Manageri în prima linie: Mircea Buză, Sales Director Open Market, Huawei Consumer Business Group
Reading Time: 6 minuteCât din vânzările HUAWEI reprezintă zona de open market?
Chiar dacă perioada prin care am trecut în ultimele luni nu a fost una tocmai favorabilă, iar contextul actual prezintă în continuare provocări pe piața pe care ne desfășurăm activitatea, am reușit, alături de partenerii noștri din zona de Open Market și operatori, să venim rapid cu soluții și să ne adaptăm strategia. Astfel, putem spune că, în ciuda situației prezente atât la nivel local, cât și internațional, share-ul din zona de Open Market a înregistrat o creștere semnificativă în comparație cu alte perioade.
Cum a evoluat acest segment în această perioadă?
Așa cum menționam și mai sus, ultimele luni au adus cu ele noi provocări și situații pe care a trebuit să le gestionăm cu un plan bine pus la punct. Și asta am făcut. Am lucrat în strânsă colaborare cu partenerii noștriși am acordat o atenție deosebită contextului, pentru a putea să îndeplinim obiectivele setate și să respectăm calendarul propus. Eforturile depuse pentru a ne menține și consolida poziția pe piață au adus rezultate care ne arată că strategia adoptată a răspuns cerințelor consumatorilor noștri, ceea ce nu poate decât să ne bucure. În ultimele trei luni, HUAWEI a înregistrat o creștere de peste 80%, ceea ce confirmă faptul că activitatea extinsă și complexă desfășurată alături de parteneri, campaniile dedicate și ofertele speciale concepute pentru nevoile actuale, mai ales în ceea ce privește siguranța utilizatorilor, au fost primite cu brațele deschise de aceștia. Vedem, astfel, că nu numai noi, la nivel de companie, am trecut printr-o perioadă de adaptare la schimbările din piață, ci și consumatorii, care au îmbrățisat soluțiile propuse pentru a rămâne mereu conectați și aproape de proiectele personale și de cei dragi cu ajutorul tehnologiei. Dintre cele mai utile servicii lansate în această perioadă, amintim: serviciile door-to-door gratuite, pentru toate dispozitivele care necesită reparații, tocmai pentru a evita deplasarea utilizatorilor în centrele de service, ofertele speciale pentru noile produse lansate sau campaniile destinate categoriilor diverse din portofoliu și întregului ecosistem HUAWEI, precum Family Week sau Săptămâna HUAWEI de nota 10. În acest fel, am dorit să ne asigurăm că utilizatorii se pot bucura de prețuri mai avantajoase în contextul actual.
Ce preferințe au consumatorii români în zona de tablete, smartwatch-uri și wearables?
Dacă ne îndreptăm privirea asupra categoriilor non-smartphone, observăm că și aceste segmente au înregistrat creșteri semnificative, de unde și prima poziție pe care HUAWEI o deține în acest moment în categoria tablete și cea de-a doua poziție în ceea ce privește dispozitivele purtabile. Așa cum am putut observa cu prilejul lansării tabletei vârf de gamă Huawei MatePad Pro, apetitul utilizatorilor pentru tehnologii și performanțe de top rămâne unul crescut. Tabletele sunt instrumente de lucru ideale, mai ales în această perioadă, în care utilizatorii și-au adaptat modul de lucru și activitățile de zi cu zi. Biroul tradițional a devenit un Mobile Office, iar singura modalitate prin care au putut ține pasul cu toate proiectele personale și profesionale a fost tehnologia. Pe de altă parte, dispozitivele purtabile, care completează cu succes un stil de viață activ, întregesc ecosistemul de produse HUAWEI, oferind o experiență de utilizare completă, fără precedent.
Care sunt vedetele portofoliului HUAWEI, în ceea ce privește vânzările, de la începutul acestui an?
Produsele din acest an care au atras cel mai mult atenția iubitorilor de tehnologie au fost smartphone-ul Huawei P40 lite și Huawei P40 Pro, vârful de gamă lansat în martie 2020. Huawei P40 lite a fost cel mai vândut model al nostru din segmentul produselor accesibile și a înregistrat cifre foarte bune, ba chiar și-a depășit predecesorul, Huawei P30 lite – unul dintre cele mai cunoscute și vândute produse HUAWEI. Seria P40 a performat și ea foarte bine, asemenea modelelor precedente din anul 2019, chiar și în contextul actual. Huawei P40 Pro a avut rezultate excelente, încă din perioada de precomandă. Interesul crescut pentru vârfurile de gamă arată dorința utilizatorilor de a avea acces la tehnologii performante.
Ce oferte speciale/promoții aveți în plan în această perioadă dificilă din punct de vedere economic pentru mulți români?
În ultima perioadă, a fost gândită o întreagă serie de servicii și oferte speciale, concepute pentru a veni în întâmpinarea nevoilor utilizatorilor de produse HUAWEI. Amintim aici promoții pentru toată gama Huawei Mobile Services, de la vouchere cu reduceri de 10% până la oferte tip bundle în categoria tabletelor.
De asemenea, am desfășurat în luna iunie și campania Family Week, despre care am amintit și anterior, dedicată tuturor membrilor familiei prin pachete speciale și reduceri substanțiale la dispozitive potrivite pentru diferite activități, fie că ne referim la activități profesionale, divertisment sau educație. Această campanie a inclus oferte speciale atât pentru vârfurile de gamă Huawei P40 și Huawei P40 Pro, cât și pentru telefoanele mai accesibile din portofoliu, precum Huawei P40 lite și Huawei P40 lite E. Tot prin prin intermediul acestei campanii, utilizatorii au beneficiat de prețuri speciale și pentru laptopurile Huawei MateBook 13, Huawei MateBook D 14 și tableta Huawei MatePad T8, foarte potrivită pentru copii și activitățile de studiu de la distanță.
Tot în luna iunie, am lansat și campania promoțională „Săptămâna HUAWEI de nota 10” prin care consumatorii au beneficiat de un extra discount de 10% la ofertele speciale deja existente în campania Family Week, dar și la achiziționarea altor produse din portofoliu, printre care: Huawei P30, Huawei P30 lite și Huawei Nova 5T.
Cum performează gama de tablete HUAWEI, mai ales tableta flagship lansată MatePad Pro?
Segmentul tabletelor a înregistrat o creștere accelerată, cum vă spuneam și înainte, care ne-a adus pe primul loc de pe piață în această categorie la nivel de unități. Avem încredere că acest segment va continua să evolueze și în perioada urmatoare și să ne depășească așteptările, deoarece tabletele sunt instrumente utile, care răspund nevoilor diverse de lucru sau de relaxare ale consumatorilor, prin portabilitatea ridicată și prin tehnologiile de ultimă generație cu care sunt echipate. HUAWEI dispune de un portofoliu complex de tablete, care acoperă nevoile de utilizare ale oricărei vârste: de la copii, la adolescenți și adulți. De exemplu, tableta de top MatePad Pro este special concepută pentru profesioniștii care au nevoie de un intrument portabil care să le faciliteze activitatea de lucru de acasă sau din orice alt loc care îi ajută să fie mai creativi sau mai productivi. În același timp, tableta MatePad T8 este varianta mai accesibilă din categorie, perfectă pentru activitățile de învățare sau de relaxare ale copiilor. Ambele modele oferă experiențe inedite utilizatorilor și vin în completarea unui stil de viață conectat cu cele mai noi tehnologii.
Care sunt principalele beneficii pentru care un utilizator ar migra la ecosistemul HUAWEI?
Un scurt exemplu pe care vreau să îl ofer are legătură cu produsul despre care povesteam mai sus și pe care îl utilizez cu plăcere și anume smartwatch-ul Watch GT. Acesta are o autonomie a bateriei de peste 14 zile, comparativ cu alte produse similare, lansate de alte companii, care au o durată de viață de 1 – 2 zile. Bateria generoasă, foarte importantă în ritmul alert al vieții cotidiene, este doar unul dintre cele mai importante beneficii oferite de întregul ecosistem HUAWEI.
Care este strategia HUAWEI adoptată în România și cum diferă aceasta de strategia la nivel internațional?
Strategia 1+4+n este una simplă, care are la bază dorința companiei de a le oferi utilizatorilor o experiență completă alături de întregul ecosistem HUAWEI, prin prețuri sau oferte speciale care acoperă toate categoriile de dispozitive: tabletă, smartwatch, baterie externă, smart speaker etc. Toate acestea vin în completarea unei experințe și mai plăcute alături de un smartphone HUAWEI, interconectarea acestora făcând posibilă acoperirea unei zone vaste de nevoi și așteptări.
Care a fost strategia HUAWEI pentru a se menține în topul preferințelor consumatorilor, în ciuda restricțiilor impuse la nivel internațional?
Prin intermediul strategiei adoptate în cazul zonei de Open Market, ne-am dedicat total consumatorilor, astfel încât să le oferim cele mai utile tehnologii la prețuri cât mai avantajoase. Pot asemăna eforturile noastre, depuse printr-o activitate extinsă alături de partenerii HUAWEI din zona de Open Market, cu mersul pe bicicletă care, deși pare simplu, necesită o implicare constantă, pentru a-ți continua drumul. Asta am făcut și noi, din mai 2019 și până în prezent, am venit constant cu soluții și am depus eforturi pentru a rămâne, și chiar a crește, în topul preferințelor utilizatorilor.
Cum s-a resimțit anul 2020 în comparație cu 2019?
Din fericire, campaniile pe care le-am implementat ne-au ajutat sa culegem roadele și în 2020 și să ne bucurăm de o creștere semnificativă pe piață. Acest lucru ne arată interesul crescut al utilizatorilor pentru dispozitivele HUAWEI și ne motivează să continuăm să oferim inovații care să răspundă prompt tuturor nevoilor, indiferent de contextul sau de provocările care se ivesc.
Personal, care sunt produsele HUAWEI pe care le folosiți constant în afara biroului?
Personal, folosesc cu drag smartwatch-ul Watch GT, pe care îl am cu mine peste tot și care mă ajută să îmi monitorizez permanent activitatea fizică. De asemenea, tot din colecția de dispozitive personale HUAWEI, pe care le utilizez permanent, face parte și Huawei MateBook X Pro, un laptop vârf de gamă care, din punctul meu de vedere, redefinește conceptul de mobilitate și oferă performanțe de top.
Ce campanie HUAWEI implementată la nivel local v-a plăcut cel mai mult?
O campanie locală foarte dragă mie și cu un impact puternic este “Huawei #BePresent: Pune telefonul deoparte și fii alături de cei dragi”, desfășurată chiar în perioada sărbătorilor de iarnă. Insight-ul de la care am pornit atunci când am lansat această campanie a fost faptul că oamenii se desprind cu greu de smartphone-urile lor personale în zilele noastre. Tocmai din acest motiv, HUAWEI și-a propus să încurajeze utilizatorii să pună deoparte dispozitivele inteligente în perioada sărbătorilor și să se bucure de timpul petrecut alături de cei dragi. Să trăiască cu adevărat momentele live.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz