Marketing creativ de festival muzical
Reading Time: 4 minutePeste 56.000 de persoane s-au bucurat timp de 3 zile de muzică, de vibe-ul electrizant de festival și de activitățile puse la dispoziție de organizatori în cadrul EC_Special by Electric Castle. Peste o mie de turiști au venit la festival din străinătate din țări precum Olanda, Germania, Franța, Belgia, Ungaria. De azi începând, concertele, reprezentațiile artistice și conferințele new media ajung pe străzile din centrul Clujului, în mai multe locuri din centrul istoric, în Piața Unirii și pe Cetățuie.
Am vorbit despre festival și decizia ei de a se alătura echipei Electric Castle din poziția de Chief Marketing Officer cu unul dintre cei mai cunoscuți si premiați publicitari din România, Ema Prisca. În ultimele două decenii, Ema Prisca a condus departamente de creație în agenții internaționale, a lucrat în patru țări și a câștigat peste 60 de premii internaționale printre care Cannes Lions și Euro Effie. Campaniile de comunicare dezvoltate pentru clienți din cele mai diverse domenii au fost derulate în Europa de Est și de Vest, Eurasia și America Latină.
Cum ai primit oferta de a face parte din echipa Electric Castle?
Ca pe o întâlnire neașteptată și de foarte bun augur. Serendipity parcă se cheamă.
Care consideri că au fost atu-urile tale principale pentru acest job?
Experiența internațională, viziunea, reputația creativă și strategică.
Ce te-a determinat să spui da?
Electric Castle este cel mai atractiv brand cultural românesc, cu o echipă pasionată și creativă, ce se adresează celor care vor schimba România și care e condus de un lider vizionar și generos. Un proiect extraordinar care mi-a intrat în viață într-un moment în care îmi doream să fac parte dintr-o echipă cu care să fac lucruri de impact.
Cu ce țel ai pornit la drum și care au fost primele decizii luate?
Primele decizii au fost să nu iau decizii, să stau și să observ, să cunosc, să înțeleg. Dar a durat puțin, pentru ca ediția specială de anul acesta era în facere. Am decis cât să investim și cum să facem investiția pentru promovarea ediției speciale, unde să punem resursele pentru un maxim de eficacitate și impact și cu ce mesaj și tonalitate să promovăm EC_Special.
Ce parte ocupa muzica în viața ta până la Electric Castle?
Electric Castle e un brand cultural care oferă identitate oamenilor, pe lângă entertainment. Un brand cu un potențial emoțional imens, pentru că nu există ceva pe lume care să ne ajute să ne exprimăm emoțiile mai bine ca muzica. Mă uit la EC exact cu lentila asta de brand cultural, iar muzica nu a devenit dintr-o dată mai mare în viața mea. Mă bucur evident că la această ediție specială de EC se cântă multă muzică din cea pe care o ascult și eu.
Ce festivaluri din străinătate admiri și de ce?
Trăiesc în Barcelona de peste 12 ani și am participat de multe ori la festivalurile catalane Sónar și Primavera Sound. Îmi place mult Sónar pentru inovația pe care o promovează, pentru încăpățânarea cu care susține nișe artistice, dar pe care se clădește viitorul. South by Souwthwest (SXSW) e un alt festival incredibil, multi disciplinar, o referință importantă pentru Electric. Am fost de două ori la SXSW la Austin și experiența e inegalabilă. Timp de două săptămână explorezi și experimentezi film, muzică, cultura digitală și interactivă, societate. Electric Castle nu doar aspiră, dar se și îndreaptă cu fiecare ediție spre o ofertă culturală din ce în ce mai amplă, în care muzica este acompaniată de arta-new media și conferințe pe teme cu adevărat importante pentru societate. Anul acesta vom vorbi la EC Talks despre sănătate mintală, educație sexuală, trai sustenibil, teme care se învârt prin societate și care merită puse într-un context adecvat și explorate.
Ești în continuare freelancer (creative director /communication strategist / writer) și lector la universitatea ESADE din Barcelona. Cum se combină și împacă toate aceste funcții între ele?
Acum am un full time assigment cu Electric pe termen cel puțin mediu și am păstrat și colaborarea cu Universitatea ESADE din Barcelona. Mai fac printre picatele consultanță comercială și politică. Diversitatea proiectelor de care mă apuc are beneficii pentru fiecare proiect în parte. Trebuie să fie suficiente ca să mă bucur de diversitate, dar nu prea multe ca să mă pot concentra bine pe fiecare.
Cum găsești timp pentru tot și reușești să îmbini frumos și viața personală în acest mix?
Îmi place mult ce fac și am norocul să lucrez în aceeași branșă cu soțul meu și să avem multe interese în comun, așadar nu trebuie să îmbin nimic, ci pur și simplu să trăiesc chestia asta deja îmbinată. Important e să-mi păstrez perspectiva și prospețimea asupra tuturor aspectelor ce contează pentru mine. Iar perspectiva și prospețimea se obțin și cu îndepărtare de lucrurile pe care le iubești.
Ți-a fost dor de România și a lucra pentru un brand la nivel local (din 2012 erai plecată din țară, daca știu eu corect)?
Mi-a fost dor să lucrez în română, deși culmea, la Electric comunicarea e în engleză. Mi-a fost dor să lucrez cu un brand curajos, inovator. Mi-a fost dor să simt zilnic pasiunea unor oameni talentați.
Acum lucrezi remote sau din Cluj-Napoca?
Acum sunt în Cluj, dar voi lucra hibrid și din Cluj și din Spania.
Cum te ajuta backgroundul de creativ în cadrul mai multor agenții internaționale, în mai multe zone ale lumii, în noua funcție?
Experiența mea de multinaționale și prin mai multe țări pe trei continente îmi asigura perspectiva necesară construirii unui brand cu relevanță pe termen lung. Backgroundul creativ mă va ajuta să iau decizii curajoase. Curajul e intrinsec creativității.
Care sunt provocările cele mai mari din noua funcție?
Responsabilitatea financiara. În ce bagi banii și ce obții, lucruri cu care nu-ți bați capul când ești de partea cealaltă a baricadei.
Dar aspectele care te bucură cel mai mult?
Că gândești, creezi și implementezi. Nu mai ești doar un propunător. Faci ce gândești, decizi.
Cum ai descrie Electric Castle în doar o frază?
Oaza de bucurie, inspirație, fantezie și entertainment a celor care duc România mai departe.
Care este strategia de comunicare a festivalului pentru acest an?
După aproape doi ani de restricții și izolare, să facem accesibilă muzica live, bucuria, arta și inspirația câtor mai mulți români. Suntem primul festival mare din pandemie, iar bucuria și siguranța trebuie să funcționeze într-un tandem perfect.
Photo 219858400 © Cristina Ivan | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz