Mic dejun in 13 minute
Reading Time: 2 minute13 minute in timpul saptamanii si 17 minute in weekend. Aceasta este durata medie a unui mic dejun pentru romani, arata o cercetare Ipsos Research reprezentativa pentru populatia din mediul urban si rural, realizata cu scopul de a studia obiceiurile de consum ale romanilor.
Credit foto: Dreamstime
Cercetarea arata ca, in general, romanii leaga foarte puternic definitia de “mic dejun” cu ocazia de a manca acasa dimineata.
“O mare surpriza pentru noi a fost faptul ca toate ocaziile de consum matinal ‘on the go’ (de ex. in drum spre serviciu, in mijloace de transport) n-au fost identificate de romani ca reprezentand un mic dejun adevarat si n-au fost catalogate ca atare. Romanii si-au rezolvat astfel sentimentul de vinovatie legat de neglijenta de care dau uneori dovada sau legat de lipsa de timp pentru a lua prima masa a zilei intr-un mod general acceptat ca fiind corect”, a subliniat Crina Petroiu, cercetator in echipa cantitativa Ipsos Research.
Din rezultatele studiului:
63% dintre romani obisnuiesc sa ia micul dejun, care in timpul saptamanii dureaza, in medie, 13 minute si in weekend – 17 minute.
37% dintre romani iau micul dejun neinsotiti
47% iau micul dejun impreuna cu partenerul
18% iau micul dejun impreuna cu copiii
94% iau micul dejun acasa
4% iau micul dejun la serviciu
Cele mai consumate produse la micul dejun sunt, in ordine: bauturi – cafea, apa minerala, apa plata (90%), paine (83%), mezeluri (55%), lapte, iaurt si derivate (50%), branzeturi (49%). Cerealele ocupa unul dintre ultimele locuri in preferintele romanilor.
67% dintre romani prefera cafeaua la ibric si doar 28% la filtru.
Dintre bautorii de cafea, 81% prefera cafeaua cu zahar.
37% dintre romani nu iau micul dejun din lipsa de timp sau pentru ca s-au obisnuit asa
In ceea ce priveste atitudinea fata de micul dejul 48% spun ca incearca sa manance chiar daca nu le este foame. 41% incearca sa nu se grabeasca cand iau micul dejun.
Ipsos Research Romania este parte a grupului francez Ipsos – locul 3 global intre companiile specializate in cercetare de marketing.
La nivel international, Grupul Ipsos este prezent in 86 de tari, compania operand sondaje online si offline pentru mai mult de 5.000 de clienti. In prezent, grupul Ipsos numara 16.000 de angajati permanenti si este listat la bursa din Paris.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz