Companii

Maresi Austria: Pregătiți pentru o nouă creștere

Reading Time: 2 minute

Pentru Maresi Austria, anul 2020 a fost unul de creștere cu două cifre, datorită poziției puternice pe piața alimentară locală care a beneficiat de pe urma schimbării obiceiurilor de consum în pandemie.

Andreas Nentwich, CEO al Maresi Austria, spune că acum compania este pregătită să preia noi branduri internaționale și să le ajute să-și crească prezența în Austria și în Europa Centrală și de Est.

Cum a evoluat Maresi pe piața din Austria în 2020?

Maresi a avut un an perfect, înregistrând o creștere de două cifre, mai ales datorită faptului că suntem lider de piață pe segmentul de convenience food în Austria și avem o poziție puternică pe zona de distribuție către magazinele alimentare.

Care este poziția Maresi pe piața austriacă?

Ca furnizor de bunuri de larg consum (FMCG), Maresi este lider în mai multe categorii alimentare. Portofoliul nostru combină brandurile proprii cu branduri partenere internaționale foarte puternice, acoperind categorii precum zona de cooking și convenience, lapte, produse pentru micul dejun, dar și zona de snacksuri și produse de lifestyle.

Cum s-a adaptat compania la noua realitate a lucrului la distanță?

Neavând facilități proprii de producție sau forță logistică proprie și fiind parteneri cu multe branduri internaționale, întâlnirile și interacțiunile virtuale erau deja o modalitate de lucru familiară pentru noi. Strategia noastră de HR includea deja prevederi clare pentru munca de acasă, deci am fost perfect pregătiți pentru actuala situație.

Care au fost pentru dumneavoastră principalele lecții ale pandemiei?

Am văzut cât de importantă este o relație bună și strânsă cu parte­nerii de business într-o situație de criză. Împreună, am putut să facem față creșterii uriașe a cererii și să furnizăm bunurile zilnice necesare pentru populația din Austria.

Cum ați adaptat strategia companiei pentru noua realitate?

Am adaptat sortimentul de produse în funcție de evoluția cererii consumatorilor austrieci. De exemplu, am livrat mai multe produse în format family pack pentru consumul casnic și mai puține produse din segmentul de cumpărături de impuls pentru consumul în afara casei.

Care a fost impactul digitalizării tot mai rapide asupra businessului Maresi?

Aveam deja o agendă digitală clar definită, care acoperă toate procesele și structurile companiei. Ne concentrăm în continuare pe partenerii noștri de retail pentru distribuție.

Ce provocări are compania în noul mediu de business?

Trebuie să ne adaptăm sortimentele de produse la nevoile reale ale consumatorilor și să securizăm capacitățile de producție și lanțul de furnizori în acest domeniu foarte dinamic al bunurilor de larg consum.

Cum vedeți evoluția companiei în 2021 și pe mai departe?

Cu modelul nostru de business ca broker în domeniul alimentar și cu organizația bine pusă la punct, suntem pregătiți să preluăm noi branduri internaționale și să le ajutăm să-și crească prezența în Austria și în Europa Centrală și de Est.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 350 (25 ianuarie – 1 martie 2021). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Gabriel Barliga

Recent Posts

„Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al grupului DIGI

Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…

2 ore ago

Jason Silva: Viitorul e cibernetic și psihedelic

Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…

3 ore ago

Românii și-ar cumpăra pompe de căldură dacă statul ar acorda subvenții

Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…

3 ore ago

Cifră de afaceri de 3,57 mld. $ pentru Rompetrol Rafinare în primele nouă luni din 2024

Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…

3 ore ago

Delgaz Grid primește 200 de milioane de euro de la BEI pentru modernizarea rețelei

Banca Europeană de Investiții (BEI) acordă un împrumut de 200 de milioane de euro distribuitorului român de energie Delgaz Grid…

3 ore ago

Magda Costache, Sezamo: Supermarketul online al viitorului

Cu o carieră de peste 19 ani în finance, Magda Costache este, din septembrie, noul CEO interimar Sezamo, supermarketul online…

3 ore ago