Manny Stul – EY World Entrepreneur Of The Year 2016
Reading Time: 3 minutePresedintele Consiliului de Administratie si Co-CEO al companiei australiene Moose Enterprise, Manny Stul, este marele castigator al titlului EY World Entrepreneur Of The Year 2016.
Romania a fost reprezentata in competitie de antreprenorul Levente Hugo Bara, Director General Supremia Grup, cel mai mare producator de condimente si ingrediente alimentare din Romania. In total, au concurat 55 de antreprenori, castigatori ai competitiilor Entrepreneur Of The Year organizate la nivel national in 49 de tari din intreaga lume, arata EY, intr-un comunicat de presa.
Moose Enterprise, un producator de jucarii cu mari dificultati financiare si doar 10 angajati in momentul in care Manny Stul a preluat compania in anul 2000, a inregistrat o crestere a cifrei de afaceri de 72 de ori in ultimii 16 ani. Antreprenorul australian a transformat afacerea in una de nivel global, Moose fiind in acest moment dupa nivelul vanzarilor al patrulea jucator din Australia si al saselea producator de jucarii din Statele Unite. In total, firma vinde jucariile Shopkins si Little Live Pets in peste 80 de tari.
Fiul a doi refugiati polonezi din cel de Al Doilea Razboi Mondial, Manny a lucrat in domeniul constructiilor inainte a incepe in anul 1974 propria afacere, denumita Skansen. Prin inovatie continua si adaptarea ofertei la cerintele pietei, Manny a extins activitatea firmei, iar in anul 1993 aceasta a fost listata pe bursa australiana.
„Nu am avut mentori si am intrat in antreprenoriat lipsit de orice experienta de business. Fiecare decizie mi-a imbunatatit abilitatile de a conduce afacerea si am invatat cum sa cresc o afacere de succes”, iti aminteste Manny Stul.
La fel ca si Manny Stul, antreprenorul roman Levente Hugo Bara s-a dedicat in ultimii 16 ani cresterii propriei afaceri. Prin tenacitate si mult curaj, Levente Bara a transformat Supremia Grup inunul dintre jucatorii importanti la nivelul pietei europene de ingrediente alimentare. Grupul are peste 300 de angajati, exporta pe 4 continente si achizitioneaza materie prima din 80 de tari.
Romania a participat in acest an pentru a doua oara in finala mondiala a competitiei EY World Entrepreneur Of The Year. Daca la prima participare, in 2015, delegatia Romaniei a numarat opt membri, in acest an nu mai putin de 20 de oameni de afaceri romani de top si reprezentanti EY au sustinut candidatura Romaniei in competitia desfasurata la Monte Carlo.
“A fost o onoare deosebita pentru mine sa ma aflu in finala World Entrepreneur Of The Year. Ma simt implinit, deoarece aceasta reprezentare este o incununare a celor 16 ani de antreprenoriat. Participarea este, de asemenea, o oportunitate fantastica de networking si de inspiratie, deoarece intalnesti antreprenori cu afaceri de miliarde de EUR si povesti de business deosebite. Mesajul meu pentru antreprenorii romani este sa aiba curaj si sa se inscrie in programul national. Dati-va o sansa de a castiga, pentru ca aveti o poveste minunata in spate si ati creat afaceri interesante”, a declarat Levente Hugo Bara, Director General Supremia Grup, la Monte Carlo.
“Castigatorul competitiei mondiale din acest an a reusit nu doar sa salveze compania de la disparitia de pe piata, ci a transformat-o intr-unul dintre cei mai mari jucatori din sectorul sau. Fiecare dintre cei 55 de antreprenori prezenti in acest an in finala are o poveste de viata si de business care poate fi un model pentru tinerii care isi doresc,in numar din ce in ce mai mare,sa devina antreprenori. Ne dorim prin acest program sa contribuim la recunoasterea succesului celor care vad oportunitati acolo unde ceilalti vad doar riscuri si sa ii inspiram pe tineri sa aiba incredere in puterea lor de a construi prin multa munca si tenacitate afaceri de succes”, a declarat Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY Romania.
Pe langa concursul in sine, sub umbrela World Entrepreneur Of The Year s-au desfasurat summit-ul EY dedicat afacerilor de familie,cel axat pe tema finantarii prin pietele de capital si alte evenimente de interes pentru antreprenori, reprezentanti ai guvernelor si lideri de business.
Una dintre intrebarile la care invitatii din acest an au fost invitati sa raspunda a fost: „Evenimentele de natura disruptiva va pot scoate din joc sau sunt o sursa de inspiratie pentru noi modalitati de crestere?”. Participantii au avut oportunitatea de a impartasi idei, de a dezbate modele traditionale de business si de a descoperi impreuna noi oportunitati de a traversa un mediu de afaceri aflat in continua transformare si de a genera crestere.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz