Metropolitan Life: Lider pe o piață în transformare
Reading Time: 5 minuteMetropolitan Life, partenerul de încredere al românilor în asigurări de viață și pensii private, aniversează un sfert de secol în România. Ce înseamnă acest lucru la nivel de business, echipă și piață am aflat de la oamenii din conducerea companiei.
Momentele cheie pe piața din România
În peste 25 de ani de activitate în România, Metropolitan Life a înregistrat o evoluție constantă și creșteri sustenabile ale businessului printr-un mix unic de canale de distribuție în piața locală și o echipă de experți care asigură protecția financiară a peste 4 milioane de clienți, la un standard de calitate aliniat cu expertiza de peste 155 de ani a Grupului MetLife, în peste 40 de piețe, la nivel global. 1998 este anul care marchează începutul nostru în industria asigurărilor de viață din România, iar doi ani mai târziu continuam dezvoltarea și diversificarea businessului prin încheierea primelor parteneriate cu brokeri. În 2002 lansam canalul de distribuție Bancassurance, unul dintre cele mai puternice și robuste din piață, iar în anul 2006 am introdus canalul D2C pentru a oferi produse accesibile clienților din întreaga țară, prin intermediul telefonului. În această perioadă, am investit constant în optimizarea și îmbunătățirea serviciilor oferite, punând accent pe înțelegerea atentă a nevoilor în continuă evoluție ale clienților noștri și răspunzând acestora prin beneficii comerciale relevante și soluții personalizate. Totodată, investițiile în dezvoltarea constantă a echipei noastre sunt o altă prioritate strategică, ce a condus la dezvoltarea companiei în ultimii 25 de ani. Reflectând asupra acestor ani, sunt cu adevărat mândră de evoluția noastră. Până în prezent, am plătit despăgubiri de peste 60 de milioane de dolari, ceea ce arată încă o dată angajamentul nostru față de cei pe care îi protejăm financiar. De asemenea, am alocat peste 3 milioane de euro în programe de educație financiară, de incluziune socială a tinerilor și a copiilor defavorizați, dar și în acțiuni de sustenabilitate. Protecția financiară a vieții și a comunităților în care activăm este una din valorile de bază ale Metropolitan Life, iar acțiunile în care ne implicăm reprezintă și o reconfirmare a angajamentului și a responsabilității noastre sociale. Ca lideri în industria noastră, am ridicat standardele în mod constant, am preluat riscuri calculate și am învățat accelerat din greșeli pentru a ne dezvolta continuu.
Evoluția vânzărilor individuale
În ultimii 25 de ani, am văzut o transformare remarcabilă în industria asigurărilor de viață, mai ales în modul în care interacționăm cu clienții noștri prin echipa de vânzări din întreaga țară. La început, majoritatea interacțiunilor erau față în față sau prin telefon. Acum, putem răspunde nevoilor clienților noștri rapid și mai precis ca niciodată, prin soluții digitale end-to-end. În tot acest timp, am pus accent tot mai mare pe evoluția agilă a echipelor noastre de vânzări, astfel încât aceștia să își poată dezvolta cariera pe termen lung alături de noi. Fiecare consultant are posibilitatea să devină manager, prin Academia de Management Metropolitan Life, accesând resursele ce îmbină training-ul digital cu cel față în față. Obiectivul echipei noastre de vânzări, pentru clienții individuali, este de a ne dezvolta constant expertiza pentru a oferi protecția financiară optimă, în linie cu nevoile specifice ale fiecărei categorii de vârstă sau familii din România și sunt entuziasmat de potențialul tehnologiei de a transforma și mai mult modul în care lucrăm.
Transformările în bancassurance
Am văzut o trecere de la oferte separate de produse bancare și de asigurări de viață către integrarea acestora într-o experiență mai amplă și mai convenabilă pentru clienți. Fie că vorbim despre produse destinate celor care accesează împrumuturi pentru un imobil, de nevoi personale sau asigurări care oferă protecție în eventualitatea unei spitalizări sau intervenții chirugicale, nu putem spune că am observat alte tipuri de clienți care să fie interesați de astfel de produse, cât mai mult un nivel mai ridicat de informare și conștientizare a nevoii de protecție financiară în cadrul acelorași segmente cheie. Canalul de vânzări prin telefon, partenerii noștri bancari, instituțiile financiare nebancare sau echipa de distribuție de asigurări de grup către companii multinaționale și IMM-uri, ne ajută să le fim alături clienților în orice moment. De asemenea, dezvoltarea segmentului de B2B în portofoliul nostru are la bază și utilizarea și adaptarea expertizei noastre globale pe plan local pentru a ne asigura că soluțiile pe care le oferim sunt relevante și pentru a calibra bunele practici cu tendințele și cerințele segmentelor noastre de clienți, adaptând beneficiile în linie cu nevoile acestora pe termen mediu și lung.
Cultura organizațională
De-a lungul timpului, ne-am concentrat pe consolidarea culturii noastre și a experienței angajaților, dar și promovarea unui mediu de lucru motivant și incluziv. Susținem atât performanța, cât și oportunitățile în carieră, în timp ce ne asigurăm că cei care fac parte din comunitatea The Metropolitans au o stare de bine și un echilibru potrivit între carieră și planul personal. Sigur că a fost nevoie de timp să ajungem la cultura organizațională din prezent și aici au fost eforturi comune ale echipei de leadership și ale coordonatorilor proiectelor de inovație, D&I, sustenabilitate, engagement, wellness & wellbeing, CSR. La Metropolitan Life, credem într-un mediu de lucru sănătos, unde oamenii se simt apreciați și susținuți și fiecare dintre noi poate fi în fiecare zi cea mai bună versiune a sa. Investim în programe atât locale, cât și internaționale de leadership, ceea ce, în timp, a construit această pepinieră de formare a liderilor.
Diferențiere pentru competitivitate
Consider că este important să nu avem o supracomunicare pe toate canalele, să rămânem relevanți și să optimizăm interacțiunea cu clienții români. Pornim întotdeauna de la întrebarea – de ce ar fi această informație de interes și cum putem transmite un mesaj util. Una dintre campaniile Metropolitan Life de asigurări de viață de anul acesta vine cu mesajul „Protejează prezentul pentru a fi mai prezent”. Deși suntem într-o industrie a produselor pentru evenimente viitoare neprevăzute, analizele ne arată în ultimii ani un nivel crescut al îngrijorărilor din cauza aspectelor neprevăzute din viitor. De aceea venim cu mesajul prin care vrem să creștem conștientizarea resurselor precum asigurările de viață, care ne pot proteja financiar, oferi o plasă de siguranță și care ne pot ajuta să ne bucurăm mai mult de prezent alături de cei dragi.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 379 (15 decembrie 2023 – 15 februarie 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz