Interviuri Creativitate Lifestyle

Mihai Păun, Electric Castle: Vom avea 5 zile la intensitate maximă pentru peste 250.000 de participanți

10 mai 2022 4 min

Mihai Păun, Electric Castle: Vom avea 5 zile la intensitate maximă pentru peste 250.000 de participanți

Reading Time: 4 minute

După doi ani de pauză, cel mai bun festival european de dimensiuni medii, Electric Castle, revine între 13 și 17 iulie în formula completă. Am discutat Mihai Păun, director Electric Castle, despre noutățile din acest an și despre provocările organizării unui astfel de eveniment în 2022.

Ce înseamnă revenirea în „formulă completă” la Bonțida după doi ani în care restricțiile au afectat festivalurile în toată lumea?

Ediția a 8-a a Electric Castle înseamnă revenirea la formula în care putem oferi publicului experiența completă de festival, așa cum am construit-o până în 2019 și care ne-a și adus titlul de „Cel mai bun festival european de dimensiuni medii” la European Festival Awards.

Avem 5 zile cu program 24/24 pe domeniul Bánffy, cu un line-up generos, cu tot ce înseamnă un program complet și de zi, și de noapte.

Mihai Păun - Electric Castle
Mihai Păun, director Electric Castle

Ce noutăți aduceți în 2022? Ce va fi diferit în acest an?

Multe plusuri la multe capitole, iar pentru asta am crescut din nou suprafața festivalului care, anul acesta, va depăși 400.000 de metri pătrați. Avem în total 10 scene, dintre care 3 scene noi, fiecare cu un concept muzical inedit.

De asemenea, avem un camping „upgraded”, cu o structură complexă, care include, pe lângă zonele de cazare, și supermarket, o scenă dedicată, zone de activități, zone de grill etc., de care se vor bucura peste 15.000 de oameni cazați.

Programul activităților de zi a fost făcut astfel încât cele 5 zile petrecute în festival să fie trăite la intensitate maximă de către cei peste 250.000 de participanți pe care preconizăm că-i vom avea alături de noi.

Care au fost provocările în alcătuirea line-up-ului pentru această ediție?

Faptul că am reușit să reconfirmăm principalele nume – 21 Pilots, Deftones, Gorillaz – imediat după ce am fost nevoiți să amânăm pentru 2022 ediția a 8-a, acești mari artiști constituind un avantaj bun în alcătuirea line-up-ului. În principal, pentru că ne doream mult aceste trupe și știm că sunt așteptate de către publicul nostru, dar și pentru că anticipam o piață foarte atipică pentru acest an. Ceea ce s-a și confirmat.

Cei doi ani de pauză au făcut ca, în 2022, multe dintre turneele planificate de artiști să sufere modificări, s-au schimbat date, continente, structură, bugete, au apărut multe evenimente noi. A trebuit să fim flexibili, fără a compromite calitatea și diversitatea care caracterizează line-up-ul Electric Castle.

Am reușit, în mare măsură datorită felului în care au „navigat” printre aceste provocări Edmond Lenarth, Booking Manager Electric Castle, și toți colegii din acest departament.

Venim acum în fața publicului cu un afiș de care suntem foarte mulțumiți, cu aproape 300 de artiști din zone muzicale diferite, nume care sunt deja notorii, dar și artiști care merită să fie descoperiți pentru că sunt foarte buni.

ElectricCastle

Ce buget ați alocat pentru anul acesta și către ce merg investițiile?

E un buget post-pandemic pe care trebuie să-l eficientizăm la maximum. Pentru un eveniment construit, fizic, de la zero, la fiecare ediție, o mare parte dintre investițiile noastre sunt dirijate către ceea ce înseamnă logistica de festival.

Contextul nu e deloc fericit când vine vorba să mobilizezi zeci de tone de fier, piatră, lemn de care noi avem nevoie pentru a putea pune pe picioare acest oraș în miniatură care devine domeniul Bánffy pe perioada festivalului, dar suntem creativi și experiența anilor anteriori ne ajută foarte mult.

Cum stați cu vânzările de bilete și abonamente? Care sunt noutățile aici?

Avem deja peste 30.000 de abonamente vândute, o parte fiind abonamente cumpărate încă din 2019, 2020, când încă nu știam că va trebui să amânăm ediția a 8-a pentru acum. Le mulțumim tuturor celor care au decis să le păstreze, a fost un semn de susținere și de încredere.

Ca noutate, anul acesta am lansat Under 21, un abonament la un preț special de doar 99 Euro + taxe pentru tinerii cu vârsta de până în 21 de ani, pentru că ne-am dorit să le facem mai accesibilă pentru liceeni și studenți experiența unui festival adevărat.

Electric Castle village

Campingul are cea mai generoasă ofertă de cazare din istoria festivalului. De fapt, mai corect ar fi spus „a avut”, pentru că foarte multe dintre variante sunt deja sold out și ne așteptăm ca și locurile rămase să se epuizeze în săptămânile următoare.

Cum v-au ajutat partenerii în cei doi ani dificili și cine este alături de voi acum?

Avem șansa de a primi susținere de la parteneri care au înțeles foarte bine ce înseamnă Electric Castle ca proiect pe termen lung, în care nu vorbim doar de un eveniment anual, ci de o platformă mereu activă, cu o comunitate loială și unită, mereu în creștere.

Lidl, BAT Romania, Banca Transilvania, Heineken Romania, Coca Cola și Mastercard sunt printre companiile pe care publicul le-a regăsit în ultimii ani în festival, inclusiv in ediția specială pe care am avut-o anul trecut, când organizarea festivalului în formula „clasică” nu a fost posibilă.

Faptul că există un parteneriat ce trece dincolo de simpla relație sponsor-festival a dat naștere unor proiecte speciale ale căror efecte se extind pe orizontală foarte mult.

Lidl, de exemplu, a investit în mai multe acțiuni destinate comunității din Bonțida, iar acum susține prin donații lucrările de restaurare a castelului. BAT Romania ne-a fost partener, în ultimii doi ani, și în EC Creative Camp, proiect pe care-l dedicăm susținerii artiștilor din România printr-o tabără de creație.

Ce planuri aveți pentru Electric Castle 2023?

O stabilizare a conceptului și reluarea unor proiecte pe care anul acesta le-am pus, pentru moment, în stand by, din dorința de a concentra toate resursele pentru a avea o ediție a 8-a excelentă.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: