CSR Video

Marian Rădună, Geeks for Democracy, la Zilele Biz: Am reușit să facem o breșă în sistem și să convingem statul să lucreze cu voluntari

13 nov. 2020 2 min

Marian Rădună, Geeks for Democracy, la Zilele Biz: Am reușit să facem o breșă în sistem și să convingem statul să lucreze cu voluntari

Reading Time: 2 minute

Peste 160 de voluntari au răspuns în zece zile la 7.500 de apeluri la call-centerul realizat de Geeks for Democracy cu sprijinul Impact Hub, pentru a sprijini activitatea DSP București, a spus Marian Rădună, vicepreședintele Geeks for Democracy, la Zilele Biz 2020.

„Este prima dată când statul român acceptă ajutorul voluntarilor la acest nivel. Am creat o breșă în sistem și vrem s-o exploatăm, astfel încât statul român să accepte de acum încolo să lucreze cu voluntari pe diferite proiecte”, a subliniat Marian Rădună.

Ideea unui call-center cu voluntari s-a născut la sfârșitul lunii iulie, când un moderator de la Digi 24 a sunat, în prezența secretarului de stat Raed Arafat la cele șase numere ale DSP București și nu s-a răspuns la niciun apel. Marian Rădună a pus pe Facebook o postare în care se oferea voluntar, Vlad Craioveanu, cofondatorul Impact Hub,  a postat și el că pune spațiul la dispoziție.

În august, după o discuție telefonică cu premierul Ludovic Orban și apoi cu Oana Nicolescu, directoarea executivă a DSP București, s-a parafat un protocol prin care se stabilea ca voluntarii să lucreze de acasă. Geeks for Democracy avea deja 80 de voluntari înscriși, dar apăoi nu s-a mai întâmplat nimic.

Abia în octombrie Oana Nicolescu a contactat Geeks for Democracy și s-au stabilit detaliile care au dus la crearea call-centerului cu voluntari în cadrul Impact Hub București, cu telefoane și laptopuri de la STS.

„Avem contract de voluntariat pe 3 luni, dacă este nevoie suntem aici, vom continua. Nu este meritul meu ci 100% al voluntarilor, ei sunt eroii!”, a mai spus Marian Rădună la Zilele Biz, în ziua dedicată CSR.

Cumpărături la ușa ta

Nu a fost prima inițiativă Geeks for Democracy în pandemie. În luna martie, când zilnic se dădeau update-uri cu numărul tot mai mare de cazuri, Marian a văzut că persoanele vârstnice sunt cele mai expuse și s-a gândit cum ar putea să îi protejeze și să-i ajute, în condițiile în care cel mai bine pentru ei era să stea acasă.

Așa i-a venit ideea să le facă el cumpărăturile, vorbind întâi cu vecinii de pe scara de bloc, apoi cu cei din cartier. Totul a pornit cu o postare la ora 10 seara, care a antrenat un val de răspunsuri. Lucrurile au mers mult mai repede.

„Nu am depins de cei de la stat, doar de noi. Am făcut proceduri de siguranță și am învățat de la o zi la alta. Eram 900 de oameni, 300 doar pentru call centerul ad-hoc realizat cu sprijinul Vodafone. Colegii lucrau de acasă, înregistrau datele în formular și echipa din operațional procesa comenzile”, a povestit Marian Rădună.

Dacă la început cumpărau produsele comandate, în timp și-au dat seama că nu era eficient, așa că au creat pachete standard și au încheiat parteneriate cu retaileri, pentru a face față comenzilor.

Puteți vedea discuția cu Marian Rădună de la Zilele Biz în clipul de mai jos:

Anul acesta, Zilele Biz au avut loc între 9 și 13 noiembrie la librăria Diverta Lipscani, fiind transmise live pe pagina de Facebook Biz.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: