Consumatorii au efectuat 240 de miliarde de descărcări de aplicații în 2019, în creștere cu 6% față de 2018, motoarele creșterii fiind în principal piețele emergente ca India, Brazilia și Indonezia, potrivit raportului State of Mobile, realizat de App Annie.
Piața aplicațiilor mobile a atins anul trecut nivelul de 120 de miliarde de dolari, nu mai puțin de 72% din această sumă fiind reprezentată de jocurile mobile, care se estimează că în 2020 vor depăși pragul de 100 de miliarde de dolari. Jocurile pe mobil sunt deja mai populare decât celelalte tipuri de jocuri, atrăgând cu 25% mai mulți bani de la utilizatori în 2019 decât toate celelalte tipuri de gaming combinate.
În același timp, însă, abonamentele la aplicații din afara sferei jocurilor și-au sporit cota de piață la 28%, față de 18% în 2016. China rămâne cea mai mare piață, acoperind 40% din totalul sumelor cheltuite pe aplicații mobile în 2019. Potrivit raportului, până în 2023, industria mobilă va contribui la PIB-ul mondial cu 4.800 de miliarde de dolari.
În topul celor mai descărcate aplicații non-gaming pe plan global în 2019 se află Facebook Messenger, Facebook, WhatsApp, TikTok și Instagram. Cei mai mulți bani s-au cheltuit pe Tinder, Netflix, Tencent Video, iQIYI și YouTube.
Aplicațiile financiare, de la gestionarea portofoliului de acțiuni la mobile banking, au fost accesate de pe mobil anul trecut de peste 1.000 de miliarde de ori, dublu față 2017. Foarte folosite sunt aplicațiile din zona de fintech.
Pe plan global, consumatorii petrec pe mobil în medie 3 ore și 40 de minute pe zi, mai mult cu 35% față de acum trei ani. În rândul generației Z, timpul petrecut pe mobil pe zi este mai mare cu opt minute în medie pe zi, însă numărul de sesiuni este mai mare cu 60% în cazul principalelor aplicații decât la generațiile mai în vârstă. Jumătate din timpul petrecut pe mobil este acaparat de aplicațiile de social media și comunicare, 21% revine zonei de video și divertisment, 9% – jocurilor și 19% altor tipuri de aplicații.
Baza de utilizatori iOS rămâne în continuare cea mai dispusă să plătească pentru aplicații din afara sferei jocurilor, acoperind 79% din totalul cheltuielilor pe acest gen de aplicații în 2019. Google Play acoperă restul de 21% din total, conform analizei App Annie. De asemenea, abonamentele pentru aplicații mobile (printre care Netflix, Tinder sau Tencent Video) acoperă 97% în cazul iOS și 91% în cazul Google Play din totalul cheltuielilor pe aplicații din afara sferei de gaming.
Foto: © Bowie15 | Dreamstime.com
ING Bank România finanțează cu 5 milioane de lei compania Dendrio, parte a grupului Bittnet, pentru finanțarea capitalului de lucru…
Piața de Global Business Services (GBS) din România va continua să se extindă într-un ritm alert, cu o rată de…
Schneider Electric a anunțat cele mai recente rezultate ale programului său Schneider Sustainability Impact (SSI) și rezultatele sale financiare pentru…
Producătorii artizanali vin în premieră la Foodservice & Hospitality Expo 2024, alături de ALAS/Asociația Lanțului Alimentar Scurt, la un stand…
Cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research și-a propus să afle mai multe detalii despre modul în care românii percep și…
NEXXT Summit 2024 s-a încheiat cu succes, demonstrând încă o dată că România are potențialul de a deveni un centru…