La începutul lunii trecute, PepsiCo, producător de alimente și băuturi, a dezvăluit noua identitate vizuală, proces de rebranding pe care compania l-a făcut după 14 ani de la ultima actualizare majoră a identității vizuale. Mihaela Hristea, Senior Marketing Manager Beverages al PepsiCo, ne-a oferit mai multe detalii despre procesul de rebranding și despre necesitatea acestei schimbări.
Rebrandingul a fost o mișcare strategică pe care am decis să o facem după 14 ani de la ultima actualizare majoră a identității vizuale. Am considerat că este important să ne revizuim aspectul pentru a rămâne relevanți și atractivi pentru consumatori, având în vedere schimbările continue din industrie și preferințele în evoluție ale publicului. Noul aspect reprezintă un salt îndrăzneț, alimentând creșterea viitoare.
Printre actualizările cheie se numără adăugarea culorii negre, un omagiu adus lui Pepsi Zero Sugar, și noul „Pulse” – un element de design viu care permite Pepsi să-și ajusteze și să-și personalizeze aspectul în orice setare, platformă sau parteneriat pentru a ajunge la consumatori în moduri noi și interesante, în fiecare zi. Prin intermediul noului logo și al unei identități vizuale revizuite, ne propunem să subliniem atât istoria bogată a brandului, cât și promisiunea noastră față de inovație și progres. Pentru următoarea eră, sărbătorim mentalitatea de provocator și alegerile făcute în căutarea pasiunilor și a bucuriei fără scuze, rămânând Thirsty for More.
Schimbarea numelui de la Pepsi Max la Pepsi Zero Zahăr și relansarea cu un nou ambalaj au reprezentat o strategie deliberată de adaptare la preferințele și cerințele consumatorilor. Noul nume, Pepsi Zero Zahăr, a fost ales pentru a evidenția conținutul produsului, subliniind absența zahărului, un aspect crucial pentru mulți consumatori preocupați de sănătate. Această modificare a fost realizată cu scopul de a întări poziția pe piață și de a răspunde mai bine cerințelor și preferințelor consumatorilor. Pepsi Zero Zahăr este doar unul dintre produsele care avansează spre obiectivul global al PepsiCo ca, până în 2025, în întregul portofoliu de băuturi, cel puțin două treimi din volumele de vânzări din portofoliu să aibă 100 de calorii sau mai puțin din zaharuri adăugate.
Campania globală „Ea este PepsiCo”, lansată în luna martie și în România, reprezintă un efort important al PepsiCo de a recunoaște și promova contribuția esențială a femeilor în diferite roluri din industria alimentară și a băuturilor. Prin această inițiativă, PepsiCo evidențiază abilitățile inovatoare ale femeilor și încurajează mai multe femei să aspire la astfel de oportunități.
O parte din campanie constă în refacerea brandingului unor camioane de livrare ale PepsiCo, înlocuind brandurile companiei cu portretele femeilor remarcabile. Această prezentare vizuală urmărește să sublinieze contribuțiile femeilor în lanțul de aprovizionare și să inspire atât femeile, cât și societatea în ansamblu.
Este un demers important, deoarece arată angajamentul PepsiCo pentru promovarea egalității de gen și crearea unui mediu de lucru incluziv și echitabil. Această inițiativă nu doar recunoaște rolurile esențiale pe care femeile le dețin în industrie, ci și își propune să inspire și să susțină evoluția lor profesională în cadrul companiei. Este un pas semnificativ în direcția unei culturi organizaționale care valorizează diversitatea și oferă șanse egale tuturor angajaților, indiferent de gen.
Viziunea mea este să punem oamenii și cultura în centrul strategiei noastre, pentru a construi legături emoționale mai puternice cu consumatorii noștri. Ne dorim să înțelegem nevoile și valorile acestora și
să le oferim produse și experiențe care să le satisfacă pe deplin. Vom fi atenți la tendințele pieței și la
feedback-ul primit, pentru a aduce inovații relevante și autentice în produsele și campaniile noastre. Ne dorim nu doar să dezvoltăm campanii inovatoare și creative, ci să fim forța care sparge tiparele, la fel ca Pepsi de-a lungul istoriei sale. Ne propunem ca fiecare campanie să devină o declarație îndrăzneață, o provocare la adresa statu-quo-ului, lăsând o amprentă memorabilă și inspirând o nouă generație, în același spirit provocator și inovator care a definit brandul Pepsi.
În această eră digitală în care trăim, ne axăm pe utilizarea tehnologiei și, acolo unde este oportun, luăm în considerare și inteligenței artificiale pentru a îmbunătăți experiența consumatorilor și pentru a ne adapta rapid la schimbările din piață. Un exemplu concret în acest sens este campania noastră din vara anului 2023, intitulată Pepsi Space, prin care am dorit să amplificăm vocea noilor generații și să le oferim un spațiu în care să-și exprime creativitatea. Am inițiat prima expoziție mobilă în metrourile din București, unde am expus lucrările tinerilor. Utilizând tehnologia inteligenței artificiale, am realizat o interpretare vocală a acestor creații, făcându-le accesibile tuturor generațiilor.
Scopul nostru este să dezvoltăm o organizație de marketing agilă și orientată spre viitor, capabilă să țină pasul cu progresul tehnologic și să anticipeze nevoile consumatorilor. În plus, ne dorim să dezvoltăm parteneriate solide, atât în interiorul companiei, cât și în afara ei, pentru a maximiza impactul nostru și pentru a ne asigura că rămânem relevanți și competitivi în industrie.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 383 (16 mai – 16 iunie 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan-Radu Oprea, şi cel al Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Bogdan-Gruia Ivan, au semnat, marţi, un…
Agenția independentă de comunicare Pi2, cu birouri și filiale în Europa Centrală și de Est, a fost selectată să gestioneze…
În medie, utilizatorii plătesc 12 abonamente online, inclusiv Netflix, Spotify și YouTube Premium – cele mai populare servicii din întreaga…
JYSK, Phillip Morris, Deichmann, dm drogerie markt și Starbucks sunt cele mai apreciate companii de către propriii angajați, conform “Top…
Piața IT din România trece printr-o perioadă de transformare, iar modelul tradițional de outsourcing, bazat pe externalizarea resurselor umane, începe…
Danone România s-a alăturat susținerii centrelor de zi E.G.A.L. dezvoltate de Societatea Națională de Cruce Roșie, susținând continuarea activității din…