Stiri Companii

MedLife a avut o cifră de afaceri consolidată de 1,3 mld. lei în primul semestru din 2024

30 aug. 2024 3 min

MedLife a avut o cifră de afaceri consolidată de 1,3 mld. lei în primul semestru din 2024

Reading Time: 3 minute

Rețeaua de clinici private MedLife a înregistrat o creștere cu 24% față de aceeași perioadă a anului precedent a cifrei de afaceri consolidate pro forma, care a atins 1,3 miliarde de lei.

Rezultatele din primele 6 luni din 2024 ilustrează o evoluție consecventă în performanța financiară și operațională a businessului. De asemenea, se poate remarca impactul pozitiv al integrării companiilor în grup și al investițiilor efectuate în ultimii ani care au început să își demonstreze eficiența.

”Rezultatele din primul semestru arată bine, atât în materie de venituri, cât și în materie de margini, iar acest lucru vine să confirme faptul că strategia pe care o urmăm este una sănătoasă și eficientă. Ne-am consolidat puternic în ultima perioadă, fiind nu doar singura companie listată la bursă, ci și singura rămasă cu capital autohton în topul serviciilor medicale. Am investit în echipa de medici, am investit în tehnologie și aparatură de top, am investit în digitalizare și optimizări de procese, iar rezultatele nu au întârziat să apară. Avem o creștere robustă în zona de servicii medicale, semn că românii au început să pună mai mult preț pe zona de prevenție și pe sănătate în general. Pe lângă serviciile de prevenție, românii au început să investească tot mai mult și în zonele de wellness, nutriție și mindfulness, toate coroborate ducând la un stil de viață mai sănătos. Deci nu mai vorbim despre abonamentul de sănătate, ci despre abonamentul de sănătate și wellness – acest pachet integrat de servicii care te ajută mai degrabă să previi boli și să întreții o stare bună de sănătate, nu neapărat să tratezi sau să intervii când boala este deja într-o etapă avansată.”

Mihai Marcu, Președinte și CEO al Grupului MedLife

Creșteri importante pentru serviciile de prevenție

În termeni generali, cererea de servicii medicale, în special în zona de prevenție, a crescut, fiind potențată de o recunoaștere puternică a calității medicilor din cadrul rețelei la nivel național, a tehnologiei medicale, dar și a calității actului medical. Majoritatea liniilor de business ale Grupului MedLife au înregistrat o performanță bună, în comparație cu aceeași perioadă a anului anterior. Astfel, cele mai mari creșteri au fost înregistrate de spitale (+38%), de laboratoare (+29%), urmate de divizia corporate (+25%) și de clinici (+23%).

În medie, peste 28.000 de servicii sunt accesate zilnic în cadrul unităților MedLife, iar majoritatea acestora subliniază importanța deosebită pe care românii o acordă sănătății. În egală măsură, MedLife a înregistrat progrese semnificative în domeniul tratamentelor chirurgicale avansate – de la intervenții cu ajutorul roboților în domeniul urologiei și chirurgiei generale și până la operații complexe în specialități de nișă, precum oncologia sau neurochirurgia. Grupul are o prezență solidă în aceste domenii în orașe precum Cluj, Brașov, Sibiu și București, reflectând angajamentul său de a oferi cele mai bune servicii medicale și cele mai avansate tehnologii pacienților.

Suntem mândri că MedLife, liderul și singura companie antreprenorială din sectorul medical privat, a fost întotdeauna deschizător de drumuri și inovator, model replicat de multe companii din sector la distanță de câțiva ani. După ce în urmă cu aproape 20 de ani am integrat în premieră un spital în domeniul privat, am deschis drumul integrării stomatologiei, al farmaciilor on-site, al geneticii sau al opticii medicale, în ultimul an, am devenit pionier și primul operator medical în domeniul prevenției și wellness-ului. Credem că angajatorii se vor uita din ce în ce mai mult către abonamentele integrate cu wellness, managementul stresului, stomatologie sau nutriție. Oamenii, în general, simt nevoia din ce în ce mai mult să își monitorizeze sănătatea, să facă sport, să fie mai relaxați, să aibă o alimentație mai sănătoasă. Suntem convinși că intrarea pe segmentul de wellness va fi importantă, că vom reuși astfel să ne concretizăm aportul la sănătatea și starea de bine a angajaților companiilor care ne sunt clienți și chiar, gradual, să aducem economii mari la bugetul de stat. Dar, mai important de atât, vom reuși să avem o populație mai sănătoasă pe termen lung. Și cred cu tărie că acesta este viitorul și nu doar la nivelul României, ci și la nivel european”, a declarat Mihai Marcu, CEO și Președinte MedLife Group.

Obiectivele MedLife pentru perioada următoare

Pentru anul în curs, MedLife continuă să vină cu servicii de înaltă calitate, investind în digitalizare și tehnologie de top pentru a aduce medicina viitorului mai aproape. În ultimii ani, MedLife a mizat din plin pe roboții chirurgicali devenind singura rețea din România și una dintre puținele din Europa care transportă probele biologice ale pacienților cu ajutorul dronelor.

Obiectivele strategice includ menținerea serviciilor medicale la cele mai înalte standarde, finalizarea proiectelor în curs de implementare, cum ar fi extinderea MedLife Medical Park, precum și inaugurarea spitalelor din Timișoara și Craiova, preconizate spre a fi date în exploatare până la sfârșitul anului.

În materie de noi achiziții și demersuri de extindere, reprezentanții companiei și-au confirmat interesul și deschiderea către noi oportunități de dezvoltare, atât autohton, cât și în țările din vecinătate. Dincolo de intenția de consolidare în Ungaria, Medlife vizează și posibilitatea de a testa alte piețe din regiune.

Reprezentanții companiei consideră că prudența în achiziții și fuziuni va contribui la îmbunătățirea marginilor de profit și reducerea graduală a raportului net debt/EBITDA. Grupul MedLife are la activ peste 6,5 milioane de pacienți unici care au apelat la servicii de prevenție, wellness, tratament și spitalizare.

Array

Articole pe aceeași temă: