Cu o carieră în industria muzicală de mai bine de 23 de ani, artiștii Marco & Seba (Marcel Botezan și Sebastian Barac) se numără, de asemenea, printre cei mai de succes compozitori și producători muzicali din România. Ei au compus și produs cele mai cunoscute hit-uri ale INNEI, printre care „Gimme Gimme”, „Diggy Down” sau „Hot”, „Sun is Up”, „Deja VU”, „Club Rocker”.
Cu un portofoliu care conține în prezent peste 500 de hituri, compuse inclusiv pentru Carla’s Dreams, Antonia, Delia, Alina Eremia şi Alexandra Stan, Marco&Seba au devenit cunoscuți pe piața internațională și datorită altor colaborări. Printre acestea se numără piesa compusă împreună cu Breyan Isaac, unul dintre cei mai cunoscuți compozitori din lume, „Bom Bidi Bom”. Interpretată de Nicki Minaj și Nick Jonas, aceasta a fost inclusă pe coloana sonoră a filmului „Fifty Shades Darker”. Sau piesa „Hypnotised”, interpretată de cântărețul american AKON.
Cei doi compozitori și producători au adunat în palmares peste 30 de premii și mai mult de 50 de nominalizări, la cele mai importante premii ale industriei muzicale. Cum arată, din perspectiva lor, industria muzicală ca business, care sunt atuurile pentru a atinge și menține succesul, inclusiv pe piața internațională, cei doi producători și compozitori detaliază într-un interviu exclusiv.
Ca în orice domeniu, începutul este întotdeauna greu. Diferența la noi a fost dată de pasiunea și dorința pentru muzică, care au făcut să nu se simtă atât de mult greutățile. Erau alte vremuri acum 23 de ani. Nu exista internet, nu erau atâtea platforme. În plus, nu era deloc ușor să găsim aparaturile necesare.
Chiar și așa, nu ne-am oprit. Pasiunea pentru muzică a primat întotdeauna, plăcerea de a face muzică, de a crea. Nu ne gândeam vreodată că o să ajungem la succesul din prezent. Voiam cu orice preț să facem muzică bună și să câștigăm experiență. Pe premisa aceasta am plecat.
Au existat și momente dificile, așa cum este și normal, însă nu a fost niciodată un motiv sau un moment îndeajuns de greu încât să ne facă să renunțăm. Din contră, tot ce a fost dificil ne-a întărit și ne-a făcut să muncim de trei ori mai mult pentru visul nostru.
Marco: Nu știu dacă există o definiție, o cheie a succesului. Noi colaborăm cu foarte multă lume. Facem sesiuni constant și suntem foarte atenți cu cine facem sesiunile. Cred că, de fapt, aceasta este cumva „rețeta”.
Seba: Muzica se schimbă constant, așa că este bine să fii mereu în trend, să ții pasul cu noutățile. Pe lângă asta, foarte important este să lucrezi cu oameni de calitate. Consider că am căpătat amândoi experiența necesară pentru a atinge potențialul maxim al unei piese.
1. Să păstrăm lângă noi oamenii de calitate, de la care ai ce învăța, care își dau interesul și, mai ales, care au un interes comun.
2. O altă decizie importantă pe care am luat-o de la bun început a fost să lăsăm orgoliul deoparte. Poate de multe ori nu ești în asentiment cu cel de lângă, însă trebuie să înțelegi asta și să lași de la tine, deși consideri că ai dreptate. Suntem de părere că dreptatea se echilibrează la un moment dat.
3. Cel mai important, decizia de a nu renunța, indiferent de cât de greu a fost uneori sau de dificultățile pe care le-am întâmpinat.
Ne cunoaștem cu Lucian de 17 ani, din 2006 mai exact. La noi a început totul cu o prietenie strânsă. Business-ul a fost urmarea prieteniei care ne-a legat. Am învățat foarte multe în acești ani, am trăit experiențe inedite, iar Lucian ne-a fost tot timpul alături și ne-a susținut, dovada faptului că și în momentul de față avem o colaborare foarte frumoasă. Suntem siguri că urmează mulți ani cu reușite, în continuare!
