Maserati lansează primul SUV Maserati complet electric: Grecale Folgore
Reading Time: 6 minuteGrecale Folgore este primul SUV complet electric din istoria Maserati. Acesta oferă o experiență ”excepțională în fiecare zi”, inclusiv pentru clienții care se bucură de electrificare, dar nu doresc să renunțe la performanțe în stilul pur Maserati.
Ca atare, acesta întregește familia Grecale, cea mai completă gamă de până acum, cu motor cu ardere internă/hibrid sau complet electric.
Versiunea 100% electrică a modelului Grecale poartă numele Folgore, elementul de identificare al BEV-urilor Maserati, care aprinde scânteia unei noi energii.
Cu un echilibru adecvat între sportivitate și eleganță, Maserati Grecale întruchipează conceptele de inovație, versatilitate, lux și performanță. SUV-ul Maserati este de top în ceea ce privește spațialitatea și confortul; la lansare, a inaugurat un nou segment pentru marcă. Iar acum, în versiunea sa Folgore, face un nou pas înainte important, pășind în lumea electrificării.
Grecale Folgore a fost lansat pe piață la un an după modelele mild hybrid și pe benzină. Acesta este proiectat, dezvoltat și produs în totalitate în Italia și este dotat cu o baterie de 105 kWh care utilizează tehnologia 400V.
Noul SUV electric Maserati poate livra un cuplu de până la 820 Nm, garantând performanțe tipice mărcii. Grație propulsiei 100% electrice, acesta oferă 410 kW și o viteză maximă de 220 km/h.
Grecale Folgore este recunoscut și pentru culoarea exclusivă Rame Folgore.
Conceptul cheie care formează baza abordării Maserati în lumea electrică este metamorfoza.
Culoarea exterioară Rame Folgore este rezultatul unei cercetări extinse asupra modului în care vopseaua interacționează cu lumina, care evoluează într-o ființă vie în interacțiune constantă cu mediul înconjurător.
Inspirația este preluată din arhitectura contemporană, în special de la fațada Guggenheim din Bilbao, unde nuanțele calde de cupru din secțiunile aflate la soare coexistă cu nuanțe mai reci de gri albăstrui din zonele aflate la umbră. Aceste culori au prins viață cu ajutorul pigmenților irizanți.
Conceptul de metamorfoză estetică se regăsește, de asemenea, în utilizarea unor materiale inovatoare, cum ar fi ECONYL®, o nouă fibră cu o estetică unică: un nailon regenerat obținut prin reciclarea deșeurilor de nailon – cum ar fi plasele de pescuit din oceane și din acvacultură, resturile de țesături de la fabrici și covoare destinate aruncării la groapa de gunoi – și transformarea lor în fire de nailon virgin de calitate pentru industria modei și a amenajărilor interioare.
Acest material exclusivist, cu suprafața sa unică, foarte opacă – care amintește de materialul folosit pentru caroserie, alături de prelucrarea cu laser – are un design parametric care exprimă un dinamism natural. Inspirat de mișcările unei balerine imortalizate într-o fotografie, acesta vorbește despre o ”performanță controlată”, o mișcare devenită eternă.
În partea frontală, Grecale Folgore rămâne ”unic prin design”, cu o grilă inversată modificată pentru răcire, așa cum are nevoie un vehicul electric. Zona frontală a noului Folgore este inspirată de versiunea Trofeo. La exterior, longevitatea vizuală a modelului îl face ușor de recunoscut și contemporan. Designul axat pe aerodinamică este atotcuprinzător, pentru a obține un coeficient de rezistență la înaintare (Cx) competitiv, alături de difuzorul spate reproiectat.
Exteriorul modelului Grecale Folgore este prevăzut cu jante aero de 19”, 20” sau 2” (în funcție de piață), proiectate special pentru o aerodinamică maximă, inspirate de forma Tridentului.
Grila specială Folgore este prevăzută cu inserții în negru lucios pe o bază mătăsoasă neagră ușor anodizată. Splitterele, mânerele ușilor, DLO și pragurile laterale sunt, de asemenea, finisate în negru lucios. Siglele și etrierele de frână sunt ambele în culori arămii, în timp ce gurile de aerisire laterale sunt iluminate.
Interioarele modelului Grecale Folgore se disting prin modelul în relief caracteristic Folgore de pe planșa de bord și prin finisajele interioare distinctive 3D touch Copper Carbon, puse în evidență de iluminatul ambiental. Scaunele ECONYL® sport acționate electric pe 14 direcții, în culorile negru/tan, în combinație cu tehnica inovatoare cu laser, oferă funcții de încălzire/ventilație; materialul regenerat inovator caracterizează, de asemenea, plafonul și mocheta.
În cazul Grecale Folgore, tehnologia se află în slujba plăcerii de a călători la bordul său, garantând emoții și performanțe digitale excepționale; interfețele digitale sunt adaptate pentru șofer. Ecranul tactil nu face compromisuri: atât ecranul central de 12,3” (100% conectat), cât și ecranul de confort de 8,8” sunt poziționate ergonomic pentru a facilita accesul la comenzi.
Grecale Folgore dispune de comenzi de climatizare digitale rapide și simple. Noile comenzi cu mișcări rapide, exclusive pentru Maserati, oferă control instantaneu asupra temperaturii și a vitezei ventilatorului, fără a vă lua ochii de la drum.
Apple CarPlay wireless, Android Auto integrează experiența smartphone-ului în doar câteva secunde. Utilizatorii pot conecta până la două telefoane. WeChat – ”super aplicația” chineză – de la bordul mașinii, cu patru funcții cheie, este acum disponibilă pentru China pe modelul Grecale Folgore.
Cockpit-ul digital de 12,3” este un punct de referință pe piață în materie de intuitivitate, configurare ușoară și grafică irezistibilă. Head-up-display-ul reconfigurabil minimizează distragerea atenției la volan, proiectând informații cheie, cum ar fi viteza, hărțile și direcțiile, direct pe parbriz, în timp ce ceasul digital acționează asistentul vocal pentru a controla rapid climatizarea, media, navigația și apelurile telefonice.
Asistentul inteligent MIA Maserati a fost optimizat pentru Grecale Folgore, ceea ce conferă experienței digitale un dinamism și un rafinament grafic de neegalat.
Pentru a face experiența de condus și mai rapidă și pentru a permite șoferului să configureze mașina în funcție de nevoile sale, versiunea 100% electrică Folgore a modelului Grecale vine cu patru moduri de condus diferite: MAX RANGE, GT, SPORT, OFFROAD. Ajustările se pot face prin intermediul selectorului modului de condus de pe volanul negru forjat, cu piele perforată și buton albastru de pornire a motorului: spiritul sportiv al modelului Grecale Folgore este la îndemâna ta.
În plus, toate modelele Folgore sunt echipate cu suspensie pneumatică.
Modul MAX RANGE, în care mașina atinge autonomia maximă prin aplicarea unor strategii de economisire a energiei. Se recomandă atunci când bateria scade sub 16% și nu există puncte de încărcare în apropiere. Reduce viteza maximă la 130 km/h, reduce răspunsul pedalei de accelerație și limitează puterea sistemului de climatizare.
Experiența Grecale Folgore
Grecale Folgore stabilește un nou standard în ceea ce privește așteptările și dorințele clienților care caută o mașină electrică cu un echilibru perfect între sportivitate și eleganță.
EUROPA: Utilizatorii Grecale Folgore vor primi SUV-ul lor full-electric cu o ofertă ALL-INCLUSIVE cu soluție de încărcare la domiciliu și în spații publice.
Utilizatorii care au nevoie de versatilitate și simplitate în ceea ce privește încărcarea la stații publice vor avea acces la una dintre cele mai extinse rețele de încărcare din Europa, care include 650.000 de puncte de încărcare, dintre care peste 90.000 sunt rapide și ultra-rapide. Aceste stații de încărcare nu necesită niciun abonament suplimentar și permit gestionarea versatilă a autonomiei atât în mediul urban, cât și pe autostradă. Mașina este livrată cu un card de acces care asigură acces gratuit la stații pe o perioadă de 1 an.
Datorită aplicației Maserati Public Charge, clienții vor putea localiza, planifica și gestiona sesiunile de încărcare de pe telefon.
Clienții Grecale Folgore vor primi un wallbox care poate fi instalat la domiciliu sau în locația pe care aceștia o preferă. Acesta furnizează o putere de încărcare între 3 și 22 kW, utilizând tehnologia de echilibrare a sarcinii pentru a asigura o eficiență optimă în gestionarea energiei electrice din sistem. Ca atare, și la fel ca majoritatea fanilor mașinilor elecrice, clienții vor putea să își încarce propriul Folgore în timp ce acesta se află parcat în garajul lor.
Cu încărcătorul Grecale Folgore în garaj, clienții pot, de exemplu, să încălzească sau să răcească în prealabil mașina în timp ce aceasta rămâne conectată la rețeaua electrică și fără a descărca bateria, grație serviciilor de conectivitate de pre-climatizare a vehiculului.
Funcțiile principale sunt:
- Pre-climatizarea automată a bateriei: pentru ca experiența de încărcare să fie cât mai eficientă și mai rapidă, Maserati Grecale Folgore dispune de pre-climatizarea automată a bateriei, activată în apropierea unui punct de încărcare ultra-rapidă. Pre-climatizarea pregătește bateria pentru faza de încărcare, ajustând temperatura acesteia pentru a reduce timpii de încărcare.
- Menținerea temperaturii din habitaclu: noul Maserati Grecale Folgore poate menține temperatura interioară a habitaclului chiar și atunci când automobilul nu este pornit, asigurând confortul pasagerilor din interior.
- EV routing: Maserati Grecale Folgore asistă clienții în planificarea călătoriei. Cunoaște pe deplin starea bateriei și consumul preconizat în orice moment, acesta poate include orice oprire pentru încărcare și poate optimiza durata totală a călătoriei.
- Dynamic range mapping: distanța maximă pe care o poate parcurge Maserati Grecale Folgore este afișată pe hartă și este actualizată în timp real în funcție de starea de încărcare și de stilul de condus al clientului.
Prețul lui Maserati Grecale Folgore în România pornește de la 102.565 Euro + TVA, echipat standard cu suspensie pneumatică, pachet de asistență la condus (pasivă & activă), vopsea metalizată, jante Nembo 20”, faruri Full LED Matrix, scaune față reglabile electric pe 14 direcții și încălzite, Head-up Display, Cluster TFT complet digital de 12,3”, Ecranele tactile de 12.3″ + 8.8″, Apple Car/Android Auto, E-Call, Connectivity Services, sistem de sunet Premium SONUS FABER.
Oferta include stația Wallbox și cardul de acces gratuit la rețeaua publică de încărcare de 650.000 de puncte, pe durata primului an de utilizare.
SPECIFICAȚII TEHNICE | |
GRECALE FOLGORE | |
DIMENSIUNI ȘI GREUTATE | |
Lungime (mm) | 4865 |
Lățime – cu oglinzi laterale (mm) | 2163 |
Lățime – fără oglinzi laterale (mm) | 1948 |
Înălțime (mm) | 1651 |
Ampatament (mm) | 2903 |
Ecartament față (mm) | 1611 |
Ecartament spate (mm) | 1689 |
Consolă față (grd) | 18,9 |
Consolă spate (grd) | 20,6 |
Diametru de viraj (m) | 12,3 |
Capacitate portbagaj (lt) | 535 |
Greutate omologată (kg) | 2480* |
Distribuția greutății | 47.2/52.8* |
GRUP MOTOPROPULSOR | |
Motoare | 2 motoare de 205 kW |
Putere maximă combinată la roți | 410 kW |
Cuplu maxim | 820 Nm |
Energia bateriei (nominală) | 105 kWh |
Încărcare rapidă c.c. – 400 V | 150 kW |
Timpul de încărcare c.c. | 20->80% în 29 min |
Încărcarea c.c. | 22 kW |
Autonomie WLTP | ridicată 426 km / redusă 501 km* |
Consum WLTP | 24 kWh/100 km* |
PERFORMANȚĂ | |
Viteza maximă km/h | 220 km/h |
0-100 km/h | 4,1” * |
0-200 km/h | 16,1” * |
TRANSMISIE | |
Transmisie | AWD cu două motoare |
SUSPENSIE | |
Față | Suspensie cu braț triunghiular cu axă de direcție virtuală + amortizoare active și arcuri pneumatice |
Spate | Suspensie Multilink + amortizoare active și arcuri pneumatice |
FRÂNE | |
Față | Discuri ventilate monolitice 350×28 mm Etriere fixe Brembo cu 4 pistoane |
Spate | Discuri ventilate monolitice 350×22 mm Etriere flotante Continental cu tehnologie MoC |
ANVELOPE | |
Față | 255/40 R21 – 255/45 R20 – 255/50 R19** |
Spate | 295/35 R21 – 295/40 R20 – 255/50 R19** |
* Specificații UE
** Numai în UE
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz