Management la feminin
Reading Time: 2 minute<p> </p> <p> Cu toate ca si barbatii si femeile din mediul de business urmaresc aceleasi obiective, cele doua “tabere” urmeaza drumuri diferite pana la tinta. Fie ca se afla la masa negocierilor sau citesc analize de risc, fie ca se confrunta cu situatii noi sau evalueaza performanta angajatilor, femeile se disting clar de stilul de management masculin. Aceasta este una dintre concluziile unui studiu care subliniaza rolul esential al femeii si necesitatea incurajarii diversitatii la nivelul superior al ierarhiilor de management, realizat de Deloitte, cu ocazia lansarii clubului “Deloitte SheXO, un proiect dedicat femeilor cu rezultate exceptionale in mediul de afaceri. Rezultatele studiului identifica diferente clare in ceea ce priveste calitatile specifice ale femeilor, respectiv ale barbatilot cu functii de conducere. </p> <p> </p> <p> </p> <p> Cu toate ca femeile sunt vazute ca fiind mai buni comunicatori, acestea sunt penalizate cand vine vorba despre asocierea cu trasaturi specifice functiei de CEO. Mai bine de 60% dintre participantii la studiul realizat de firma de audit si consultanta financiara considera ca femeile sunt mai consecvente si capabile sa desfasoare mai multe activitati concomitent, precum si faptul ca acestea au capacitatea de a comunica mai bine decatr barbatii. De asemenea, aproape jumatate dintre respondenti sunt de parere ca incurajarea implicarii active a membrilor echipei si aptitudinile analitice mai dezvoltate sunt specifice mai degraba femeilor, decat barbatilor. </p> <p> </p> <p> </p> <p> In termeni de profesionalism, femeile se distanteaza in mod clar de executivii barbati. Potrivit studiului, in proportie de 31%, respondentii considera ca aceasta este o calitate a femeilor, in timp ce doar 4% o asociaza barbatilor. Tot 31% dintre participantii la studiu sunt de parere ca inovatia este o calitate a “executivelor”. La polul opus, majoritatea respondentilor considera ca barbatii sunt mai inzestrati in ceea ce priveste increderea in sine si confortul in luarea deciziilor, aptitudinile de lider, negocierile eficiente, dar si abilitatile de planificare strategica. </p> <p> </p> <p> </p> <p> “Mediocritate si meritocratie exista de ambele parti, iar un director bun nu trebuie sa fie neaparat femeie sau barbat”, spune Madeline Alexander, Partener Audit la Deloitte Romania. “Solutia optima este intotdeauna calea de mijloc. Atat femeile, cat si barbatii pot fi directori excelenti, chiar daca, adesea, vor opta pentru cai diferite pentru a atinge acelasi obiectiv”, mai adauga Madeline Alexander. </p> <p> </p> <p> </p> <p> In Romania, peste o treime dintre IMM-uri sunt controlate de femei, pondere, care se apropie de cifra inregistrata si la nivelul Uniunii Europene, dupa cum mai arata studiul Deloitte. In paralel, mai multe branduri romanesti construite de femei au avut o ascensiune remarcabila la nivel international. Acestea contribuie semnificativ la cresterea economica, la generarea locurilor de munca, la dezvoltarea talentelor si la parteneriate ce atrag recunoastere internationala. </p> <p> </p> <p> </p> <p> O alta concluzie a studiului este ca pentru femeile antreprenor, propriul business are valente emotionale, in timp ce barbatii construiesc afaceri pe fundamente pragmatice, urmarind profitul si reputatia. La polul opus femeile marturisesc ca au mereu in vedere familia, pentru care vor sa lase o mostenire in urma. O alta mare provocare a acestora este trecerea de la stadiul de antreprenor la cel de corporatist, tranzitie ce ar avea loc in momentul in care compania a crescut prea mult si antreprenorul nu mai poate sa aiba totul sub control si risca sa faca greseli. </p>
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz