MedLife: sase noi unitati si 5 milioane de clienti in 2015
Reading Time: 4 minuteMedLife raporteaza pentru anul 2014 o cifra de afaceri agregata de 80 milioane de euro si un profit operational (EBITDA) de 13 milioane de euro, in crestere cu 25% fata de 2013, iar pentru anul in curs vizeaza o crestere organica de 16% pana la valoarea de 93 milioane euro si atingerea numarului de 5 milioane de clienti unici.
In functie de noile achizitii pe care compania le are in plan anul acesta, cresterea poate fi si de 25%, respectiv pana la valoarea de 100 milioane euro.
De asemenea, reprezentantii MedLife estimeaza o crestere a profitului operational, pana la 17 milioane euro (cu 31% mai mult fata de 2014).
Cum a evoluat businessul MedLife in 2014?
In 2014, reteaua MedLife s-a extins in Iasi, Constanta, Galati, Targu Mures si Covasna, iar de curand si in Craiova, Slatina si Ramnicu Valcea.
Pana la finalul anul trecut, reteaua medicala a ajuns la un numar de 45.000 de operatii si aproximativ 16.500 de nasteri. De asemenea, a avut o crestere a numarului de abonati pana la 330.000 (cel mai mare numar de abonati din Romania) si a crescut numarul de clienti platitori (fee for service) pana la 4,3 milioane de clienti unici.
“Am crescut peste ritmul pietei, in conditiile in care romanii au fost mai atenti in ceea ce priveste cheltuielile pentru sanatate, iar fondurile alocate de CNAS s-au diminuat”, a declarat Mihai Marcu, Presedinte CA MedLife.
Planuri de dezvoltare pe trei directii strategice: o noua serie de proiecte de tip green field, achizitii si noi linii de business.
In lunile aprilie – mai 2015, MedLife va finaliza, aproape simultan, 5 proiecte de amploare in Bucuresti: un spital multidisciplinar in Titan, o noua hyperclinica in Berceni, un centru de neurochirurgie in Ferdinand, o clinica de stomatologie in Unirii, si un centru de cardiologie si radiologie interventionala in Grivita, aceastea din urma reprezentand trei linii de business complet noi. In plus, MedLife are in plan extinderea laboratorului din Grivita care va avea instalata prima si cea mai avansata linie de automatizare a probelor medicale din Regiunea Balcanica, cu echipamente Abbot.
In a doua jumatate a anului vor fi finalizate alte doua proiecte de amploare, derulate la nivel regional, respectiv extinderea Hyperclinicii MedLife din Timisoara si inaugurarea unei noi clinici de mari dimensiuni in Cluj.
Aditional acestor proiecte, reprezentantii MedLife sunt in discutii cu 3-4 operatori medicali in vederea derularii unor noi achizitii pe plan local, valoarea minima a cifrei de afaceri per companie fiind de 7-10 milioane euro.
“Planurile de extindere si dezvoltare sunt sustinute si de o strategie medicala clar definita. Intentia asumata este de a dezvolta unitati medicale si centre medicale de excelenta, astfel incat pacientii sa se poata trata in Sistemul MedLife indiferent de specialitate, patologie sau complexitatea cazului”, a declarat Nicolae Marcu, Director General, MedLife.
Linii noi de business
AngioLife este un nou centru de excelenta din cadrul Sistemului MedLife specializat in cardiologie si radiologie interventionala si se adreseaza patologiei cardiovasculare complexe. Noul centru va include o sectie de cardiologie, un laborator de angiografie si un post operator de trei paturi. Unitatea va fi asistata de doua linii de garda. Aceasta urmeaza sa devina operationala in urmatoarele 15 – 30 de zile.
NeuroLife, centrul de excelenta in chirurgia spinala si cerebrala este situat in zona Ferdinand, in cadrul Spitalului de Ortopedie MedLife si se adreseaza patologiei neurochirurgicale complexe. Este condus de doi medici de renume mondial si are in dotare un microscop de ultima generatie si neuronavigatie.
StomaLife este primul unit integrat MedLife cu profilul de medicina dentara. Unitatea pune la dispozitie pacientilor, in acelasi loc, 4 cabinete stomatologice (profilaxie, ortodontie, paradontologie, endodontie, implantologie) o divizie de radiologie panoramica, si o alta de estetica dentara si DSD (Digital Smile Design). “Digital Smile Design integreaza fotografii si amprente dentare, rezultatul vizat fiind estetica zambetului in functie de fizionomia persoanei. Ca ultim act integrator, pacientilor le este disponibila interventia chirurgicala BMF in blocul operator din cadrul spitalului Life Memorial pentru adulti sau in Spitalul de Pediatrie pentru copii” a mai spus Nicolae Marcu, Director General MedLife.
BioLife este un produs premium adresat exclusiv segmentului corporate, care vizeaza evaluarea completa a starii de sanatate a angajatilor la locul de munca. Acest program integreaza o serie de componente: de la evaluarea alimentatiei si a gradului de sedentarism la patologie existenta, avand ca obiectiv restabilirea unui echilibru si a starii de bine in organism. Programul a demarat cu o sesiune demo, urmand sa fie complet functional in urmatoarele doua luni.
Piata serviciilor medicale private
In ceea ce priveste piata serviciilor medicale private, reprezentantii companiei spun ca aceasta ar putea sa fie caracterizata in 2015 de o dinamica mai buna, respectiv 10-12%, unul din factorii catalizatori fiind chiar segmentul de abonamente medicale.
“Credem ca anul acesta vom asista la o noua crestere accelerata a abonamentelor medicale, in detrimentul asigurarilor, tendinta care se va contura in mod special la nivel local, acolo unde piata este la un nivel incipient. Dupa modelul angajatorului din capitala si angajatorii din tara doresc sa isi motiveze angajatii, iar abonamentul medical este de cele mai multe ori in topul listei de beneficii oferite mai ales in aceasta perioada. Cererea este in crestere, iar numarul de contracte finalizate in acest inceput de an ne confirma acest lucru”, a mai spus Mihai Marcu.
MedLife in cifre
MedLife activeaza pe piata din Romania din 1996 si este in prezent cel mai mare operator privat de servicii medicale de pe piata locala, cu 13 Hyperclinici din Bucuresti, Timisoara, Brasov, Arad, Galati, Iasi si Constanta, 18 laboratoare proprii de analize, 7 unitati spitalicesti in Bucuresti, Brasov, Craiova si Arad, dintre care un spital de Pediatrie, unul de Ortopedie si unul de Obstetrica-Ginecolgie, 3 maternitati in Bucuresti si in tara, 12 centre de excelenta cu specializare unica, 8 farmacii proprii reunite sub reteaua PharmaLife Med si in colaborare cu 145 clinici medicale partenere din toata tara.
MedLife a finalizat in februarie 2015 achizitia a 55% din grupul de firme Sama&Ultratest din Oltenia. Odata cu aceasta tranzactie, MedLife devine primul operator medical cu prezenta in toate regiunile istorice ale tarii, avand amprenta nationala.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz