficient.
Ce obiective de business și personal aveți pentru 2022?
Anul trecut am recrutat 60 de colegi noi și am ajuns în prezent la un număr de 190 de specialiști în IT care astăzi formează echipa mindit. Dacă în 2021, mindit a realizat o cifră de afaceri de 45 milioane de lei, în creștere cu 40% față de anul 2020, plănuim să menținem aceeași rată de creștere și în 2022.
Tocmai de aceea, pentru acest an, ne propunem să ne mărim echipa și să ajungem înspre 300 de membri, pentru a continua să susținem tendința ascendentă pe care ne aflăm. De menționat aici și faptul că 80% din bugetele noastre anuale sunt orientate către oameni, iar aici includem salariile și diverse proiecte dedicate echipei.
În ce context ai făcut trecerea de la Co-CEO la CEO al companiei?
Irina Arsene a fondat mindit în 2015 și a transformat-o în echipa internațională de astăzi, care se extinde pe tot mai multe piețe. După 7 ani în care a activat ca Founder și CEO al mindit, a considerat că își dorește să rămână alaturi de companie prin rolul de Chairwoman of the Board. Irina Arsene își continuă călătoria de învățare continuă prin Programul de OPM de la Harvard.
Prin decizia pe care a luat-o, mi-a oferit mie șansa de a prelua rolul de CEO al acestei echipe de oameni minunați, iar eu nu pot să spun decât că îmi doresc să ne menținem creșterea înregistrată în toți acești ani și să continuam pe aceeași tendință pozitivă, dar, mai mult decât orice, să îmbunătățim continuu cultura organizațională gândită și implementată de Irina încă de la începuturile mindit. În mindit avem o vorbă care sună așa: “We mind each other”, iar acest lucru îl demonstrăm în fiecare zi. Am multe de învățat în continuare și mă bazez pe susținerea Irinei și a echipei noastre pentru a construi această “kind community”, care visăm să aibă impact în piața globală de servicii outsourcing.
Care este impactul conflictului din Ucraina asupra pieței IT din regiune?
Conflictul actual din Ucraina are un impact major asupra tuturor industriilor, nu doar asupra pieței IT. Înainte de a ne gândi la impactul asupra pieței IT, încercăm să privim lucrurile drintr-o perspectivă umană și să ne gândim cum putem ajuta persoanele afectate. mindit încearcă să se implice în mod direct în a ajuta persoanele care suferă ca urmare a acestui conflict. Până acum, echipa noastră, împreună cu diverse asociații, a participat la activități de voluntariat, a donat bani pentru refugiați și am acomodat în casele mindit Homes familii care aveau nevoie de adăpost, oferindu-le tot suportul nostru. Vom continua să ajutăm cum putem noi mai bine, în speranța că acest conflict se va termina cât mai curând posibil.
În ceea ce privește piața IT, efectele se resimt în regiune. Multe companii au căutat opțiuni de a-și continua proiectele IT mutând execuția din Ucraina și Rusia, ceea ce a dus la o creștere a numărului de specialiști în domeniu care își caută un nou loc de muncă, dar și la o serie de proiecte care trebuie preluate acum de alte echipe. Noi ne dorim ca acest conflict să devină o chestiune de domeniul trecutului în cel mai scurt timp și să ajutăm pe cât posibil adaptarea la noul context, pentru ca lucrurile să poată merge înainte.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 365 (18 iulie – 15 septembrie 2022). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz