MedLife marchează o nouă premieră și aduce primul centru mobil de testare BTS prezent vreodată la un festival din Europa Centrală și de Sud-Est, în cadrul celei de-a zecea ediții Electric Castle. Prin această inițiativă, operatorul medical va oferi participanților posibilitatea de a se testa gratuit pentru boli cu transmitere sexuală.
În cadrul Electric Castle, persoanele cu vârsta de minimum 16 ani împliniți vor putea beneficia de un test de bază pentru cele mai comune boli cu transmitere sexuală, care cuprinde un panel de 7 patogeni, respectiv: Neisseria gonorrhoeae, Chlamydia trachomatis, Trichomonas vaginalis, Mycoplasma genitalium, Mucoplasma hominis, Ureaplasma urealyticum, Ureaplasma parvum. Testele se vor efectua gratuit, în limita stocului disponibil și vor fi procesate în departamentul de biologie moleculară din cadrul Laboratorului MedLife Cluj.
„Festivalurile sunt printre cele mai iubite și așteptate evenimente în rândul tinerilor, iar anul acesta, în calitate de partener strategic al Electric Castle, ne-am propus să vorbim deschis despre ce nu se vorbește – nu doar la festival, ci, în general, în societatea românească, și anume despre problema educației sexuale în România.
Credem că festivalul ne oferă contextul potrivit în care să comunicăm cu tinerii și, mai mult decât atât, să trecem și la acțiune, prin realizare de teste BTS, chiar la eveniment, încurajând astfel distracția responsabilă. Sperăm ca această acțiune să fie un punct de pornire pentru o schimbare de optică: pentru relații sănătoase, să fii testat e hot”, declară Ina Ilie, Director de Comunicare, MedLife.
Inițiativa MedLife face parte din programul de educație sexuală recent lansat de companie și se aliniază platformei G-infospot.ro pe care Electric Castle a creat-o pentru festivalieri, ambele proiecte având ca scop creșterea gradului de conștientizare și responsabilitate al tinerilor din România în ceea ce privește educația sexuală.
„BTS-urile sunt produse de patogeni care nu fac parte din flora saprofită, exogeni, deoarece întotdeauna există cel puțin un partener infectat. De aceea, stabilirea istoricului sexual și testarea corectă au o importanță majoră în managementul BTS-urilor, dearece acestea nu lasă în urmă niciun fel de imunitate, iar o reinfecție cu același patogen sau cu un altul nou este oricând posibilă.
Vizita la medic este primul pas în prevenția acestor boli, prin consiliere și recoltarea specifică simptomatologiei. Unele dintre BTS-uri sunt incurabile (HIV, hepatita cu virus B, HPV, herpesul genital), iar altele pot avea efecte nedorite pe termen lung, ducând la infertilitate, morbiditate maternă, fetală sau neonatală”, a spus Dr. Mihaela Steriu, Medic Primar Obstetrică-Ginecologie, Doctor în științe medicale, Hyperclinica MedLife Grivița.
Testarea pentru boli cu transmitere sexuală este încă un subiect tabu în societatea românescă, fapt confirmat și de concluziile celui mai recent studiu pe acest topic, realizat la nivel național la cererea MedLife. Principalul obstacol menționat de tineri în calea testării pentru BTS este lipsa de informare, 18% dintre respondenți indicând acest lucru.
Pe de altă parte, 17% dintre tineri menționează disconfortul sau jena în a discuta despre problemele de sănătate sexuală, 13% teama de rezultate pozitive și consecințele acestora, iar 10% frica de stigmatizare și judecata socială.
Coroborat cu faptul că doar 37% dintre cei care și-au început activitatea sexuală s-au testat măcar o dată pentru BTS, precum și cu datele care arată că 52% dintre tinerii cu vârste între 16 și 18 ani fac sex neprotejat, se subînțelege faptul că, din cauza lipsei corecte de informare, tinerii români sunt predispuși la comportamente de risc, care le pot afecta sănătatea pe termen lung.
Ca atare, pe lângă acțiunea de testare BTS, MedLife le va oferi participanților la Electric Castle oportunitatea de a discuta cu medici despre problemele lor, într-un cadru informal și relaxat.
O altă activitate este reprezentată de sesiunile denumite „Hot Talks”, unde vor avea loc discuții libere cu medici specialiști în domeniile anterior menționate, în care vor fi abordate subiecte considerate de multe ori tabu – bolile cu transmitere sexuală și prevenție, despre testare, comunicare și relații sănătoase.
Toate aceste activități vor avea loc în zona MedLife din cadrul festivalului Electric Castle, amplasat în apropierea Castelului Bánffy. Festivalul pune, la rândul său, la dispoziția participanților, două centre G-infospot, cu resurse gratuite de protecție și materiale informative.
Operatorul medical anunță că programul de educație sexuală va continua și cu alte inițiative, pe care le va comunica în perioada următoare.
Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…
Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…
Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…
Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…
Banca Europeană de Investiții (BEI) acordă un împrumut de 200 de milioane de euro distribuitorului român de energie Delgaz Grid…
Cu o carieră de peste 19 ani în finance, Magda Costache este, din septembrie, noul CEO interimar Sezamo, supermarketul online…