Tot ceea ce am făcut până în prezent ne-a schimbat traseul, însă parteneriatul cu Global Records rămâne „the one and only”.
La începuturi, investeam majoritatea banilor pe care îi câștigam. Am investit în aparatură, pentru a putea fi tot timpul actuali, prezenți în industrie, în topuri. Nici în ziua de astăzi nu ne oprim și investim în continuare, când considerăm că este cazul. Suntem de părere că investiția cea mai mare este faptul că am câștigat experiență de-a lungul timpului, fiind, normal, satisfacția de la sfârșitul zilei.
În ziua de astăzi este mult mai ușor să lansezi o piesă, să o expui. Toată lumea are pe telefon YouTube, Spotify, AppleMusic și alte platforme. Muzica ajunge imediat la oameni, iar reacțiile sunt de fiecare dată pe măsură. Facem o piesă într-un timp mult mai scurt față de cum se crea altă dată.
Acum facem sesiuni cu mulți artiști, productori, writeri. Este mult mai prietenească și echilibrată situația în studiouri, mult mai dinamică. Înainte făceam doar noi, nu erau așa mulți oameni implicați în procesul de creație al unei piese. Mai mult decât atât, acum interesul este comun. În cele din urmă a ajuns și la noi modelul întâlnit în străinătate acum câțiva ani, ceea ce nu poate decât să ne bucure.
Una fără alta nu există. Atât creația, cât și cifrele, investiția, toate sunt foarte importante. O piesă fără echipa din spate nu ar funcționa la fel dacă nu ar avea fiecare ramură pe care să lucrăm.
Breyan Isaac este un bun prieten al nostru și, de asemenea, un bun writer. Ne-am bucurat de această oportunitate prin intermediul lui. I-a plăcut foarte mult piesa pe care am făcut-o împreună și a simțit să facă ceva cu ea pe mai departe. Având conexiunile necesare și considerând că piesa este potrivită pentru coloana filmului, a prezentat-o producătorilor.
Pentru noi a fost un pas înainte, o realizare inedită, vă dați seama.
Perioada din pandemie a fost una foarte dificilă pentru toate domeniile. Chiar și așa, noi ne-am oprit din a munci nicio secundă. Nu putem să spunem că ne-a afectat profesia în sine, fiind producători și petrecând majoritatea timpului în studio. Drept urmare, asta am și făcut. Am lucrat piese, am făcut muzică, am produs.
Primele piese create la început au necesitat mai mult timp. De exemplu, la „Hot” am lucrat o perioadă lungă de timp, iar de la lansare până când a devenit hit internațional a fost o perioadă scurtă. Comparativ cu vremurile din prezent, piesa „UP” a fost făcută într-o zi și s-a bucurat de un succes mare imediat.
Totul contează. Nu există muzică fără ritm sau ritm fără versuri, nu există o „rețetă” anume. Din experiența noastră, piesele care au avut succes pe plan internațional au fost cele dance, de club, pop, cu energie.
Urmărim constant să îmbinăm muzica, să prindă textul la public, să avem linii melodice fredonabile.
În momentul de față lucrăm la noul album al Innei, pe care l-am făcut în două săptămâni. Avem multe alte proiecte pentru anul 2023, atât în România, cât și internațional, pe care nu le dezvăluim acum, deoarece vrem să vă surprindă!
Schneider Electric a anunțat cele mai recente rezultate ale programului său Schneider Sustainability Impact (SSI) și rezultatele sale financiare pentru…
Producătorii artizanali vin în premieră la Foodservice & Hospitality Expo 2024, alături de ALAS/Asociația Lanțului Alimentar Scurt, la un stand…
Cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research și-a propus să afle mai multe detalii despre modul în care românii percep și…
NEXXT Summit 2024 s-a încheiat cu succes, demonstrând încă o dată că România are potențialul de a deveni un centru…
Platforma de influencer marketing Heepsy a realizat un research pentru a identifica care sunt capitalele europene cu cele mai multe…
Limitless Agency, una dintre cele mai mari agenții de marketing digital din România, a înregistrat vânzări record de Black Friday…