Interviuri Tech

Marketingul afiliat, cifrele unei afaceri în continuă creștere

22 aug. 2023 4 min

Marketingul afiliat, cifrele unei afaceri în continuă creștere

Reading Time: 4 minute

Marketingul afiliat a crescut în continuu în ultimii ani. A pornit de la o idee de a recomanda anumite produse pentru prietenii tăi, la campaniile din perioada reducerilor care au adus profit pentru afiliați, dar și pentru magazinele online și mai mult ca sigur este unul din catalizatorii creșterii comerțului electronic. Cifrele pe care le afișează în fiecare zi platformele de marketing afiliat, sunt dovada clară că acest tip de promovare este de succes, dar și o sursă de venit pentru cei care promovează astfel produsele.

Despre cât va mai crește marketingul afiliat, dar și care sunt noile tendințe și cum va influența AI-ul modul de lucru, am stat de vorbă cu Dorin Boerescu, Președinte al Consiliului de Administrație și CEO 2Performant.

De ce s-a listat 2Performant pe piața AeRO?

dorin boerescu

Am urmat drumul firesc al unei companii de tehnologie – după câteva runde de finanțare din partea unor angel investors, inclusiv o rundă sindicalizată în valoare de 450.000 de euro condusă de Sergiu Neguț, care ne-au ajutat să creștem accelerat – în 2019 am decis că este momentul să devenim companie publică. S-a întâmplat la finalul anului 2020, când am fost prima companie de tehnologie listată la Bursa de Valori București.

Ne-am listat pentru a ne conecta la infrastructura pieței locale de capital – pentru a atrage finanțări, ceea ce s-a și întâmplat în 2021 când am ridicat o rundă de 5,3 milioane de lei.

Foarte important pentru noi a fost și faptul că eram demult o companie extrem de transparentă, etică, bazată pe meritocrație – și am considerat firesc ca o platformă tehnologică care democratizează și automatizează colaborările din marketingul digital să fie prezentă pe Bursa de Valori – care în esență este o tot o platformă tehnologică care democratizează și automatizează investițiile financiare în companii. Piața a reacționat foarte bine la prezența noastră, avem deja peste 1.000 de investitori, 2Performant face parte din indicele BetAero încă de la lansare iar pentru anul 2022 am primit nota 10 pentru indicatorul VEKTOR calculat de ARIR pentru relația cu investitorii – alături de doar alte 3 companii de pe AERO.

Cum vedeți viitorul pieței de afiliere?

Viitorul marketingului nu poate fi decât transparent, măsurabil și plătit pentru rezultatele obținute, deci estimarea noastră este că bugetele de performance marketing se vor muta din ce în ce mai rapid către platforme de genul 2Performant – iar poziția pe care o avem în piață și abordarea noastră unică ne vor permite să captăm din ce în ce mai mult din această cerere în creștere. Asta se vede, de altfel, în cifrele pe care le livrăm – în 2022, de exemplu, 2Performant a generat vânzări de peste 100 de milioane de euro fără TVA, o creștere semnificativă față de 2021 și asta în condițiile unei piețe locale de ecommerce care a stagnat.

Care a fost cel mai important element al strategiei de creștere a business-ului?

Strategia noastră, unică la nivel global, de gamificare a colaborărilor dintre magazinele online și marketeri, transpusă în platforma tehnologică 2Performant care automatizează descoperirea de parteneri, colaborarea, atribuirea și plățile bugetelor – toate bazate pe rezultate direct măsurabile și transparente.

Cum credeți că se va schimba modelul de business al agențiilor?

Nu am nici un dubiu că modelul actual – plata cu procent din valoarea bugetelor consumate sau cu flat fee lunar – are cum să rămână relevant, pentru că nu aliniază obiectivele de business ale companiilor cu cele ale agențiilor. Modelul de plată bazat pe performanță în marketing are un ritm de creștere net superior modelului “clasic” și asta se vede în cota de piață în creștere rapidă pe care o arată 2Performant și alți jucători similari la nivel global.

Cum va influența dinamica AI industria și modul de lucru?

Adopția pe scară largă a AI-ul va marca cu siguranță începutul unei noi etape în multe industrii, cu siguranță și în marketing, însă nu trebuie să uităm că este totuși doar un tool – diferența o va face inteligența utilizatorilor.

Îi va face pe marketerii excepționali să devină mai eficienți, pe cei buni să devină foarte buni, pe unii dintre ei chiar excepționali.

2Performant e o companie tech care construieste o platformă ce automatizează cooperarea dintre e-shops și performance marketers, în baza unui model de tip Cost per Sale. Compania a fost cumpărată în 2009 de Dorin Boerescu, iar cifra ei de afaceri a atins 7 miilioane de euro în 2022. Anul trecut industria de digital marketing in Romania a depășit 200 de milioane de euro și se apropie la 30-35% din industria de publicitate, în conditiile în care, în 2006, era 1%.

Peste 1 milion de vânzări prin platformă

2Performant (BVB: 2P), companie de tehnologie și liderul pieței de marketing afiliat din România, anunță că platforma sa proprie a depășit pragul de 10 milioane de vânzări intermediate de la crearea platformei, în 2008. De la începutul lui 2023, 2Performant a intermediat 1,1 milioane de vânzări ale magazinelor online, acesta fiind al patrulea an consecutiv în care platforma atinge pragul de 1 milion de vânzări intermediate într-un an calendaristic.

Gamificarea marketing-ului reprezintă unul dintre diferențiatorii 2Performant, compania desfășurând de-a lungul timpului numeroase competiții dedicate utilizatorilor, printre care se numără Open World și Liga Națională de Marketing. În 2022, 2Performant a lansat cel mai important proiect de acest tip din istoria companiei, Business League, prima competiție de marketing descentralizat din lume, în care criteriul principal este numărul de vânzări generate. În sezonul pilot al competiției, derulat pe parcursul a 16 săptămâni, afiliații și magazinele participante au generat 29,4 milioane de clickuri și peste 715.000 de vânzări online.

În cei 14 ani de activitate, 2Performant a intermediat 10 milioane de vânzări cu o valoare totală de 463 de milioane de euro, prin 626 de milioane de click-uri trimise către magazinele online, generând afiliaților comisioane de 30,4 milioane de euro.

2Perfomant este listată pe piața AeRO începând cu 9 decembrie 2020, iar din octombrie 2021, acțiunile 2P sunt incluse în indicele BET-AeRO dezvoltat de Bursa de Valori București pentru această piață.

Array

Articole pe aceeași temă: