Managerii cu hobby-uri, mai performanti la job
Reading Time: 3 minuteIn analizarea CV-urilor managerilor suntem atenti chiar si la hobby-uri care sunt indicii despre personalitatea candidatului, precum si despre stilul de viata al acestuia. Pasiunile joaca, asadar, un rol important in selectie.
De Corina Diaconu
Recent, unul dintre managerii intervievati mi-a povestit despre pasiunea pentru motoare si masini de ultima generatie, pasiune care era direct legata de nivelul salarial asteptat. Astfel, in functie de profilul postului si de bugetul alocat de companiile-client, tinem cont si de pasiunile candidatilor. De fiecare data ne intrebam: In ce masura salariul poate sustine aceste pasiuni pentru ca noul angajat sa se simta motivat?
Hobby-urile arata interesele, punctele forte, pasiunile mai mult sau mai putin obisnuite si ajuta la evaluarea personalitatii managerilor. De exemplu, daca recrutam pentru un manager de marketing si acestuia ii place sa picteze in timpul liber sau sa se implice in organizarea diverselor evenimente culturale – hobby-urile de acest gen sustin, practic, latura creativa, dar si skills-urile de bun organizator ale candidatului.
De asemenea, pentru un candidat pentru postul Manager Vanzari in domeniul auto, unul dintre candidati participa in timpul liber la curse de masini si motociclete, o pasiune perfect corelata cu profilul job-ului. Cautam o persoana dinamica, buna cunoscatoare a pietei auto, care sa transmita pasiune si convingere clientilor. Aceste pasiuni sunt o certitudinepentru orice recrutor ca respectivul candidat chiar iubeste domeniul si job-ul respectiv si nu il face numai din necesitate.
Iata ce spun hobby-urile despre candidatii manageri:
Sporturile (fotbal, baschet, volei, etc.) – arata spiritul de echipa al candidatilor. In general, cei care practica un sport sunt orientati spre echipa, au spiritul de fairplay mereu activ. In plus sunt determinati sa-si atinga obiectivele si mereu dedicati cauzelor in care sunt implicati. Yoga de exemplu, ii ajuta sa fii mult mai calmi in abordarea problemelor, sa se focuseze pe ce e important si sa gestioneze mai bine situatiile.
Voluntariatul arata implicarea si proactivitatea candidatilor. Se vor implica si la noul job si vor initia proiecte menite sa faca bine si sa aiba rezultate care aduc zambetul pe chipurile oamenilor. O astfel de pasiune ofera skills-uri de leadership si orientare spre rezolvarea problemelor.
Masinile – arata latura tehnica a candidatilor, logica si precum si spiritul lor practic. Candidatii cu astfel de pasiuni au disponibilitate mare pentru a calatori in interes de serviciu.
Coordonatori de grupuri de hiking, drumetii montane, sporturi extreme care ii determina si motiveaza pe ceilalati sa-si invinga temerile si sa indrazneasca sa iasa din zona de confort. Candidatii cu astfel de pasiuni sunt inclinati spre leadership, o abilitate importanta atunci cand recrutam pentru posturi de management.
Activitatile de creatie (pictura, muzica, sculptura, scriere de carti) – arata latura sensibila si creativa a candidatului, potrivita pentru posturi de copywriting, design, comunicare si relatii publice. Candidatii cu astfel de pasiuni stiu sa asculte semenii si sa aiba disciplina de sine. Impresioneaza prin atentia la detalii si au skills-uri pentru prezentari originale in public, fiind foarte abili chiar si in situatii extreme cand trebuie sa improvizeze pentru a crea o impresie buna.
Planurile de viitor. Exista si candidati care nu au un hobby, dar isi propun ca in perioada urmatoare sa invete o noua limba straina, sa alerge la un cros sau sa desfasoare un anumit proiect de sustinerea a unei cauze nobile. Toate aceste initiative sunt indicii ca persoanele respective isi stabilesc obiective – foarte importante pentru o pozitie de management.
Prea multe hobby-uri – un semnal de alarma. Fie arata ca persoana respectiva acorda mai mult timp hobby-urilor decat job-ului, fie sunt indecisi si vor sa faca prea multe lucruri in acelasi timp.
Din experienta in recrutare, pot spune ca hobby-urile candidatilor atrag angajatorii, iar candidatii care dezvolta pasiuni pentru sporturi, fotografie, muzica, etc. au o stare de spirit mult mai buna decat cei care sunt perceputi ca workaholici.
Managerii cu hobby-uri au incredere in sine si sunt mai putin stresati decat cei fara hobby-uri. Pasiunile din timpul liber le ofera oportunitati de networking si ocazia de a fi mai buni cu ceilalalti, aspecte care se reflecta si in business. Dezvolta noi skills-uri, au un alt mindset si nu refuza provocarile.
Secretul pentru a crea o impresie buna la interviu nu consta in a vorbi in mod excesiv despre hobby-uri, ci in a le prezenta ca surse de inspiratie, relaxare si energie pentru activitatea profesionala.
Corina Diaconu este Managing Director la compania de executive search ABC Human Capital
Citeste si despre alte aspecte mentionate in CV care sunt semnificatife in procesul de recrutare.
Foto: Dreamstime
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz