Me time. Românii nu își acordă suficient timp propriei persoane
Reading Time: 2 minuteOpt din zece români consideră că timpul dedicat propriei persoane este important sau deosebit de important, arată un studiu* realizat la comanda Sloop, în contextul lunii iubirii. Însă, deși mai mult de jumătate dintre ei își propun să își dedice peste de o oră pe zi, doar trei din zece reușesc acest lucru. Pentru aproape 30% dintre respondenți, timpul dedicat propriei persoane este de sub 30 de minute pe zi, sau chiar inexistent.
Responsabilitățile de acasă și de la locul de muncă sunt principalele obstacole identificate în atingerea acestui obiectiv.
Aproape 60% dintre români s-ar bucura să se poată plimba/ sta la soare mai des
Jumătate dintre ei ar vrea să reușească să se miște mai mult
Atunci când reușesc să își dedice timp, cei mai mulți respondenți aleg să citească (24%) sau să asculte muzică sau radio (24%). Deși aproape 6 din 10 români spun că le-ar plăcea să iasă mai des să se plimbe sau să facă băi de soare, doar 15% dintre ei reușesc. Un procent mare (50%) dintre respondenți afirmă că și-ar dori să facă mai des o formă de mișcare, însă puțin peste 6% reușesc. Atunci când fac lucruri pentru propria persoană, românii se simt cel mai adesea relaxați (75%) sau odihniți (26%) și preferă mai degrabă să se bucure, atunci când au timp pentru ei, de băuturi proaspete, pe bază de fructe sau legume, decât de băuturi pe bază de alcool.
După-amiaza este momentul cel mai încărcat de tensiune și stres pentru patru din zece români, iar pentru peste 20% dintre ei, acest moment este reprezentant de prânz, care îi prinde întotdeauna foarte ocupați.
Șase din zece respondenți sunt de părere că, dacă ar fi mai organizați, ar putea adăuga cel puțin 20-30 de minute de timp de calitate cu propria persoană, pe zi.
*Studiul Românii și timpul de calitate cu ei înșiși este realizat la comanda Sloop Loja Fructelor, prin platforma iVox, în perioada 6-10 februarie 2023, pe un eșantion reprezentativ de 1259 de respondenți. Eșantionul studiat reproduce din punct de vedere al principalelor caracteristici structura socio-demografică a populației utilizatorilor de Internet din România, cu vârsta cuprinsă în intervalul 18-55 de ani, bărbați și femei, din mediul urban.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz