Stiri

Mediascope în procesul de brand management pentru brandurile internaționale

22 dec. 2022 4 min

Mediascope în procesul de brand management pentru brandurile internaționale

Reading Time: 4 minute

Mediascope, compania românească ce oferă servicii 360 pentru branduri globale și internaționale sugerează că dinamica piețelor se află într-o strânsă legătură cu societățile în care trăim, fiind direct influențate de evenimentele politico-sociale care au loc, de cultura locală și evoluția tehnologică, dar și de comportamentele producătorilor și consumatorilor.

Într-un ritm tot mai alert, oamenii sunt expuși la foarte multe informații, iar în contextul actual, în care predictibilitatea unei stabilități economice și sociale nu este omogenă, atât clienții, cât și brandurile se află într-o stare de continuă tranziție. Nevoile și așteptările clienților se schimbă, iar brandurile țin cont de acestea pentru a rămâne relevante și competitive. Astfel, brandurile încearcă să creeze experiențe noi pentru clienți, să mențină relația pe care o au cu aceștia și să demonstreze că misiunea și valorile asumate sunt statement-ul lor. În acest fel nu doar atrag și rețin clienți, dar și construiesc încredere și loialitate în rândul acestora, elemente care sunt esențiale pentru succesul pe termen lung. Conform studiului realizat de IBM – Consumers want it all, consumatorii așteaptă de la companii să le satisfacă nevoile și să se ridice la înălțimea cerințelor lor în materie de responsabilitate socială și de mediu, iar procesul de cumpărare trebuie să fie uneor rapid și eficient, alteori bogat și plin de experiențe, dar întotdeauna ușoar și intuitiv. În plus, consumatorii se așteaptă ca brandurile să fie receptive și accesibile, cu servicii convenabile și eficiente pentru clienți și să ofere prețuri competitive.

Companiile investesc foarte multe resurse în comunicarea brandurilor pe care le dețin, cu precădere în brandurile internaționale care conduc comunicări globale și regionale bazate pe strategii clare, care să transmită unitate, consistență și inovație clienților. Brandingul este un aspect crucial în cadrul campaniilor de marketing al oricărei companii, deoarece ajută la crearea unei identități unice și la diferențierea de competitori. Acesta joacă un rol important și în procesul de brand management, prin care companiile se asigură că brandurile deținute sunt comunicate eficient și prezentate în mod consecvent consumatorilor. Acest lucru implică o planificare atentă, o execuție și o monitorizare continuă. Companiile care înțeleg importanța cumunicării de brand și beneficiile pe care le aduce investesc semnificativ resurse în această direcție. Drept urmare, conform cercetării Media Fact Book 2022, realizată de Initiative, piața totală de media din România a atins 642 milioane de euro, cu 7% mai mult raportat la anul anterior.

Mediascope

Brandurile regionale și internaționale care au un focus global cercetează și analizează o serie de factori necesari elaborării unei strategii, precum nivelul de dezvoltare al pieței, concurența, poziționarea pe piață, segmentele de public, identitatea brandului în raport cu societatea respectivă, percepția asupra valorilor brandului, bugetul și timing-ul. Astfel, acest cumul de factori ajută brandurile să ajungă la audiența țintă și să își atingă obiectivele de business. Pe baza lor se elaborează o strategie de comunicare regională, care se desprinde din comunicarea globală, iar prin rezultatele obținute atribuie plus valoare comunicării globale. În acest sens, brandurile caută să colaboreze cu parteneri creativi, care să înțeleagă și să-și însușească direcțiile de business și de branding cu scopul de a oferi clienților experiențe unice și inovatoare. În general, colaborarea cu partenerii creativi poate ajuta brandurile să acceseze expertiză valoroasă, idei noi și soluții eficiente din punct de vedere al costurilor.

Un partener care se bucură de încrederea a peste 20 de branduri internaționale este compania Mediascope, care livrează best-practice building și 360 brand management, gestionând proiecte de trade-marketing cross-channel. Mediascope este alături de clienții săi pentru a oferi soluții strategice și de producție cu scopul de a ajuta brandurile să dezvolte campanii de marketing relevante și inovatoare. Proiectele Mediascope sunt preluate la nivel regional și global de branduri din diverse domenii, precum HoReCa, companii de băuturi răcoritoare și alcoolice, și declinate în flagship locations și custom projects, care au avut ca scop crearea unei interacțiuni unice și diferite a clienților cu brandul.

Mediascope este o companie cu un mindset creativ, condusă în spiritul calității și atenției la cele mai mici detalii, care creează campanii cu un impact puternic, prin care valorifică brandurile și aduce consumatorilor o nouă poveste a brandurilor pe care aceștia le apreciază. Calitatea la nivel de excelență este angajamentul Mediascope în toate proiectele în care este implicată.

Strategia de brand management regional reprezintă cheia către o comunicare eficientă a brandurilor ce doresc o integrare reușită a acestora în diferite piețe în care activează. Însă, limitarea la specificațiile și beneficiile produsului limitează succesul integrării brandului într-o piață nouă, astfel este necesară analiza menționată anterior alături de ajustarea strategiei cu specificațiile regionale și culturale ale societății.

Mediascope a demonstrat prin campaniile realizate că punctul zero este reprezentat de strategia abordată, bazată pe cercetarea comportamentului și nevoilor consumatorilor, folosind în producțiile sale  o varietate de elemente și tehnologii care să genereze awareness prin experiențele unice create pentru consumatori. Printre aceste campanii se număra, de exemplu, o campanie de gamificare realizată pentru un brand internațional, ce a constat într-o serie de activări in-store cu finalitate către un landing page, unde consumatorul lua contact cu brandul respectiv și se înscria într-un concurs.

Toate activările și elementele de branding reprezintă un mod de comunicare, de interacțiune între consumator și brand, reprezintă momentul în care brandul îi oferă o experiență consumatorului. Calitatea interacțiunii și atingerea obiectivelor propuse sunt date de ingeniozitatea mesajului activării, modul de realizare și de calitatea materialelor folosite.

Mediascope oferă clienților săi concepte și design-uri creative îmbinând arhitectura, tehnologia, strategia și creativitatea pentru a crea experiențe unice consumatorilor, realizând in-house tot ceea ce livrează: de la brand POSM-uri personalizate, design personalizat pentru activări HoReCa  sau pentru proiecte speciale, precum seria de proiecte Beach Bars, până la toolkit-uri de trade marketing.

Prezent pe piața din România de 17 ani, Mediascope pune accent pe integrarea online-offline a proiectelor și alocă resurse majore în acest sens. Pentru mai multe informații, accesați Mediascope.ro.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: