Măscuța Veselă și întreprinzătoare
Reading Time: 3 minuteÎnainte de pandemie, Alexandra Gâtlan deținea un playcafe care a suferit o puternică lovitură în urma instalării stării de urgență. Antreprenoarea nu s-a resemnat, ci a găsit puterea să meargă mai departe și s-a alăturat echipei First Printex Solutions, alături de care a creat brandul Măscuța Veselă, un producător de măști împotriva coronavirusului pentru care are planuri și după încheierea pandemiei.
Dacă ați văzut în ultimele luni pe stradă diverși oameni care purtau măști haioase, personalizate, ce aduceau o pată de culoare peisajului, sunt șanse foarte mari ca acestea să fie create de Măscuța Veselă, un brand care a luat naștere prin cooptarea Alexandrei Gâtlan în echipa startup-ului First Printex Solutions, undeva la finalul lunii martie. Pe atunci, afacerea de suflet a Alexandrei, un playcafe intim și plin de culoare, a suferit o puternică lovitură în urma instalării stării de urgență pe plan național, antreprenoarea fiind nevoită să își reorienteze energia spre alt proiect, cel puțin până când domeniul HoReCa va depăși greutățile cu care se tot confruntă de la începutul pandemiei. Văzând nevoia de materiale de protecție pentru medici, Alexandra, alături de noii colegi de la First Printex, Alexandru Gâtlan și Alexandru Tengher, a realizat, într-o primă fază, cu ajutorul donațiilor din partea unor corporații, 4.000 de viziere de protecție care au fost donate unor instituții medicale.
„Ideea de a realiza măști în condițiile în care activitatea principală este producția publicitară a venit mai mult din joacă”, spune Alexandra Gâtlan, fondatoare a Măscuței Vesele. „Am realizat câteva măscuțe pentru noi și angajații noștri, pentru a ne proteja, având în vedere criza acută de măști la momentul respectiv. Însă, ulterior, urmărind trendul din acea perioadă, am decis să mergem puțin mai departe. Așa s-a născut Măscuța Veselă, un brand de măscuțe al căror rol este de a proteja utilizatorii, dar și de a face purtatul măștii, a cărei obligativitate se pare că nu va dispărea prea curând, mai plăcut”, arată Alexandra Gâtlan.Succesul proiectului nu a întârziat să apară. Vânzările au avut un trend ascendent începând chiar de la lansarea produselor și a magazinului online, ceea ce le-a permis tinerilor să extindă tot mai mult această idee. Creșteri exponențiale ale vânzărilor au existat în momentul introducerii obligativității purtării măștii de protecție, la ridicarea restricțiilor și la începutul anului școlar, iar Alexandra estimează că până la finalul anului vânzările vor fi constante, în cazul în care se menține situația epidemiologică actuală.
„Sunt o persoană creativă, așa că sigur nu ne vom opri aici. Există deja în plan realizarea altor articole care se încadrează în categoria măscuțelor, produse ce vor fi lansate până la finalul lunii octombrie. Așa că stați cu ochii pe noi pentru că vom veni cu foarte multe lucruri drăguțe pe piață. Planul nostru este să fim prezenți cu produsele noastre cât mai mult în online și fizic, în magazine”, spune Alexandra Gâtlan, fondatoare a Măscuței Vesele.
Astăzi, Măscuța Veselă are o capacitate de producție de până la 12.000 de măști pe săptămână, atât produse proprii, cât și măști personalizate pentru companii. Măștile sunt confecționate din două straturi, unul interior care este din bumbac 100%, confortabil și care nu irită fața, și unul exterior din poliester de densitate foarte mare, personalizat cu diverse modele. Între cele două straturi ale măștilor se pot introduce filtre de unică folosință. Materialul este rezistent la șifonare, iar cerneala folosită pentru imprimare este pe bază de apă, nontoxică. „Ideea fiecărei măscuțe pleacă din dorința de a crea mereu ceva nou, frumos, lucru care mă inspiră în alegerea modelelor și combinarea culorilor. Designul măscuțelor pentru copii este realizat sub stricta supraveghere a fetițelor mele, Olivia și Natalia, ele «semnând» BT-ul fiecărui model”, spune zâmbind Alexandra.
Dacă vă gândiți că Măscuța Veselă este un brand care nu va mai exista după pandemie, nu este deloc așa. Sigur, vânzările nu vor mai fi la același nivel ca în plină criză de sănătate publică, motiv pentru care antreprenoarea se va îndrepta către alte domenii unde articolele de protecție facială au aplicabilitate. Sunt foarte multe produse care fac parte din categoria măștilor ce pot fi utilizate în alt scop decât protecția în fața Sars-Cov-2. În foarte multe zone din Asia, populația poartă oricum mască de la vârste foarte mici (chiar 2-3 ani) pentru protecție împotriva poluării, a vântului, a frigului și a diferitelor infecții cu transmitere aeriană, iar pentru aceasta aleg de cele mai multe ori măști vesele, viu colorate.
„Așadar, măștile textile de protecție sunt ideale și pentru activitățile în aer liber (ciclism, camping, drumeții, grădinărit), protejează gura și fața de praf, frig, germeni, cenușă, polen, noxele eliminate de autoturisme și sunt extrem de folositoare persoanelor alergice, printre care mă număr și eu. Le văd utile chiar și în practicarea sporturilor de iarnă (schi, snowboard) în loc de clasicele fulare sau cagule. Pandemia nu se va sfârși prea repede. Nici obligativitatea măștii. Așa că purtarea măștilor textile o văd ca pe o variantă safe și environment–friendly pentru multă vreme de-acum încolo”, mai spune Alexandra Gâtlan.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz