Marketing

Media Fact Book 2014

2 iun. 2014 2 min

Media Fact Book 2014

Reading Time: 2 minute

Initiative Media, parte a grupului Interpublic MediaBrands, a lansat a 18-a editie a Media Fact Book 2014, raportul de analiza a pietei romanesti de media si publicitate.

Conform Media Fact Book 2014, piata locala a inregistrat o evolutie stabila in perioada 2012/2013 (305 milioane euro net), pentru anul 2014 fiind estimat ca aceasta va ajunge la o valoare similara.

Alexandra Olteanu, Managing Director, Initiative Media Romania“Sunt 3 ani de stabilitate binemeritata pentru piata media din Romania – si daca cumulam semnalele pozitive care au venit in primul trimestru al acestui an din sfera consumului si a creditarii populatiei ne putem face deja o prognoza optimista ca in 2015 vom simti mult asteptata crestere a pietei de media locale.” Declara Alexandra Olteanu, Managing Director, Initiative Media.

In 2013 nivelul volumelor de media in piata TV s-a situat in jurul valorii de 193 milioane de Euro net, astfel, OUG 25/2013 nu a afectat nivelul pietei ca volum derulat, efortul de mentinere in parametrii stabili a acesteia fiind preluat de clienti, agentii si statii TV, care au alocat resurse suplimentare de oameni, timp dar si resurse juridice pentru ca procesul sa se desfasoare la aceleasi standarde de calitate.

Pentru 2014 estimarea Media Fact Book este ca valoarea volumelor de media din TV se va mentine la acelasi nivel.

In ceea ce priveste evolutia celorlalte canale in 2013 radio a stagnat, presa scrisa a scazut cu 10%, iar aceste trenduri se vor mentine si in 2014.

Digitalul este singurul mediu in crestere in 2013 (+12%), iar pentru anul in curs, estimarea Media Fact Book este pozitiva, cresterea preconizata fiind de 8%.

“Incepand cu 2014 se remarca o scaderea a volumelor de display local cu aprox. 10%. Zona de performance media reprezinta motorul cresterii digitalului – cu rate de crestere in 2013 si 2014 in jurul a 25% (google display, facebook) si mai nou zona de Real Time Bidding – care pleaca de la volume relativ mici – dar inregistreaza cresteri mari anual – peste 60%. Aceste cresteri in zona de performance ne arata inca odata dorinta agentiilor din Romania de a eficientiza cat mai mult cumpararea audientei. De altfel, Mediabrands Romania a lansat recent platforma Cadreon dedicata clientilor nostri pentru programmatic buying ”, adauga Alexandra Olteanu.

Anul acesta capitolele dedicate zonei de digital din Media Fact Book au fost realizate alaturi de BPN Romania.

Media Fact Book 2014 contine si un capitol dedicat Central and Eastern Europe, care aduce in atentia cititorilor similaritatile si diferentele in piata media pentru 16 tari din aceasta regiune.

 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: