Companii Stiri

MedLife a achiziționat platforma digitală SanoPass

12 sept. 2022 3 min

MedLife a achiziționat platforma digitală SanoPass

Reading Time: 3 minute

MedLife, liderul pieței de servicii medicale private din România, a achiziționat pachetul majoritar din platforma digitală SanoPass, unul din cele mai active startup-uri românești din zona de healthtech, care oferă servicii medicale, de wellness și fitness în regim de abonament și individual.

Tranzacția marchează continuarea strategiei MedLife de a integra și consolida serviciile medicale și cele de wellness, dezvoltând un sistem integrat de servicii pentru un still de viață sănătos prin prevenție medicală, sport și nutriție.

Platforma digitală SanoPass unifică și facilitează accesul la sănătate și fitness, oferind acces în peste 1.200 de clinici private, atât de proximitate, cât și din rețele mari, şi în peste 200 de săli de fitness din România și Republica Moldova. Prin intermediul acestei reţele naționale de parteneri, SanoPass asigură servicii medicale și de fitness pentru 50.000 de abonați.

“Realitatea ultimilor ani arată clar cât de acută este nevoia de noi modele de pachete de servicii de medicină și prevenție centrate pe nevoile individuale ale pacienților și, în același timp, complementare sistemelor de sănătate publice și private. Achiziția pachetului majoritar din platforma digitală SanoPass marchează astfel încă un pas important pentru MedLife în direcția strategică de a deveni un furnizor integrat de abonamente de asistență medicală preventivă, mișcare și nutriție, în completarea serviciilor de diagnostic și tratament pe care le oferim deja în cea mai mare rețea de unități medicale la nivel național. Convingerea noastră este că, odată cu integrarea acestui model la nivel național, vom putea contribui la o îmbunătățire importantă a calității vieții pacienților din România.”

Dorin Preda, Director Executiv, MedLife Group

În urma finalizării tranzacției, SanoPass va rămâne un business independent, iar echipa de management se va păstra în aceeași formulă, fondatorii Andrei Vasile și Delia Iliașa urmând să își continue activitatea și planurile de dezvoltare în cadrul SanoPass.

Pentru următoarea perioadă, SanoPass vizează extinderea substanțială a echipei și a portofoliului de clienți și beneficiari, compania deservind atât abonați individuali, cât și clienți persoane juridice, preponderent IMM-uri care au între 10 și 250 de angajați. În plus, SanoPass colaborează cu unele dintre cele mai puternice companii de asigurări din România, cum ar fi Generali, Metropolitan Life și NN.

„Am avut, încă de la începuturile SanoPass, viziunea integrării sistemului medical privat cu cel de wellness cu scopul deschiderii către consumatorii finali a demitizării și a facilitării accesului la ambele categorii de servicii. În plus, lucrăm activ la integrarea celui de-al treilea pilon al unui stil de viață sănătos, nutriția, și credem că această nouă etapă care începe acum, odată cu intrarea în acționariat a grupului MedLife, va fi marcată de creșterea încrederii pieței în potențialul companiilor noi, al startup-urilor de tehnologie, așa cum suntem noi.”

Delia Iliasa, Co-Fondator și Managing Partner SanoPass

Potrivit reprezentanților companiei, SanoPass a cunoscut o expansiune remarcabilă, înregistrând în prima jumătate a anului 2022 peste 100.000 de servicii medicale și de fitness livrate. Ca integrator de servicii de sănătate, prevenție medicală, wellness și fitness, SanoPass deblochează un potențial semnificativ de cross-sell pentru clinicile medicale și operatorii de fitness parteneri, spre beneficiul abonaților.

„Ambițiile noastre legate de expansiunea internațională rămân și avem în vedere extinderea, în timp, la nivel european. Partea de med-tech este pilonul de bază al SanoPass, și vom continua în mod constant să inovăm, să fim prezenți în comunitatea de startup-uri tehnologice, dar și să ajutăm să integrăm cele mai noi idei și tehnologii în beneficiul pacientului și al stării sale de bine.”

Andrei Vasile, Fondator și Managing Partner SanoPass

MedLife a anunțat în urmă cu 5 luni intrarea pe un  nou segment de business, cel al serviciilor de  wellness, care completează serviciile medicale de diagnostic și tratament oferite la nivel național, prin achiziția sălilor de fitness Sweat Concept. Tranzacția s-a încheiat săptămâna trecută, planurile de creștere în această direcție fiind în plină dezvoltare.

Grupul MedLife este operatorul cu cel mai mare portofoliu de achiziții în zona medicală din România, compania investind masiv în creșterea rețelei din România. Prin achiziția SanoPass, MedLife ajunge la un număr de 46 de tranzacții.

Tranzacția a marcat și primul exit pentru Cleverage VC, singura comunitate de antreprenori care investesc ȋn companii din sectorul health-tech din Europa Centrală și de Est, care deținea o participație minoritară ȋn SanoPass. În 2020, Cleverage, alături de alți investitori, au oferit o injecție de capital companiei SanoPass, urmată de o a doua rundă de finanțare în anul 2021, care au contribut decisiv la succesul companiei, consolidând un business scalabil, cu un ritm puternic de creștere.

Cleverage este o comunitate de investitori fondată ȋn 2020 de antreprenorii Georgios Sofianos, Voicu Oprean, Dr. Wargha Enayati, Sergiu Neguț și Alexandu Popescu, cu scopul de a investi ȋn startup-uri ce activează ȋn domeniul tehnologiei ȋn sănătate din Romȃnia și din CEE. Pe lȃngă finanțare, Cleverage mentorează, antrenează și ghidează echipele fondatoare pentru a se asigura că firmele lor ȋși depășesc obiectivele. Pȃnă ȋn prezent, Cleverage a investit ȋn 10 companii inovatoare din domeniul tehnologiei ȋn serviciile medicale.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: