Making of … Londra
Reading Time: 2 minute<p> Ideea unui numar la Londra a venit la putin timp dupa reusita numarului din Bruxelles. La inceput a fost o vorba, nu parea ceva batut in cuie, dar la jumatatea anului 2011 era deja proiect pe lista de evenimente a revistei BIZ. Eu nu faceam pe atunci parte din aceasta echipa, insa, la interviul din august cu Marta Usurelu, mi-a mentionat faptul ca in ianuarie 2012 se va realiza un numar la Londra. In prima fractiune de secunda cand mi-a pomenit de asta nu mi-am zis decat atat: ocazia de a-l intalni pe Richard Branson! Nu a fost sa fie in ianuarie la el in tara, dar va fi in luna mai, in Romania. Pana la urma toate visele devin realitate, daca avem putina rabdare si putina incredere.</p> <p> </p> <p> Dar mi-a placut, pe parcurs, cat de aproape am tinut strans de eveniment. Desi ca timp parea indepartat, Marta ne intreba periodic daca ne-am mai stabilit intalniri la Londra, cu cine, cui i-am mai scris etc. Cele mai intense luni de sedinta pe aceasta tema au fost insa decembrie si ianuarie.</p> <p> </p> <p> Lucrurile/intalnirile nu s-au asezat asa usor inca de la inceput. Antreprenorii romani de-acolo nu ne cunosteau si au avut nevoie de un timp de raspuns pentru a se documenta in privinta noastra ca persoana si apoi despre revista. Apoi, au mai fost si situatii in care eram nevoiti sa refuzam. Comunitatea de romani din Londra este destul de numeroasa, insa multi dintre ei sunt angajati (cu acte in regula), dar nu sunt antreprenori ori nu se afla in functii executive. Schimbul de mailuri cu interlocutorii nostri a durat ceva, pentru ca trebuia sa facem selectia: sa stim ce cifra de afaceri au, in ce domeniu activeaza, sa ne lamurim daca interlocutorii nostri se incadreaza in profilul revistei si in ceea ce dorim noi sa prezentam din capitala Marii Britanii.</p> <p> </p> <p> Pe masura ce ne stabileam intalniri cu ora si locatie, a fost necesar un excel si o harta a Londrei. Cum echipa avea doar doi fotografi, trebuia sa facem posibil ca ei sa aiba timpul necesar sa ajunga dintr-un loc in altul. De aceea, orientarea in spatiu si cunoasterea Londrei (unii dintre colegi mai fusesera in capitala britanica) ne era absolut necesara.</p> <p> </p> <p> In privinta institutiilor publice britanice, ori a obiectivelor lor (muzee, parcuri, transport etc), site-urile lor sunt atat de bine puse la punct incat aproape nu mai ai nevoie de alte informatii. Pot sa dau un exemplu, site-ul parcurilor regale din Londra (<a href=”http://www.royalparks.gov.uk/”>http://www.royalparks.gov.uk/</a>) unde puteai afla din rapoarte inclusiv salariul anual al presedintelui acestei organizatii.</p> <p> </p> <p> Dar punctualitatea englezeasca, insusita chiar si de antreprenorii romani a fost de mare folos proiectului nostru.</p>
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz