Metroul va ajunge până în comuna Berceni. Contract pentru prelungirea magistralei 2
Reading Time: 3 minuteMagistrala 2 de metrou realizează o legătură între zona de sud – est, zona centrală și zona de nord a Municipiului București, asigurând transportul a aproximativ 6 milioane de călători/lună (în perioada de dinainte de pandemia de Covid 19), ceea ce reprezintă aproximativ 40% din numărul total al călătorilor care utilizau sistemul de transport cu metroul.
Unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură din Capitală începe să prindă contur. Primăria Sectorului 4, Consiliul Județean Ilfov, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, CFR Infrastructură și Metrorex, au semnat acordul de cooperare și colaborare pentru dezvoltarea Magistralei 2 de metrou.
Întâlnirea a avut loc ieri la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, unde reprezentanții instituțiilor sus-menționate au decis că este momentul să facă echipă și împreună să dea startul primului proiect metropolitan de anvergură din zona București-Ilfov.
“Documentul semnat ieri va sta la baza tuturor procedurilor pe care le vom derula în perioada imediat următoare, astfel încât în partea a doua a anului 2023, să putem începe efectiv lucrările de prelungire a liniei de metrou M2 până în comuna Berceni. Le mulțumesc tuturor oamenilor din aceste instituții care au înțeles că se poate și că nimic nu este imposibil atunci când în joc este interesul oamenilor. Colaborarea noastră cu instituțiile menționate mai sus a fost întotdeauna impecabilă și sper să fie un model și pentru alte autorități!”, a declarat Daniel Băluță, Primarul Sectorului 4.
Magistrala 2 de metrou realizează o legătura între zona de sud – est, zona centrală și zona de nord a municipiului București, asigurând transportul a aproximativ 6 milioane de călători/luna (in perioada de dinainte de pandemia de Covid – 19), ceea ce reprezinta aproximativ 40% din numărul total al călătorilor care utilizau sistemul de transport cu metroul. Ca si date tehnice, Magistrala 2 are o lungime de 19,9 km de cale ferata dubla, un număr de 15 stații (inclusiv noua stație de metrou Tudor Arghezi aflata in construcție), un depou, un parc de exploatare de 25 de trenuri de generație noua, asigurând un interval minim de circulație intre trenuri la ora de vârf de trafic de 3 minute.
Finanțarea activităților rezultate din Protocol se va realiza după cum urmează:
– Costurile cu studiile de prefezabilitate si fezabilitate vor fi suportate in mod egal de către Consiliul Județean Ilfov si Consiliul Local Sector 4, prin virarea a 50% din valoarea contractului de către CJ Ilfov in bugetul sectorului 4 al Municipiului București, după înregistrarea facturilor si documentelor justificative aferente contractelor
– Susținerea costurilor cu exproprierile, costurilor cu elaborarea proiectului tehnic si a costurilor pentru execuția lucrărilor se va stabili, prin act adițional la Protocol, în funcție de valorile rezultate in urma elaborării studiului de fezabilitate
– Includerea asocierii/parteneriatelor rezultate in urma Protocolului in categoria beneficiarilor eligibili pentru finanțarea investiției atât din fonduri europene nerambursabile cat si din alte surse de finanțare identificate
– Valoarea totala a investiției va rezulta din documentația aferenta studiului de fezabilitate/proiectului tehnic după îndeplinirea obiectului asocierii, toată infrastructura aferenta obiectivului (cale de rulare, stație de metrou, etc) va intra in proprietatea publica a statului si va fi concesionata Metrorex.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz