Stiri

Mercedes-Benz a dat startul vânzărilor noilor modele Sprinter și eSprinter

Reading Time: 7 minute

Mercedes-Benz Sprinter și versiunea electrică eSprinter pot fi comandate începând cu data de 16 ianuarie. Modelele vin cu numeroase dotări digitale noi, cea mai recentă generație de MBUX, precum și sisteme de siguranță și asistență cu funcții suplimentare.

„Versatil, cu o nouă generație de sisteme de infotainment și sisteme îmbunătățite de siguranță și asistență, Sprinter continuă să fie soluția globală perfectă pentru o gamă largă de cerințe de transport comercial și mobilitate. Între timp, noul eSprinter impresionează prin eficiență, autonomie și volum de încărcare. În acest fel subliniază, de asemenea, intenția de a fi lideri în domeniul mobilității electrice în segmentul orientat către activități comerciale.”

Andreas Zygan, Head of Mercedes-Benz Vans Development

Noul Mercedes-Benz eSprinter

Noul Mercedes-Benz eSprinter, varianta 100% electrică din segmentul large vans, are două variante și lungimi ale caroseriei, trei variante ale bateriei de înaltă tensiune și o sarcină utilă mare.

În funcție de cerințele sale, clientul poate opta pentru o autonomie mai mare sau o sarcină utilă mai mare. Varianta furgon poate fi comandată în combinație cu o capacitate utilă a bateriei de 56 kWh sau 113 kWh. O versiune cu 81 kWh va urma în scurt timp. În plus, noul eSprinter va fi disponibil pentru prima dată și ca șasiu, la o dată ulterioară.

În plus, modelul vine cu un plus de conectivitate inteligentă și digitală, pentru prima dată cu sistemul multimedia MBUX, cu sisteme de siguranță și asistență îmbunătățite, precum și cu o echipare standard îmbunătățită. În plus, eSprinter va fi disponibil cu diferite variante opționale pentru cuplarea remorcii.

Der neue Mercedes-Benz Sprinter – Exterieur // The new Mercedes-Benz Sprinter – Exterior

Mercedes-Benz eSprinter se bazează pe un nou concept modular (trei module), care permit flexibilitate maximă în dezvoltarea și proiectarea diferitelor extensii și caroserii, care până acum erau utilizate doar la Sprinter-ul cu motorizare convențională.

Modulul frontal, cu un design uniform, cuprinde toate componentele de înaltă tensiune și poate fi combinat fără modificări cu toate variantele de autovehicule, indiferent de ampatamentul și dimensiunea bateriei. Modulul pentru bateria de înaltă tensiune integrată, care economisește spațiu, este amplasat în partea inferioară a caroseriei. Poziționarea bateriei între punți, împreună cu o carcasă solidă, asigură o amplasare optimă a bateriei de înaltă tensiune, iar centrul de greutate scăzut are o influență pozitivă asupra manevrabilității. Modulul din spate (cu puntea spate acționată electric) este utilizat în toate variantele noului eSprinter. Motorul electric compact și puternic este, de asemenea, integrat în modulul spate.

Noul eSprinter și-a demonstrat eficiența în timpul unui test drive în care un autovehicul de pre-producție, cu o baterie de 113 kWh, a parcurs traseul de la Stuttgart la München și retur (475 km) cu o singură încărcare a bateriei. În ceea ce privește configurația practică a autovehiculului pentru utilizarea în sectorul CEP (servicii de curierat, curierat expres și coletărie), pentru acest test drive a fost utilizat un eSprinter furgon, extra-lung, cu acoperiș înălțat.

Puntea spate cu acționare electrică a noului Mercedes-Benz eSprinter oferă clienților avantaje în ceea ce privește lungimea, greutatea totală maximă a autovehiculului (până la 4,25 tone), precum și capacitatea de tractare (până la 2 tone) și volumul de încărcare (maxim 14 m³). Noul eSprinter este disponibil în două variante și lungimi de caroserie, precum și cu un motor electric eficient în variante de putere de 100 și 150 de kilowați. Clienții pot alege între trei capacități ale bateriei pentru noul eSprinter, în funcție de cerințele lor în ceea ce privește autonomia și sarcina utilă: o capacitate utilă de 113 kWh, 81 kWh sau 56 kWh (varianta de 81 kWh va putea fi comandată în cursul acestui an). Autonomia electrică, calculată în urma unei simulări bazate pe ciclul WLTP, va fi de până la 440 km. Conform simulărilor bazate pe ciclul WLTP City, este posibilă o autonomie de până la 500 km pentru trasee în zonele urbane. Cu aceste autonomii, autovehiculul este ideal și pentru trasee mai lungi. Celulele bateriei sunt realizate din fosfat de litiu și fier și nu conțin cobalt și nichel. Utilizarea în modul recuperare asigură o conducere optimizată și eficientă. Nivelul de recuperare poate fi reglat individual prin intermediul padelelor de schimbare a vitezelor, din spatele volanului. Un stil de conducere deosebit de eficient și confortabil este posibil datorită noului nivel de recuperare automată DAUTO din eSprinter. Informațiile de la radar, camera video și datele de navigație sunt transmise în rețea, iar intensitatea recuperării este adaptată automat și în timp real. În plus, sistemul ECO Assist poate sprijini conducerea anticipativă: în funcție de echipare, sistemul analizează dacă un autovehicul se află în față, care este limita de viteză sau dacă urmează o pantă și indică în bord când trebuie luat piciorul de pe accelerație. În funcție de situație, acesta selectează apoi puterea de recuperare adecvată. În plus, trei moduri de rulare vă ajută să alegeți între confort maxim sau autonomie maximă.

Încărcare rapidă într-o rețea publică de încărcare

La fel ca toate autovehiculele comerciale electrice de la Mercedes-Benz, noul eSprinter este capabil să se încarce atât la curent alternativ (CA), cât și la curent continuu (CC). Poate fi încărcat la curent continuu de până la 115 kilowați (opțional) la o stație de încărcare rapidă. În termeni concreți, acest lucru înseamnă: bateria cu o capacitate de 56 kWh se încarcă de la 10 la 80 la sută în aproximativ 28 de minute, la o putere maximă de 115 kW. Bateria cu o capacitate utilă de 113 kWh are nevoie de aproximativ 42 de minute, la o putere maximă de 115 kW.

Noul Mercedes-Benz Sprinter

În toate variantele sale, noul Mercedes-Benz Sprinter promite confort pe șosea și în afara acesteia – de la șasiu până la furgon și Tourer, cu tracțiune spate, față sau integrală și cu masa totală maximă autorizată până la 5,5 tone.

Cu aceste variante, modelul Sprinter este echipat pentru utilizarea într-o mare varietate de segmente și pentru numeroase industrii. Motorul diesel de 2,0 litri (OM654) este disponibil în patru niveluri de putere (84 kW, 110 kW, 125 kW și 140 kW) – în funcție de modelul și varianta aleasă.

Versiunea cu tracțiune integrală a modelului Sprinter este disponibilă pentru toate variantele de caroserie, în combinație cu motorizarea de 140 kW. Variantele de tracțiune sunt combinate cu transmisia automată confortabilă 9G-TRONIC sau cu o transmisie manuală cu 6 trepte.

Generația actuală MBUX și dotări digitale suplimentare

Atât la eSprinter, cât și la Sprinter, va fi utilizată ca dotare standard cea mai recentă generație a sistemului multimedia MBUX (Mercedes-Benz User Experience), cu un ecran de 26 cm (10,25 inch). Acesta se caracterizează printr-o putere de calcul mai rapidă și o navigare în meniu îmbunătățită.

În plus, sistemul de infotainment MBUX, în combinație cu un cont Mercedes me, oferă o gamă largă de funcții digitale. Printre acestea se numără servicii gratuite, cum ar fi gestionarea întreținerii, a accidentelor și a defecțiunilor, precum și servicii de la distanță, cum ar fi blocarea și deblocarea ușilor și deschiderea și închiderea geamurilor prin intermediul aplicației Mercedes me.

Alte puncte de atracție includ opțiuni extinse de personalizare, cum ar fi recunoașterea vocală a scaunelor pentru șofer și pasagerul din față, care va fi posibilă în combinație cu unitatea de comandă de confort de deasupra capului, precum și optimizări ale asistentului vocal „Hey Mercedes”. În plus, pentru prima dată, clienții vor putea profita de noua vizualizare prin satelit și de navigația semnificativ îmbunătățită pentru remorci și autovehicule supradimensionate, care este special adaptată la cerințele autovehiculelor de mari dimensiuni.

Datorită MBUX, noul eSprinter este integrat și în ecosistemul de navigație inteligentă, cu management activ al autonomiei și servicii și aplicații bazate pe cloud. Acest lucru asigură curse relaxate, transparente și sigure în ceea ce privește planificarea. De exemplu, pot fi ajustate setările de încărcare, poate fi calculată cea mai bună strategie de încărcare și poate fi efectuată o pre-condiționare.

Upgrade la sistemele de siguranță și asistență

Sistemele de siguranță și de asistență ale noilor Sprinter și eSprinter sunt echipate cu funcții suplimentare, majoritatea fiind deja incluse în dotarea standard. De exemplu, sistemul de asistență activă la frânare (dotare standard) include acum funcția de Cross Traffic și, prin urmare, poate, de asemenea, să avertizeze cu privire la autovehiculele care se intersectează perpendicular sau care vin din sens opus chiar și la viteze de până la 60 km/h; la manevrele de depășire periculoase la viteze de până la 70 km/h, precum și să intervină în caz de urgență la viteze de până la 40 km/h și să ajute la viraj dacă este iminentă o coliziune cu un alt autovehicul.

În plus, întotdeauna la bordul noului eSprinter și al noului Sprinter se află: Active Lane Keeping Assist, Blind Spot Assist, ATTENTION ASSIST, Intelligent Speed Assist cu Tempomat, inclusiv date de navigație gratuite timp de până la șapte ani de la data de fabricație a autovehiculului, sistemul de apel de urgență Mercedes-Benz și camera de mers înapoi.

Opțional, pentru prima dată, este disponibil sistemul Moving-off Information Assist, pentru a evita coliziunile cu alți participanți la trafic aflați în fața autovehiculului, atunci când acesta pornește la drum.

Sistemul Sideguard Assist, care este în dotarea standard pentru autovehiculele cu omologare N2, (dar care este optional pentru celelalte variante), ajută la o mai bună percepție a pietonilor și a bicicliștilor într-o zonă definită pe partea pasagerului.

Pachetul de parcare este disponibil cu o cameră de 360 de grade și un nou afișaj 3D pentru vizibilitatea obstacolelor. Oglinda retrovizoare digitală opțională oferă o vizibilitate confortabilă în spate chiar și atunci când nu există geam în partea din spate sau când autovehiculul este mai lung.

Îmbunătățiri pentru echiparea standard

Mercedes-Benz Vans a îmbunătățit în mod considerabil echiparea standard pentru Sprinter și eSprinter și a adaptat oferta pentru pachetele de echipamente și, mai precis, la dorințele specifice ale clienților. Echipamentele funcționale, care sunt deja deseori achiziționate împreună, sunt acum din ce în ce mai mult grupate în pachete. Pentru ambele modele, de exemplu, se poate alege între pachetul de iarnă PLUS (de exemplu, cu volan încălzit), pachetul de siguranță activă (de exemplu, cu asistență la distanță DISTRONIC) și pachetul pentru compartimentul de încărcare.

Cu linia de echipare BASE, Sprinter și eSprinter oferă, printre altele, MBUX cu o nouă generație de telematică, un ecran de 26 cm (10,25 inci) și o cameră pentru marșarier, instrumente de bord cu afișaj color, noul volan multifuncțional cu detectare hands-off, monitorizare a presiunii din pneuri (față/spate), senzor de ploaie și de lumină, Active Lane Keeping Assist, Intelligent Speed Assist și cruise control, precum și ATTENTION ASSIST ca dotare standard.

Linia de dotare PRO include, de exemplu, Hill-Start Assist, un volan reglabil pe înălțime și adâncime, precum și sistemul de aer condiționat TEMPMATIC și o priză USB de 5V. Începând cu linia de echipare SELECT, clienții primesc volan îmbrăcat în piele artificială, scaun confortabil pentru șofer, unitatea de comandă de confort de deasupra capului și faruri LED de înaltă performanță, inclusiv asistență adaptivă pentru faza lungă.

Team

Recent Posts

Golin România câștigă 11 premii la Romanian PR Award 2024

Golin România a obținut 11 premii din 16 nominalizări la ediția din acest an a Romanian PR Award: 3 Golden…

11 minute ago

Asociația pastel şi Kaufland România lansează proiectul PractiLand

Asociația pastel, dedicată misiunii #NicioLunăFărăOFaptăBună, anunță lansarea proiectului PractiLand, o inițiativă susţinută de Kaufland România, menită să transforme educația practică…

20 de minute ago

Emil Muthu, Neurony: Facturarea A.I.

Au lansat pe piață proiecte inovatoare precum Yarooms, ialoc sau jobful, pentru care au obținut finanțări de peste 4,5 milioane…

o oră ago

Spațiu dedicat monitorizării și înțelegerii alegerilor, deschis în București

În premieră pentru România, Code for Romania inaugurează un spațiu fizic dedicat monitorizării și înțelegerii alegerilor prezidențiale și parlamentare. „Elections…

5 ore ago

O fabrică de baterii se va construi la Oradea cu tehnologie Lockheed Martin

Lockheed Martin și compania românească Sinteza S.A. au semnat astăzi o scrisoare de intenție pentru licențierea producției de electrolit negativ…

13 ore ago

„Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al grupului DIGI

Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…

19 ore ago