Categories: CompaniiStiri

Marketplace online B2B pentru industria farmaceutica

Reading Time: 2 minute

Setrio, producator de software si integrator de solutii IT pentru industriile farmaceutica si medicala, lanseaza platforma GoPharma, primul marketplace online B2B pentru distribuitori, farmacii si producatori, care asigura preluarea comenzilor rapid, transmiterea lor, marirea plajei de clienti si reducerea costurilor cu distributia produselor.

Platforma GoPharma targeteaza doua categorii de utilizatori: distribuitori, care publica informatii si oferte pentru clienti, respectiv farmacii, care plaseaza comenzi si urmaresc livrarile.

Potrivit reprezentantilor Setrio, analiza datelor colectate de-a lungul timpului arata ca o pondere importanta (ce variaza intre 10% si 20% din total) din comenzile farmaciilor sunt plasate in afara orelor de program (dimineata si seara, sau chiar in weekend), iar platforma permite realizarea comenzilor in orice moment al zilei.

De asemenea, GoPharma permite reducerea costurilor distribuitorilor cu procesul de vanzare – acestia nu pierd comenzi atunci cand operatorii sunt ocupati si castiga mai multe comenzi in momentul deschiderii unui canal non-stop cu farmaciile. Astfel, GoPharma isi propune crearea unei comunitati pharma cu activitati centralizate intr-o platforma comuna.

“Platforma se integreaza cu aplicatiile de gestiune ale distribuitorilor, datele sunt actualizate in timp real, iar acestia primesc comenzile automat in gestiunea proprie. In plus, este o platforma care isi demonstreaza deja eficienta cu primii clienti, care au inregistrat o crestere a afacerilor inca din primele 2-3 luni de la implementare”, declara Marius Ciuperca, Director General, Setrio Soft.

Setrio isi propune ca GoPharma sa genereze circa 20% din cifra de afaceri in primii doi ani de la lansare. Compania a incheiat anul 2015 cu o cifra de afaceri de 10,2 milioane de lei, in crestere cu 1 milion de lei fata de valoarea de 9,2 milioane de lei din 2014. Setrio vizeaza pentru 2016 o cifra de afaceri de 10,5 milioane lei.

In platforma sunt inscrisi deja cinci distribuitori (SIEPCOFAR, Green Power Distribution, DeltaFarm, Saga Plant, PI Pharma M&D) si aproximativ 400 de farmacii, obiectivul pentru primul an fiind de a integra peste 30 de distribuitori si peste 1.500 de farmacii.

Dezvoltarea aplicatiei a durat circa 9 luni, la ea au lucrat atat echipa interna, cat si consultati externi care au permis conturarea si mai eficienta a modelului de business propus. Pana in prezent, compania a investit in jur de 100.000 euro in analiza si dezvoltarea softului, bugetul continuand sa se extinda cu 250.000 euro in urmatorii 2 ani.

Oana Voinea

Recent Posts

Telefoanele chiar ascultă conversațiile noastre? Mitul explicat de specialiști

Când prietenii se adună și vorbesc despre un anumit subiect, de multe ori descoperă că, la scurt timp după ce…

8 ore ago

O nouă ediție de Titluri de Stat TEZAUR cu dobânzi de 7%, disponibilă de luni

Începând de luni, 4 noiembrie, românii pot investi în titluri de stat TEZAUR cu maturități de 1,3 sau 5 ani,…

8 ore ago

Libra Internet Bank a lansat Live FX, o platformă pentru schimburi valutare non-stop

Libra Internet Bank oferă clienților business posibilitatea de a efectua schimburi multi-valutare în timp real, prin intermediul platformei Live FX,…

11 ore ago

Genesis Property a primit calificativul „Green Star”, în urma evaluării performanței factorilor ESG

Genesis Property, unul dintre cei mai importanți proprietari de clădiri de birouri din România, a devenit în 2024 prima companie…

11 ore ago

Mobilitatea pe două roți, încotro? Discuții la București cu Bolt, I’Velo, Splash și Lime

Săptămâna viitoare Bucureștiul va fi gazda celei de-a 4 a întâlniri de lucru din cadrul parteneriatului interregional al proiectului european…

12 ore ago

Hesburger deschide al cincilea restaurant din România, la Băneasa Shopping City

Hesburger, cel mai mare lanț fast-food din Finlanda și un brand renumit în toată Europa, a deschis un nou restaurant,…

12 ore ago