BizRemote by certSIGN

Micile afaceri și criza cauzată de pandemie

Reading Time: < 1 minut

Cum au reacționat și ce schimbări au intervenit în comportamentul micilor afaceri – cafenele, brutării, mici restaurante, boutique-uri artizanale? O analiză realizată de compania de cercetare iSense Solutions arată că, în această perioadă, ”noua experiență de consum” este dată de găsirea de modalități prin care produsele să fie livrare la domiciliu. De asemenea, solidaritatea și găsirea unor ”obiective comune”, precum și păstrarea constată a comunicării se numără printre acțiunile care au marcat activitatea micilor afaceri pe parcursul ultimilor două luni. 

Câteva exemple de reacții în social media

A-ți arăta vulnerabilitățile înseamnă să fii autentic, real, spun analiștii iSense. Este un exemplu de curaj și este firesc să-ți dezvălui latura umană în fața greutăților. Multe business-uri, în această perioadă, au încurajat inițiative de genul #statiacasa, de distanțare socială și, deseori, s-au folosit de umor. Hazul de necaz este o modalitate prin care, rareori, se poate da greș. 

Micile afaceri sunt mai puternice împreună

Au apărut câteva inițiative sub forma unor platforme pentru susținerea sectorului IMM-urilor. De asemenea, micile afaceri și-au unit eforturile pentru a-i ajuta pe cei aflați în linia întâi a luptei contra Covid-19, totodată s-au încheiat unele parteneriate de ajutor reciproc pentru ca micile businessuri să se adapteze și să răspundă mai bine noului context.

Două recomandări pentru proprietarii micilor afaceri

  1. Anunțați-vă clienții că nu ați abandonat lupta, ci din contră, sunteți activi și faceți tot ce vă stă în putere să supraviețuiți.
  2. Comunicați-le că sunteți alături de ei și vă pregătiți să reveniți când este permisă reluarea activității.

Foto: © Lightfieldstudiosprod | Dreamstime.com

Loredana Sandulescu

Recent Posts

Efectul Black Friday: „Am mobilizat toate departamentele și, spre seară, aproape toată lumea din firmă procesa comenzi, ca să putem face față”

O singură zi înseamnă luni de pregătire pentru mulți dintre selleri din eMAG Marketplace. Pentru Kettler România Wellness Solutions pregătirile…

o oră ago

Zilele Biz 2024: Cum abordează liderii de business din România provocările unei lumi în continuă transformare

Leadershipul înseamnă să crezi în oameni, să le permiți să greșească și să învețe ceva din asta. Managerii buni mențin…

11 ore ago

Campari își reafirmă susținerea pentru industria cinematografică

Campari lansează "We are Cinema", o campanie care recunoaște poveștile fiecăruia dintre noi ca sursă de inspirație pentru unele dintre…

12 ore ago

MINA prezintă „Revolta poveștilor” – primul spectacol de teatru imersiv pentru copii din România, în parteneriat cu Teatrul „Stela Popescu”

MINA, Museum of Immersive New Art, unul dintre cele mai inovatoare spații culturale din România, anunță lansarea spectacolului „Revolta poveștilor”,…

15 ore ago

Ora de sănătate în școli: educație, prevenirea bolilor

„Ora de sănătate” oferă o experiență educațională derulată secvențial, pe parcursul mai multor ore de curs, și urmărește principiul applied…

17 ore ago

Reacția piețelor după alegerea lui Donald Trump ca președinte în SUA

Piața cripto este în creștere: Bitcoin a atins un nou record, cu altcoins și memecoins în creștere. Victoria lui Trump…

17 ore ago