Manuela Meleandră, profesor de germană și traducător autorizat de peste 25 de ani, ne-a vorbit despre planurile pe care le are pentru Lingua TranScript, care includ și extinderea pe plan internațional.
Ideea a venit dintr-o nevoie: rămăsesem însărcinată cu fiul meu și suma pentru concediul de creștere al copilului reprezenta un sfert din veniturile mele, iar noi luasem deja credit pentru o locuință. Așa că m-am gândit: ce știu să fac? Obținusem autorizația de traducător încă de când locuiam la Sibiu, orașul meu natal. Aveam și experiență ca profesor de limba germană, așa că următorul pas a fost să îmi fac un portfoliu de clienți. După ce am început lucrul cu primii doi clienți pentru traducere, am căutat în piață și alte oportunități și am identificat nevoia de cursuri de limbi străine pentru angajații din companii. Ideea a venit tot dintr-o experiență anterioară, când lucram pentru o companie multinațională și acolo am văzut că există cursuri de limba română pentru angajații străini. Când am găsit primul anunț dat de o companie care își dorea cursuri de limba germană, am știut că acela vă fi contractul meu. Și așa a fost, acel client este în portofoliul meu și astăzi, 17 ani mai târziu.
Am primit cereri de servicii pe care nu le puteam acoperi singură și așa am început să deleg, angajându-mi primii colaboratori, pe profesorii de engleză și franceză. Astfel echipa noastră a crescut, iar după un an am închiriat primul spațiu pentru sediu. A fost un pas curajos la acel moment, pentru că însemna o investiție importantă, cu atât mai mult cu cât în primii ani aveam proiecte pe termen foarte scurt și nu știam dacă reușim să ne menținem veniturile.
Ne-am comunicat serviciile cu costuri minime de publicitate, exclusiv online. În același timp, am investit mult în calitatea serviciilor oferite clienților existenți. Cererea a continuat să crească, chiar și în anul de criza 2008 care și pentru noi a venit cu multe provocări dar, din nou, am mizat pe creativitate și pe capacitatea de a găsi mereu noi soluții și am continuat investiția, mutându-ne într-un nou sediu, pe Bulevardul Magheru. Deși nu a fost deloc comod, în 2009 am înțeles că trebuie să avem o abordare dinamică a business-ului, să înțelegem nevoile pieței și ale clienților și să ne reinventăm, odată cu ei. Am intrat pe o piață nouă pentru noi, cursuri de limba germană pentru copii.
Următorul moment de cotitură a fost anul 2020, când, în mai puțin de două săptămâni, am reușit să trecem toate cursurile din spațiul fizic în mediul online, având deja achiziționate primele manuale digitale interactive. În prezent, desfășurăm activitatea atât online cât și offline, cu o echipă de 20 de profesori.
Business-ul nostru este în creștere și asta pentru că folosim acele ingrediente pe care le-am testat anterior: investiția în calitatea serviciilor și adaptarea la piață. Dar mai există un ingredient secret, pe care l-am folosit încă de la început, fără să știm: pasiunea pentru ceea ce facem.
Există studii care demonstrează științific importanța competențelor lingvistice în ascensiunea în carieră. Este însă evident că nu poți ajunge să ocupi funcții superioare de management într-o companie dacă nu vorbești cel puțin limba engleză. De asemenea, în companiile germane, austriece sau franceze, pentru promovarea internă, eventual expatriere, angajatul trebuie să cunoască limba țării în care își are compania sediul central, pentru a comunica mai ușor cu superiorii ierarhici. În plus, aceștia vor aprecia efortul și dorința de dezvoltare și adaptare. Limba engleză este în multe companii un fel de lingua franca, adică o limbă vehiculară, folosită în comunicarea între vorbitori cu limbi materne diferite. Dacă un angajat vorbește bine limba în care se comunică în cadrul acelei organizații la nivel internațional, nu doar local, atunci cresc perspectivele de promovare în carieră, dar și accesul la resurse, documente și informații. În plus, aceste cunoștințe măresc gradul de înțelegere culturală și dezvoltă abilitățile de comunicare.
Elementul diferențiator față de alte școli de limbă străină este sesiunea offline de practică. Noi organizăm seri tematice de comunicare de tip dezbateri sau proiecții de filme sau jocuri de dezvoltare personală, cu networking, în limbi străine. În cadrul acestor reuniuni cursanții întâlnesc vorbitori nativi ai limbilor respective, conversează intens timp de câteva ore, iar la final primesc feedback de la unul dintre profesori. Deci, dacă ar fi să numesc trei metode, acestea ar fi practica prin conversație, metodele interactive și învățarea prin joc.
Aplicând aceleași principii de dezvoltare constantă, echilibrată și calitatea serviciilor, ne propunem să ne dezvoltăm mai mult portofoliul de clienți corporate și implicit, să ne mărim echipa internă. Și pentru că am identificat acest diferențiator care îi ajută cu adevărat pe cursanții noștri, ne dorim să desfășurăm serile tematice de practică în toate limbile străine care se învață la centrul nostru. Lucrăm la dezvoltarea unei metode de participare online la serile noastre de dezbateri, astfel încât să poată participa cât mai mulți vorbitori de limbi străine.
Privim cu optimism dezvoltarea noastră, iar după consolidarea locală, intenționăm să ne extindem și pe plan internațional.
Dacă ai reușit, continuă! Dacă n-ai reușit, continuă! E motto-ul meu încă din liceu și se pare că l-am aplicat, mai mult sau mai puțin conștient, și în viață de business.
Dacă ai idei, ești îndrăzneață dar și extrem de serioasă, dacă ți-e greu să te supui unor reguli externe, dar știi să păstrezi reguli auto-impuse, păstrând direcția și ordonând orice haos, dacă te ridici de 11 ori după ce ai căzut de 10, Go for it, it’s for you, girl!
În premieră pentru România, Code for Romania inaugurează un spațiu fizic dedicat monitorizării și înțelegerii alegerilor prezidențiale și parlamentare. „Elections…
Lockheed Martin și compania românească Sinteza S.A. au semnat astăzi o scrisoare de intenție pentru licențierea producției de electrolit negativ…
Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…
Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…
Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…
Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…