MedLife, creștere cu 22% a cifrei de afaceri în primul trimestru al acestui an
Reading Time: 3 minuteMedLife, cea mai mare rețea de servicii medicale private din România, prezintă rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului în curs, evidențiind o creștere importantă a cifrei de afaceri consolidate pro forma, care a atins 647 milioane lei, în creștere cu 22% față de aceeași perioadă a anului precedent.
Rezultatele obținute în perioada ianuarie – martie 2024 ilustrează o evoluție consecventă în performanța financiară și operațională a business-ului. De asemenea, se poate remarca impactul pozitiv al integrării companiilor în grup și al investițiilor efectuate în ultimii ani care au început să își arate eficiența.
”Ca lider în domeniul medical privat de peste 10 ani, ne-am asumat rolul de a promova standardele de excelență și inovație în medicina din România. Cu cea mai extinsă rețea națională și o experiență de aproape 30 de ani în această industrie, dovedim că avem un know-how solid de a menține și îmbunătăți constant viața pacienților care ne trec pragul, precum și de a oferi oportunități de creștere și stabilitate investitorilor noștri. În centrul viziunii noastre stă angajamentul de a fi foarte buni profesioniști, oferind acces la tehnologii de vârf, susținute probabil de cea mai competentă echipă medicală din sectorul privat. Resursele pe care le avem și planurile noastre de dezvoltare ne fac încrezători în capacitatea de a construi un viitor mai sănătos pentru România”
Mihai Marcu, CEO și președinte MedLife Group
Evoluție pozitivă pe toate liniile de afaceri
În termeni generali, cererea de servicii medicale s-a menținut la un nivel ridicat în timpul primului trimestru al anului, fiind potențată de o recunoaștere puternică a calității medicilor din cadrul rețelei medicale de către fiecare pacient. Majoritatea liniilor de business ale Grupului MedLife au înregistrat o performanță bună, în comparație cu aceeași perioadă a anului anterior. Astfel, cele mai mari creșteri au fost înregistrate de spitale (+39%), de segmentul corporate (+28%), urmate de clinici (+24%) și de laboratoare (+19%).
Abordarea strategică de consolidare non-organică a pieței pentru construirea celei mai mari rețele medicale din România a întărit prestigiul și încrederea asociată brandului MedLife, rezultatele fiind susținute de o performanță constantă în toate regiunile din țară, în ciuda inflației persistente și a competitivității.
În medie, peste 25.000 de servicii sunt accesate zilnic în cadrul unităților MedLife, iar majoritatea acestora subliniază accentul deosebit pe care românii îl acordă sănătății. În egală măsură, MedLife a înregistrat progrese semnificative în domeniul tratamentelor chirurgicale avansate – de la intervenții cu ajutorul roboților în domeniul urologiei și chirurgiei generale, până la operații complexe în specialități de nișă, precum oncologia sau neurochirurgia. MedLife are o prezență solidă în aceste domenii în orașe precum Cluj, Brașov, Sibiu și București, reflectând angajamentul său de a oferi cele mai bune servicii medicale și cele mai avansate tehnologii pacienților.
Obiective pentru anul în curs
Pentru anul în curs, MedLife continuă să ofere pacienților săi servicii de înaltă calitate, investind în digitalizare și tehnologie de top pentru a aduce medicina viitorului mai aproape. De altfel, în ultimii ani, compania a avut cele mai mari investiții din sectorul medical în domeniu roboticii. Este recunoscut faptul că MedLife a investit puternic în roboți chirurgicali devenind, totodată, singura rețea din România, respectiv una dintre puținele din Europa, care transportă probele biologice ale pacienților cu ajutorul dronelor.
Obiectivele strategice includ menținerea serviciilor medicale la cele mai înalte standarde; finalizarea proiectelor în curs de implementare, cum ar fi MedLife Medical Park, precum și inaugurarea spitalelor din Timișoara și Craiova, preconizate spre a fi date în exploatare până la sfârșitul anului.
În materie de noi achiziții și demersuri de extindere, reprezentanții companiei și-au confirmat interesul și deschiderea către noi oportunități de dezvoltare. De altfel, MedLife reiterează, pe această cale, disponibilitatea de resurse pentru noi achiziții în anul 2024 și va profita din plin de cea mai mare experiență acumulată în domeniul M&A de pe piața de servicii medicale private, devenind un exemplu de bună practică și implementare la nivel național.
Totodată, reprezentanții companiei au convingerea că prudența în achizitii și fuziuni va contribui la îmbunătățirea marginilor de profit și reducerea graduală a raportului debt/ebitda.
În prezent, Grupul MedLife deține cea mai puternică rețea de diagnostic și tratament din România, cu 700 locații proprii și partenere la nivel național și peste 6,5 milioane de pacienți unici care au apelat la servicii de prevenție, wellness, tratament și spitalizare. Totodată, peste 800.000 de angajați beneficiază de abonamente de servicii medicale prin intermediul abonamentelor MedLife.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz