Premier Restaurants România, operatorul lanțului de restaurante McDonald’s® în România, lansează raportul de sustenabilitate pentru anul 2022. Raportul oferă o imagine de ansamblu a activității McDonald’s® la nivel național, prezentând performanțele obținute de companie pe parcursul perioadei de raportare (ianuarie – decembrie 2022) din perspectiva impactului economic, social și de mediu.
În 2022, McDonald’s® a continuat să investească și să se implice în comunitățile din care face parte, punând pe primul loc clienții, angajații, furnizorii și partenerii din industrie. Strategia de expansiune și digitalizare a permis companiei să ajungă la un număr cât mai mare de consumatori, asigurând servicii de calitate și o experiență cât mai confortabilă în restaurante. În același timp, McDonald’s® a continuat să susțină furnizorii locali și să dezvolte parteneriate cu aceștia, pentru a le oferi clienților produse preparate cu ingrediente proaspete și la prețuri accesibile. Ca angajator, compania și-a menținut statutul de lider al pieței restaurantelor cu servire rapidă din România, investind în traininguri și oportunități de dezvoltare profesională pentru cei peste 5.400 de angajați la nivel național. În sfera responsabilității sociale, McDonald’s® a susținut activitatea Fundației pentru Copii Ronald McDonald și a pus bazele programului intern de voluntariat, Voluntar@M.
„Mă bucur să împărtășim, pentru al patrulea an consecutiv, progresele înregistrate de McDonald’s® în România în domeniul sustenabilității. 2022 a fost un an în care ne-am consolidat eforturile, un an productiv, cu rezultate care au dovedit că am rămas fideli angajamentului nostru de a oferi produse de cea mai bună calitate, preparate cu grijă, și preocupare pentru experiența clienților”, a declarat Paul Drăgan, Director General Premier Restaurants România. „Suntem conștienți că nu e de ajuns să îți dorești să faci o schimbare; trebuie să te implici activ, pe termen lung. De aceea, ne angajăm să depunem eforturi constante, prin care să devenim o companie mai sustenabilă”.
Raportul de sustenabilitate include acțiuni și rezultate concrete pentru fiecare dintre pilonii de activitate McDonald’s® în România, precum și o serie de obiective asumate pentru creșterea sustenabilă a business-ului.
În 2022, McDonald’s® a deschis 4 restaurante de tip Drive-Thru în România, la Arad, Iași, Târgu-Jiu și Oradea, ajungând astfel, la finalul anului, la un total de 96 de restaurante. Investiția s-a ridicat la peste 30 de milioane de lei și a generat 240 de noi locuri de muncă în comunitățile locale.
Compania a continuat să investească și în soluții digitale, care să modernizeze experiențele din restaurante și să reducă timpul de așteptare pentru clienți. Peste 80% din restaurantele McDonald’s® din România erau dotate până la finalul anului 2022 cu kioskuri care permit lansarea comenzilor și achitarea acestora mai rapid și mai simplu. În plus, în toate restaurantele dotate cu această tehnologie a fost introdusă funcția Mobile Order & Pay, care le permite clienților să plaseze comenzi și să plătească în aplicație, bucurându-se apoi de produsele preferate în restaurant sau în afara acestuia.
Totodată, aplicația de mobil McDonald’s® a înregistrat peste 3 milioane de descărcări, oferind acces la oferte personalizate, recompense și informații nutriționale despre produse.
Furnizori de încredere pentru ingrediente de calitate
McDonald’s® se bazează pe furnizori de încredere pentru a le putea oferi clienților produse preparate cu ingrediente proaspete, de calitate și la prețuri accesibile. De aceea, de fiecare dată când este posibil, McDonald’s® alege să dezvolte parteneriate cu furnizori locali. În 2022, 43% din cheltuielile cu furnizorii companiei au mers către cei 35% producători locali. În plus, furnizorii care livrează produse către McDonald’s® îndeplinesc standarde stricte de calitate și siguranță alimentară. Compania desfășoară anual un audit de Siguranță Alimentară și un audit de Responsabilitate Socială pentru fiecare furnizor cu care colaborează.
La nivelul anului 2022, o premieră importantă pe piața restaurantelor cu servire rapidă a fost introducerea ouălor bio în meniul McDonald’s®. Astfel, produsele de mic dejun McDonald’s® sunt preparate exclusiv cu ouă provenite de la găini crescute în sistemul de agricultură ecologică.
Cu o echipă care numără peste 5.400 de membri, McDonald’s® continuă să fie cel mai mare angajator din România la nivelul industriei restaurantelor cu servire rapidă. Compania oferă un mediu de lucru sigur și incluziv, care promovează diversitatea, non-discriminarea, incluziunea și egalitatea de șanse. Pentru a-și întări acest angajament și a contribui la o societate mai incluzivă, McDonald’s® a aderat în 2022 la Carta Diversității din România.
Beneficiile oferite angajaților și oportunitățile de dezoltare profesională au continuat să motiveze angajații să rămână alături de companie și în 2022. 90% dintre managerii McDonald’s® fac parte din companie de mai mulți ani, începând cu job-uri din restaurant. În același timp, compania a continuat să încurajeze performanța școlară, acordând burse în valoare de peste 220.000 lei angajaților studenți cu rezultate deosebite pe plan profesional și academic.
În 2022, McDonald’s® a continuat să investească în noi măsuri și soluții pentru reducerea cantității de ambalaje folosite în restaurante, utilizarea unor materiale mai durabile și diminuarea amprentei de carbon. Obiectivul este ca până în anul 2025, 100% din ambalajele folosite în restaurante să provină din surse regenerabile, reciclate sau certificate. În 2022, acest obiectiv a fost atins în proporție de 95%.
McDonald’s® a continuat să introducă recipiente de colectare separată a deșeurilor în zona de lobby a restaurantelor nou deschise în anul 2022. Totodată, deșeurile din zona de producție și bucătărie sunt colectate selectiv în toate restaurantele McDonald’s®, iar uleiul folosit în bucătăriile restaurantelor este reciclat.
Pentru a încuraja implicarea echipei în acțiuni de voluntariat, McDonald’s® a lansat în aprilie 2022 programul național intern Voluntar@M. Programul a oferit cadrul prin care compania să susțină participarea angajaților la diverse activități de voluntariat pentru un mediu înconjurător mai curat.
În calitate de partener de misiune al Fundației pentru Copii Ronald McDonald, compania susține Casele Ronald McDonald în România și oferă sprijin familiilor în momente vulnerabile. Pe parcursul anului 2022, prin campaniile de strângere de fonduri desfășurate, Fundația a colectat donații în valoare totală de 2,78 milioane de lei și a inaugurat cea de-a treia Casă Ronald McDonald din România, la Iași.
McDonald’s® a continuat să doneze alimente, peste 24.000 de meniuri fiind oferite către persoanele refugiate din Ucraina, și să fie alături de spitalele pentru copii partenere, prin sponsorizări cu aparatură medicală performantă, materiale și consumabile.
Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…
Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…
Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…
Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…
Banca Europeană de Investiții (BEI) acordă un împrumut de 200 de milioane de euro distribuitorului român de energie Delgaz Grid…
Cu o carieră de peste 19 ani în finance, Magda Costache este, din septembrie, noul CEO interimar Sezamo, supermarketul online…