Companii

Miele a atins nivelul „net zero” al emisiilor de CO2 din toate locațiile în 2021

Reading Time: 2 minute

Lupta împotriva schimbărilor climatice este probabil una dintre cele mai mari provocări ale zilelor noastre, iar sectorul economic poate contribuie în mod semnificativ la identificarea unor soluții. Miele a făcut deja pași în această direcție, iar începând de anul acesta a devenit neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon în toate locațiile pe care le deține. Astfel, a fost atinsă neutralitatea emisiilor de gaze cu efect de seră rezultate din procesele proprii de producție (Scope 1), precum și a celor rezultate prin procesul de  producție a energiei electrice realizate de către furnizorii de energie ai companiei (Scope 2).

Miele își ia angajamentul de a respecta principiile trasate prin Acordul climatic de la Paris, care presupun reducerea temperaturii medii anuale din perioada preindustrială cu 2°C sau chiar sub 1,5°C pe termen lung.

„În calitate de producător, înțelegem responsabilitatea pe care o avem pe întregul lanț de distribuție, de la preluarea materiei prime și până la realizarea produsului finit, de aceea, ne-am setat obiective de mediu ambițioase pe termen lung”, a explicat dr. Markus Miele, Director executiv și coproprietar.

Pentru a îndeplini acest scop, din ianuarie 2021, compania s-a alăturat și inițiativei Science-Based Targets (SBTi) și și-a asumat angajamentul de a reduce emisiile de carbon, calculate prin metode științifice. Acest lucru presupune obiective sustenabile, de termen lung, pentru întreg lanțul de producție și distribuție, începând de la sursele de aprovizionare pentru materiile prime, de-a lungul duratei de viață a produselor, dar și în faza în care sunt retrase din uz și în timpul transportului (Scope 3).

Pentru a atinge nivelul de neutralitate CO2, Miele reduce semnificativ emisiile directe de carbon din fabricile proprii (Scope 1), rezultate din încălzirea și consumul de energie electrică și combustibil. De asemenea, compania reduce semnificativ și emisiile indirecte care provin de la companiile care furnizează energie (Scope 2). Obiectivul asumat de Miele este de a diminua emisiile de CO2cu 50%, până în 2030. Raportat la o cantitate de 90.000 de tone de emisii de CO2 în2019,obiectivul este de a ajunge la 45.000 de tone emise. Pentru a atinge acest obiectiv, energia electrică folosită în următorii ani de companie va fi în mare măsură asigurată prin panouri fotovoltaice.

Obiectiv: reducerea amprentei de carbon pe termen lung  

În același timp, Miele își va transforma întreaga rețea de aprovizionare cu energie și va folosi o cantitate de 165.000 MWh pe an provenită din surse regenerabile. Compania va folosi energie regenerabilă direct de la rețele locale sau surse verzi, care dețin „Certificate de atribute energetice” (EACs). Această energie provine de la rețele eoliene sau panouri fotovoltaice puse în funcțiune în urmă cu cel mult 10 ani și care dețin certificarea EKOenergy, recunoscută la nivel internațional. Fiecare MWh generat astfel are o contribuție suplimentară la un fond climatic, care promovează extinderea energiilor regenerabile. De asemenea, compania se bazează pe realizarea unor contracte de furnizare a energiei pe termen lung, numite „Acorduri de achiziție a energiei”, care garantează faptul că energia folosită provine de la cea mai apropiată fermă de energie eoliană sau câmp de panouri solare.

Mai mult decât atât, compania intenționează să reducă în continuare consumul de energie, în așa fel încât să economisească încă 30 GWh până în 2030, pentru a-și reduce amprenta de CO2.

Miele va reduce amprenta de carbon și prin flota proprie de mașini, prin intermediul căreia ar putea scade până la 30% din emisii. În același timp, compania testează tehnologii inovative și sustenabile, care au potențialul de a reduce emisiile de carbon pe întreg lanțul de distribuție (Scope 3).

Romanita Oprea

Recent Posts

Zilele Biz 2024: Cum abordează liderii de business din România provocările unei lumi în continuă transformare

Leadershipul înseamnă să crezi în oameni, să le permiți să greșească și să învețe ceva din asta. Managerii buni mențin…

2 ore ago

Campari își reafirmă susținerea pentru industria cinematografică

Campari lansează "We are Cinema", o campanie care recunoaște poveștile fiecăruia dintre noi ca sursă de inspirație pentru unele dintre…

3 ore ago

MINA prezintă „Revolta poveștilor” – primul spectacol de teatru imersiv pentru copii din România, în parteneriat cu Teatrul „Stela Popescu”

MINA, Museum of Immersive New Art, unul dintre cele mai inovatoare spații culturale din România, anunță lansarea spectacolului „Revolta poveștilor”,…

6 ore ago

Ora de sănătate în școli: educație, prevenirea bolilor

„Ora de sănătate” oferă o experiență educațională derulată secvențial, pe parcursul mai multor ore de curs, și urmărește principiul applied…

8 ore ago

Reacția piețelor după alegerea lui Donald Trump ca președinte în SUA

Piața cripto este în creștere: Bitcoin a atins un nou record, cu altcoins și memecoins în creștere. Victoria lui Trump…

8 ore ago

România, promovată ca destinație de turism pe autobuzele din Londra

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului (MEAT) intensifică promovarea României ca destinaţie turistică în Regatul Unit prin participarea la târgul internaţional…

8 ore ago