Stiri

Mihai Boca, Nespresso România: „Cafeaua poate fi o forță a binelui”

28 nov. 2022 3 min

Mihai Boca, Nespresso România: „Cafeaua poate fi o forță a binelui”

Reading Time: 3 minute

Despre ce înseamnă statutul B-Corp obținut de curând de Nespresso și despre programele de sustenabilitate desfășurate de producătorul de cafea la nivel global ne-a vorbit Mihai Boca, After Sales Manager & Sustainability Champion, Nespresso România de pe scena Zilelor Biz într-un dialog cu Gabriel Bârligă, Redactor-Șef al revistei Biz.

Ce înseamnă statutul de B-Corp obținut recent de Nespresso?

Statutul de B-Corp Company se traduce simplu, dacă vreți: Coffee Can Be a Force of Good – Cafeaua poate fi o forță a binelui. Atunci când produsul și serviciile din spatele produsului au în ADN și o componentă de sustenabilitate. Înseamnă că, dincolo de recunoașterea eforturilor de sustenabiltate, învățăm ce putem să facem mai bine. Cei de la B-Lab ne-au ajutat să identificăm acele zone care pot fi perfecționate, pot fi făcute mai bine. Putem să obținem un scor mai bun pentru că această certificare nu este una care să rămână, este o certificare la care lucrezi în continuu și noi avem deja o lista cu ce avem de făcut pentru anul acesta și pentru anii viitori.

Când vorbim de sustenabilitate, ne gândim de obicei la ambalaje, dar voi sunteți implicați și în business-ul de la bază, în viața fermierilor care produc cafeaua și știu că aveți un program foarte interesant. Poți să ne dai câteva detalii despre acest program?

Programul la care faci tu referire este sub umbrela unei strategii mai ample: Programul AAA. Cei trei piloni ai acestei platforme sunt calitatea produsului, a materiei prime pe care noi o folosim. Apoi, cel de-al doilea pilon care ne permite, în contextul în care business-ul crește și tot mai mulți consumatori vor să se bucure de această experiență unică, să nu facem rabat de la calitate. Cel de-al treilea pilon al platformei este cel care vine și închide cercul și ne obligă să facem lucruri în mod sustenabil atât din perspectiva de mediu, cât și din perspectiva socială, aceea a implicării în comunitățile în care noi producem și în comunitățile în care ne desfășurăm activitățile de business.

Și, îmi aduc aminte prima dată când am auzit de această platformă era prin 2012. Nu eram angajat la Nespresso, dar eram pasionat de brand. În 2003 a fost înființată această platformă și apoi, în 2014, chiar când m-am alăturat și eu Nespresso România, compania a luat o decizie pragmatică și a spus că 50% din primele care sunt plătite pentru cafeaua produsă la standard fair trade să fie transferate într-un fond de pensii la care fermierii din Columbia să aibă acces atunci când decid să se retragă din activitate. Ceea ce m-a surprins, atunci când am citit statisticile a fost că doar 8% dintre fermierii din Columbia care produc cafea pentru Nespresso și pentru alte branduri au un fond de pensii activ. Rezultatul l-am măsurat iar în 2021 și știm că 3.099 de fermieri sunt înregistrați în acest program. Ce este uimitor este că 30% dintre ei contribuie în plus la acest fond din fonduri personale, deci își doresc mai mult. Și, cu adevărat miraculos zic eu este că și Guvernul Columbian s-a implicat activ în suplimentarea fondului cu 20% din valoarea actuală a fondului. Până la finalul anului 2021 s-au strâns acolo 1,5 milioane de dolari.

Iată de importantă este puterea exemplului și acest efect al bulgărelui de zăpadă pentru că în momentul în care o companie ca Nespresso vrea să facă ceva pentru oameni și oamenii vor să facă ceva pentru viitorul lor. Să vorbim un pic despre viziunea la nivel global a Nespresso și despre cum vine ea către noi în România, pe plan local. Ne poți oferi câteva detalii?

Eu fac parte dintr-o echipă formată din 63 de specialiști. Alături de un comitet din Vevey (Elveția), reușim să punem în practică întreaga strategie de sustenabilitate și toate mini-programele și activitățile din cadrul strategiei de sustenabilitate. Când spunem global, nu vă imaginați că eforturile se întâmplă undeva într-un birou din altă țară. Nu, absolut fiecare țară care distribuie produsele și serviciile Nespresso este implicată într-un mod activ. Este un tip de engagement la nivel de management al fiecărei piețe de distribuție. Și asta se aplică și pentru România. Dacă vorbim despre obiective concret acum, la Nespresso sustenabiltatea a început să devină o practică de business în 1991.

Este primul program de colectare și reciclare al capsulelor utilizate înființat vreodată. În 1991, în Elveția, Nespresso implementa un astfel de program. De acolo, Nespresso și-a setat în fiecare an obiective din ce în ce mai ambițioase. În 2014, declarația CEO-ului de atunci, că vom reduce cu 20% amprenta de carbon la nivel global. Am atins acest obiectiv într-un an. Un alt exemplu, cred eu grăitor, a avut loc în 2019 când tot CEO-ul Nespresso a spus că vom atinge Carbon Neutrality la nivel global în trei ani. Astfel, ne-am propus noi ca până la finalul anului 2022 fiecare ceașcă de cafea Nespresso să devină neutră din punct de vedere al emisiilor gazelor cu efect de seră. Am obținut certificarea pentru acest obiectiv în iulie, o altă recunoaștere a eforturilor noastre. Nu am promovat foarte mult acest obiectiv.  

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: