Companii

Marina Manfredi, Birra Peroni: „2022 este un an crucial pentru Peroni Nastro Azzurro  la nivel global”

Reading Time: 4 minute

Atunci când am făcut prima ședință pentru #BizItalia, în care doar s-au creionat câteva idei, toată echipa a fost de acord că o vizită la fabrica Peroni din Roma nu poate lipsi de pe agenda noastră, aceasta fiind o bere emblematică pentru spiritul Italian.

Despre cum a reușit o bere din Italia, o țară cunoscută mai degrabă pentru producția de vin, să cucerească întreaga lume, despre planurile pentru piața din România, dar și despre importanța pe care o are tradiția într-o piață a berii în care apar tot mai mulți producători de bere artizanală ne-a vorbit Marina Manfredi, Marketing Manager la Birra Peroni. 

Ne puteți spune câteva cuvinte despre începuturile Peroni în Italia? Cum a luat naștere brandul?

În primul rând aș vrea să spun că berea Peroni s-a născut înaintea ­Italiei pentru că a luat naștere în 1846, în timp ce Italia a fost unificată în 1861. Berea a fost lansată de Francesco Peroni, în Vigevano, un orășel de lângă Milano, din nordul Italiei. Obiectivul lui Fran­cesco Peroni a fost să deschidă o fabrică de bere pentru consumul celor din comunitate. A avut viziunea și a înțeles, în jurul anului 1860, că Italia va fi o națiune care va avea capitala la Roma. A înțeles, de asemenea, că pentru a-și crește afacerea, va trebui să mute fabrica la Roma, care va deveni capitala Italiei. A deschis o a doua fabrică în Roma în proximitatea Piazza di Spagnia, chiar în centrul Romei și l-a numit la conducerea ei pe fiul său, Giovanni Peroni. Acesta a fost primul pas în dezvoltarea afacerii și a avut loc în 1864.

Următorul pas important în creșterea companiei a fost fuziunea cu o companie producătoare de gheață, care le-a permis să vândă bere și gheață. Un alt moment important în istoria brandului este deschiderea celei de-a treia fabrici, care a avut loc în 1924. Această fabrică este în Bari. Este o fabrică pe care o avem și în ziua de astăzi, alături de cea din Padova și aceasta în care suntem acum la Roma. Avem trei fabrici în Itaila. Un alt moment cheie a avut loc în 1963, când Carlo Peroni, nepotul lui Giovanni Peroni a avut viziunea să lanseze o nouă bere pentru piața internațională, aceasta a fost Peroni Nastro Azzurro. A căutat un ingredient proaspăt pe care să îl adauge în rețetă și a adăugat porumbul mais nostrano, care este produs în Italia doar pentru această bere. Așa a luat naștere brandul berii Peroni Nastro Azzurro.

De ce credeți că o bere din Italia, o țară cunoscută în lume mai degrabă pentru vinurile ei, se bucură de un succes atât de mare la nivel internațional?

În primul rând cred că Italia este cunoscută la nivel internațional ­pentru calitatea ingredientelor și pentru mâncare și pro­babil că această percepție asupra produselor de calitate din Italia este ceva care s-a translatat și la această bere. Un alt factor, în special în cazul Peroni Nastro Azzurro este ideea lui Carlo Peroni de a produce o bere cu un gust proaspăt care poate aduce la viață spiritul Italian.

Numele Nastro Azzurro este dat în onoarea vaporului transatlantic Rex, care în 1933 a câștigat premiul pentru cea mai rapidă ambarcațiune care a trecut oceanul Atlantic. Trofeul pe care l-a câștigat este ­„Nastro Azzurro” – panglica albastră – și Carlo Peroni a decis să dea acest nume produsului, în onoarea vasului transatlantic. Cred că un alt aspect care a ajutat la creșterea succesului Peroni Nastro Azzurro în Italia este faptul că a fost creat în jurul spiritului italian, care iubește ­marea și viața. Pe de altă parte, un alt ­factor care i-a adus succesul a fost colaborarea cu tineri talentați pe care i-a sprijinit de-a lungul timpului, precum Valentino Rossi și Azzurra – echipa de curse de iahturi care a concurat la America’s Cup – ceea ce a dus la creșterea notorietății brandului în Italia.

Ne puteți spune câteva cuvinte despre simbolul Nastro Azzurro?

Folosim planglica albastră în toate comuni­cările noastre, practic poți să îți dai seama că este vorba despre Peroni Nastro Azzurro doar după panglică. Culoarea este de asemenea importantă pentru brand, am ales culoarea albastră, simbolică pentru spiritul Italian. 

Foto: Sorin Stana

Când de importantă este tradiția pe o piață a berii pe care se luptă din ce în ce mai mulți producători de bere artizanală?

Cred că tradiția, moștenirea brandului este factorul diferențiator al produsului nostru. Este motivul pentru care consumatorii aleg produsul nostru, pentru că a fost alături de ei în momente cheie din viața lor și are același spirit italian. Știm că berea artizanală este o categorie importantă pe piața berii, dar este într-o categorie diferită. 

Care sunt obiectivele brandului pentru 2022?

2022 este un an crucial pentru Peroni Nastro Azzurro  la nivel global: avem un plan ambițios de creștere pentru acest an, inclusiv lansarea brandului pe noi piețe din Europa și Asia, precum și lansarea unor noi platforme de comunicare experimentale. Ne dorim să ajungem la un număr cât mai mare de oameni din toate colțurile lumii, să avem un factor diferențiator și să facem Peroni Nastro Azzurro disponibil în cât mai multe ocazii.

Care a fost impactul pandemiei asupra brandului? Cum s-a adaptat compania la situația prezentă?

Lumea este complet diferită, comparativ cu perioada din urmă cu doi ani. Când a debutat pandemia, în 2020, am luat decizia să fim un brand activ, să distribuim un mesaj de speranță și optimism prin campania noastră globală. Pe măsură ce lucrurile au mai revenit la normal, vara trecută, mesajul nostru pozitiv de „Trăiește fiecare moment” a venit ca o invitație la a trăi viața din plin, așa cum o fac italienii, mesaj care a fost foarte bine primit de consumatorii din toate colțurile lumii, care tânjeau să revină la viața normală și la stilul de viață dinaintea pandemiei.

Care sunt planurile viitoare ale companiei pentru piața din România?

România este o piață importantă pentru Peroni și planurile noastre sunt la fel de ambițioase ca pretutindeni în lume. În ultimii ani, am înregistrat o creștere exponențială a notorietății brandului pe piața din România, ceea ce pavează drumul pentru noi proiecte, inovații și campanii disruptive. Stilul de viață și valorile ita­liene sunt foarte apropiate de consumatorii români, pentru că între cele două culturi sunt multe sinergii, ceea ce ajută ca mesajul nostru să fie mai relevant și să aibă un ­impact mai puternic.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 360 (21 februarie – 14 martie 2022). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Biz Italia este un proiect #UniCreditExperience. Partenerii #BizItalia sunt UniCredit Bank, Nespresso, SivieroMaria, Enel, Peroni Nastro Azzurro, Natuzzi, IsopanEstRomania

Ovidiu Neagoe

Recent Posts

Vom produce drone românești. Protocol semnat între ministere

Ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan-Radu Oprea, şi cel al Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Bogdan-Gruia Ivan, au semnat, marţi, un…

2 ore ago

Pi2 a fost aleasă agenția de comunicare pentru Freedom24 în România și Ungaria

Agenția independentă de comunicare Pi2, cu birouri și filiale în Europa Centrală și de Est, a fost selectată să gestioneze…

2 ore ago

Utilizatorii plătesc în medie 12 abonamente pentru serviciile online

În medie, utilizatorii plătesc 12 abonamente online, inclusiv Netflix, Spotify și YouTube Premium – cele mai populare servicii din întreaga…

8 ore ago

Ce cred angajații despre companii. Care sunt cele mai apreciate firme din 2024

JYSK, Phillip Morris, Deichmann, dm drogerie markt și Starbucks sunt cele mai apreciate companii de către propriii angajați, conform “Top…

8 ore ago

Cegeka: Companiile IT trebuie să schimbe mentalitatea și să atragă parteneriate strategice

Piața IT din România trece printr-o perioadă de transformare, iar modelul tradițional de outsourcing, bazat pe externalizarea resurselor umane, începe…

8 ore ago

Danone susține centrele E.G.A.L. care oferă mese calde pentru copiii din zone defavorizate

Danone România s-a alăturat susținerii centrelor de zi E.G.A.L. dezvoltate de Societatea Națională de Cruce Roșie, susținând continuarea activității din…

9 ore ago