MedLife: servicii 360, pentru minte și trup
Reading Time: 9 minuteCu peste 50 de milioane de euro investiți anual în achiziții, dezvoltare și tehnologie, MedLife face pasul către servicii 360, destinate atât corpului cât și minții. Grupul medical devine astfel primul operator din regiune care privește integrat pacientul, spune Mihai Marcu, CEO și președinte al MedLife Group.
Abonament complet de servicii: medicale, wellness, dentare și mindcare
Poți să stai o clipă, să te gândești la ce servicii ai nevoie ca om și în câte direcții sau domenii le poți găsi? Dacă te gândești la una din cele mai importante valori ale vieții: sănătatea, îți dai seama că ai nevoie în primul rând de servicii medicale bune – fie doar pentru prevenție -, apoi pentru că vrei să trăiești sănătos, știi că sportul și nutriția sunt esențiale. Dar, pentru că nimic din toate astea nu ar conta fără sănătate mintală, incluzi și acest serviciu pe lista scurtă de necesități.
MedLife, cel mai mare operator privat de sănătate de pe piața din România, s-a gândit și mai departe și a inclus pe lista serviciilor esențiale și integrate în abonament și wellness-ul, serviciile dentare și cele de înfrumusețare (dermalife), pentru ca experiența de a te simți bine să fie completă.
„Pacientul român s-a educat și nu se gândește doar că se duce la medic că îl doare ceva. A început să înțeleagă că viața e frumoasă și vrea să fie activ, să fie frumos, să urce pe munte, să meargă cu bicicleta. Lucrurile astea se fac printr-un complex de servicii. De asta MedLife este primul operator din regiune care privește integrat acest lucru. Ne adresăm atât B2B (corporate), cât și B2C (consumatorilor). Nu mai există nicio altă platformă în România în care poți să-ți alegi abonament medical, abonament la sală, sfaturi de nutriție, mindcare – noua zonă de terapie și de stress, stomatologie sau servicii de înfrumusețare (Dermalife)”, spune Mihai Marcu, CEO și președinte al MedLife Group, unul dintre cei mai cunoscuți antreprenori și oameni de business din România.
După ce a fost primul operator medical multidisciplinar care a agregat servicii de stomatologie, primul care a agregat servicii de optică medicală și farmacii on-site, MedLife devine și primul operator care introduce wellness-ul coroborat cu abonamentele de monitorizare a sănătății.
Cele șase zone mari pe care MedLife le oferă la nivel național reprezintă schimbarea care s-a produs gradual în cadrul grupului dar este, așa cum spune Mihai Marcu „rezultatul acestei priviri de ansamblu asupra cetățeanului care vine la medic și încearcă să aibă totul. Încearcă să-și vindece mintea, corpul, să fie bine. Asta este de fapt ceea ce am adus nou. Și se vede. Avem peste 20.000 de pacienți unici pe zi. A fost posibil pentru că avem o rețea foarte mare, pentru că avem un concept diferit de a privi lucrurile”.
DermaLife este un brand dezvoltat sub umbrela unor clinici Medlife care se ocupă de frumusețea femeii și a bărbatului. Tot ce înseamnă lasere de beauty, întreținerea pielii, se întâmplă aici. „E un complex de factori: ai mâncat bine, ai făcut sport, mergi pe munte, ești bine cu tine însuți, faci sex până târziu în viață și așa mai departe. Toate astea fac parte din acest complex 360; suntem singurul grup din Europa Centrală și de Est care acoperă acest tip de servicii integrate”, explică CEO-ul companiei.
Grupul MedLife deține trei centre de excelență în Dermatologie Estetică DermaLife, la București, Oradea și Constanța și oferă în centrele sale soluții pentru orice problemă a pielii, atât de natură medicală, cât și estetică, folosind tehnologie de vârf.
Preocupările pentru o viață de calitate din toate punctele de vedere reprezintă pentru MedLife un proiect în sine, pe care grupul îl are în vedere. El se încadrează în partea de Longevitate și vizează tot ce înseamnă lifespan și healthspan.
CEO-ul companiei crede că angajatorii se vor uita din ce în ce mai mult către abonamentele integrate cu wellness, managementul stresului, stomatologie sau nutriție. „Oamenii, în general, simt nevoia din ce în ce mai mult să își monitorizeze sănătatea, să facă sport, să fie mai relaxați, să aibă o alimentație mai sănătoasă. Suntem convinși că segmentul de wellness este important pentru sănătatea și starea de bine a angajaților companiilor care ne sunt clienți și chiar, gradual, să aducem economii mari la bugetul de stat; pe termen lung, vom reuși să avem o populație mai sănătoasă. Acesta este viitorul la nivelul României, dar și la nivel european”, a mai declarat Mihai Marcu, CEO și Președinte MedLife Group.
„Pentru noi prioritatea este să consolidăm aceste abonamente 360. Vom continua să investim în zona de abonamente de nutriție, de psihoterapie, abonamente medicale și wellness; din punct de vedere investiții și extinderi, dorim să stabilim niște capete de pod în capitalele țărilor riverane și eventual Balcanice. Ăsta este dezideratul, cu precizarea că nu le vedem ca pe o ofensivă financiară masivă ci exact ca niște capete de pod. Respectiv dorim să învățăm mai întâi aceste orașe, să fim prezenți și apoi vizăm extinderea prin investiții importante”, a spus Mihai Marcu referitor la planurile grupului.
Un an important pentru spitalele MedLife
2024 a fost un an foarte important pentru spitalele MedLife, cu trei proiecte majore în dezvoltare în cadrul grupului, unul dintre ele demarat în toamna anului trecut de grupul Provita Nord, urmat de Spitalul din Timișoara și cel din Craiova. În extindere a fost însă și Spitalul MedLife Medical Parc.
„Provita Nord este un grup care își dorește independența ca brand și ca traiectorie, și suntem alături de ei în toate demersurile pe care le fac. Este un proiect foarte mare, de 20.000-25.000 de metri pătrați, care va deveni probabil cel mai mare spital din tară. Va fi un spital cu chirurgie de vârf, care se va ocupa și de dezvoltarea unor centre de terapia durerii”, a mai spus Mihai Marcu.
În martie 2023, MedLife anunța finalizarea tranzacției de preluare a 51% din pachetul de acțiuni al Grupului Nord (ex Provita), după aprobarea Consiliului Concurenței. Managementul Grupului Nord și-a păstrat integral independența și atribuțiile urmând să continue planurile de consolidare și extindere pe baza unei strategii comune de dezvoltare, integrată la nivel național. Păstrarea fondatorilor în dezvoltarea ulterioară a business-ului reprezintă un deziderat important pentru MedLife, principiu pe care îl aplică în toate achizițiile.
În MedLife Medical Parc sunt în derulare investiții mari în patru săli de chirurgie, circuit de urgențe, specialități noi, centru de gastroenterelogie. „Este o dezvoltare accelerată, așa cum facem în fiecare an. Vorbim de patru unități spitalicești care se dezvoltă organic de-a lungul acestui an”, a mai precizat CEO-ul companiei.
În prezent, MedLife este singurul operator medical privat prezent cu spitale sau clinici de mari dimensiuni în toate orașele cu peste 100.000 de locuitori.
Mihai Marcu crede că, în ultima perioadă, există o încredere mult mai mare a oamenilor în zona medicală privată, mai ales pe zona spitalicească. Cu toate acestea, a dorit să facă o precizare importantă: „Spitalele regionale publice sunt extrem de importante. Sistemul privat nu va înlocui spitalele care fac urgențe în regiunile României și nici nu trebuie să facă asta. Spitalele publice sunt cele care duc greul în cazul unei pandemii. Spitalele private vor avea un rol din ce în ce mai mare. Dar ele nu au capacitatea de a finanța activități medicale care nu sunt rentabile. Va rămâne la latitudinea /apanajul statului să găsească o formulă de tratament pentru omul obișnuit care are probleme medicale și cu tratamente care costă zeci de mii de euro. De-aia există de fapt sistemul public de sănătate. Sistemul privat nu are nicio subvenție, deci nu poate face asta”.
Compania continuă să investească în proiecte cu impact asupra comunității locale, în tehnologie și infrastructură. Creează locuri de muncă și dezvoltă un ecosistem care contribuie la dezvoltarea și menținerea unei Românii sănătoase. În prezent, MedLife deține peste 130 de hyperclinici și clinici, 15 spitale, 4 maternități – în București, Sibiu, Brașov și Arad, 39 laboratoare proprii de analize, peste 180 de puncte de recoltare, 18 centre stomatologice, 21 farmacii proprii reunite sub rețeaua PharmaLife Med și 202 de unități partenere în toată țara. MedLife are în grijă aproape 800.000 de angajați din 8.000 de companii, fiind liderul pieței de abonamente medicale din România.
Hight-Tech și AI în cabinete, săli de operație, laboratoare
Bugetul anual de investiții al MedLife pentru extindere și dezvoltare este peste 50 de milioane de euro și o parte semnificativă din acesta merge către zona de tehnologie, care revoluționează serviciile medicale oferite românilor.
Bugetul anual de investiții al MedLife este peste 50 de milioane de euro, ne spune liderul companiei. ”Mai mult de jumătate din banii de investiții merg în achiziții; din investițiile în dezvoltare și creștere organică deja tehnologia cred că ocupă cam jumătate”, punctează Marcu.
Când vine vorba de tehnologie, CEO-ul grupului MedLife se luminează la față și se gândește cu ce să înceapă, fiind mândru de tot ce deține grupul. Începe prin a-mi arăta ceva la îndemâna oricărui pacient, aplicația MedLife, care are inteligența artificială încorporată. „Fiecare client poate apăsa în contul lui un buton în care, nu numai că-și vede tot istoricul, dar vede și rezultatele analizelor, evoluția acelei analize. Poți vedea evoluția colesterolului meu cu 5, 10 sau 20 de ani în urmă dacă ai făcut aici această analiză. Se pot vedea în aplicație și chestiuni de imagistică și oricare din secțiunile de la RMN. Iar inteligența artificială spune: din toate datele tale ai nevoie de următoarele…; conform analizelor tale din ultii ani ar fi indicat să faci…; și să consulți următorii medici… Spre asta ne îndreptăm ca tehnologie”, explică Marcu.
Aplicația are un grad mare de utilizare și 7,3 milioane de oameni cu CNP-uri unice pot să-și vadă datele acestea istorice. „Suntem singurul operator mare de servicii medicale care are date de laborator din 1994, Imagistica și datele de laborator au fost toate introduse. Este o informație foarte valoroasă și în același timp confidențială, poate fi văzută doar pe bază de cod”.
Un alt aspect cu care se mândrește MedLife este că începe să creeze și să genereze tehnologie. „Folosim tehnologie pe scară largă, avem 6 roboți Da Vinci, un robot la Spitalul Humanitas (Cluj-Napoca), extrem de avansat pe zona neurochirurgicală; avem 2-3 unități care sunt în topul regional. Suntem singura unitate din țară și una dintre puținele din Europa care transportă probele biologice cu drone. Avantajul acestui serviciu este că proba de sânge intră în lucru foarte rapid, la laboratorul specializat care face asta, și aici mă refer la analize mai speciale, care nu se fac oriunde. În acest domeniu viteza contează fantastic. În tehnologie, suntem în top cu transportul cu drone. În Europa sunt foarte puțini operatori care fac asta. Marea Britanie acum testează acest serviciu, noi o facem de un an prin curse regulate, zi de zi. Asta arată capacitatea nostră a românilor și a companiilor de aici de a fi lideri în tehnologie. Sunt trei drone care zboară, și fac minuni pentru pacienții care își primesc rapid rezultatele”.
În noiembrie 2023, primele rute de zbor au fost create între județele Bihor și Arad și conectează punctele de recoltare din localitățile bihorene Beiuș, Aleșd, Marghita și Salonta cu laboratoarele MedLife Oradea și MedLife Arad. Mai exact, probele colectate în punctele de recoltare sunt transportate cu drona atât în laboratorul MedLife Oradea, cât și în Laboratorul MedLife Arad, în funcție de tipul și complexitatea analizelor.
Odată cu lansarea transportului cu drona pe traseul Oradea – Arad, ce are o lungime de 120 km, MedLife a creat cea mai lungă rută de zbor cu drona pentru logistică medicală, la nivel european, acest segment fiind parcurs în mai puțin de o oră.
Bugetul anual de investiții al MedLife este peste 50 de milioane de euro, ne spune liderul companiei. „Mai mult de jumătate din banii de investiții merg în achiziții; din investițiile în dezvoltare și creștere organică deja tehnologia cred că ocupă cam jumătate”, punctează Marcu. Și apoi enumeră: „Avem de departe cea mai mare rețea de RMN-uri din țară: 31. MedLife are cea mai mare rețea de imagistică din România: 55 de echipamente CT și RMN la nivel național. Dacă punem și RX-urile și Dexa suntem undeva la 80. Gândiți-vă, 80 de echipamente mari! Avem 300 de ecografe de ultimă generație. Și atunci inteligența artificială devine o prioritate pentru noi. Avem în plan să lansăm câteva programe pe ce înseamnă utilizarea inteligenței artificiale, dar dorim să intrăm în zona de imagistică mare pe RMN și CT pe cercetare. Suntem pe cale să avansăm, avem niște proiecte în derulare. Suntem cea mai mare platformă de imagistică a României de astăzi. Inteligența artificală învață foarte repede să capteze imagini, noi avem și rezultatele de imagistică date de medicii noștri și în mod cert aceste rezultate sunt anonimizate și utilizate ca un cod în aceste studii. Aceste informații pe care le învață/încorporează inteligența artificială pot duce la depistarea diagnosticului într-o fază incipientă”, explică acesta. Rezultatele date cu ajutorul inteligenței artificiale ajută doctorul să ajungă mai repede la un diagnostic corect, iar pacientul află problema într-un stadiu incipient, când totul este încă operabil.
MedLife a fost prima companie care a adus în sistemul medical privat o linie automată pentru analize medicale care procesează zeci de mii de teste pe zi și deține cel mai modern laborator de cercetare pe zona de genetică și biologie moleculară și cel mai robotizat laborator de analize generale din regiune. „Când instalam noi prima linie automată, erau doar 3-4 în toată Europa”. Laboratoarele MedLife sunt cunoscute pentru utilizarea tehnologiei avansate în diagnosticare genetică și testări de laborator de ultimă generație. Este de notorietate programul în valoare de peste 500.000 de euro oferit de MedLife copiilor bolnavi de leucemie, cărora le oferă gratuit unul dintre cele mai complexe teste genetice din lume, care, are capacitatea de a contribui la ajustarea tratamentului oncologic. Testul de secvențiere are capacitatea de a analiza mutațiile a 523 de gene asociate cu multiple tipuri de cancer.
Pentru a încuraja ideile inovatoare și a dovedi că tehnologia nu înseamnă doar o ambiție de companie, în interiorul grupului medical există un concurs intern de imaginație, iar câștigătorii sunt trimiși la cele mai recente evenimente internaționale în domeniul tehnologiei, cum ar fi China International Medical Equipment Fair (Shanghai), Health Inovation Week (Barcelona), AI Revolution in Healthcare Dubai.
Cu un lider care a pus pariu pe tehnologie, operatorul medical plănuiește să se concentreze și mai mult pe digitalizare, inteligență artificială și tehnologie în următorii ani – pentru a ușura și îmbunătăți activitatea medicală dar și a clienților.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 388 (16 noiembrie – 16 decembrie 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz