Majoritatea organizațiilor nu sunt sigure că își pot reveni în urma unui atac de tip ransomware
Reading Time: 2 minuteOrganizațiile se confruntă cu o serie de provocări în materie de protecția datelor, generate de amenințarea constantă a atacurilor de tip ransomware și de consumul de tehnologii emergente, cum sunt aplicațiile livrate via cloud, containerele Kubernetes și inteligența artificială.
Conform unui studiu IDC recent, peste o treime din organizațiile din întreaga lume au fost afectate de un atac de tip ransomware sau de o breșă care a blocat accesul la sisteme sau date, în ultimele 12 luni. Pentru a rezolva aceste probleme din ce în ce mai dese și aparent inevitabile, Dell Technologies lansează noi aplicații software și servicii care accelerează disponibilitatea de backup al datelor pe mașinile virtuale (VM), simplifică managementul seturilor mari de date și menține continuitatea operațională, în timp ce reduce dependența de operațiunile cotidiene de recuperare cibernetică.
„Anumite atacuri de tip ransomware pot fi devastatoare pentru oameni și companii, dar a accepta înfrângerea ca pe un rezultat de la sine înțeles nu e soluția”, a declarat Jeff Boudreau, președinte și director general Infrastructure Solutions Group, Dell Technologies. „Înțelegem că miza e uriașă și că sarcina de a proteja datele nu a fost nicicând mai complexă. Fiind furnizori de prim rang în domeniul produselor hardware și software pentru protecția datelor, portofoliul nostru vine cu soluții pentru această provocare din ce în ce mai serioasă, ajutându-ne clienții să adopte o strategie holistică de securitate cibernetică și de protecție a datelor, pentru a identifica, proteja, detecta, răspunde la atacuri de tip ransomware și de alte tipuri, precum și pentru a-și reveni în urma lor.”
Complexitate sporită a protecției datelor
Organizațiile se confruntă cu creșterea continuă a volumului de date și complexitatea sporită a proceselor necesare pentru protecția datelor. Studiul a descoperit că organizațiile administrează un volum de date de 10 ori mai mare decât acum cinci ani – de la 1,45 petabytes în 2016, până la 14,6 petabytes în 2021. De asemenea, 82% dintre respondenți sunt preocupați de faptul că soluțiile existente pentru protecția datelor în organizația nu vor face față provocărilor operaționale viitoare. Aceste preocupări sunt întemeiate, dat fiind faptul că peste 30% din organizații au raportat pierderi de date în ultimul an, iar aproape jumătate (45%) au înregistrat perioade de indisponibilitate neplanificată a sistemului, conform studiului GDPI realizat în 2021 de Dell Technologies.
Studiul GDPI relevă că:
- 62% se tem că măsurile curente de protecție a datelor nu sunt suficiente pentru a face față amenințărilor de tip malware și ransomware, în timp ce 74% sunt de acord cu faptul că, pe măsură ce crește numărul de angajați care lucrează de acasă, crește și expunerea la riscul de pierdere a datelor.
- Peste două treimi (67%) nu au încredere că datele critice pentru operațiunile lor pot fi recuperate, în cazul unui atac cibernetic distructiv sau al pierderii de date.
- 63% dintre respondenți cred că tehnologiile emergente – cum sunt aplicațiile livrate via cloud, containerele Kubernetes, inteligența artificială și machine learning implică riscuri pentru protecția datelor, iar lipsa soluțiilor de protecție a datelor pentru tehnologii mai noi a fost una dintre principalele trei provocări în materie de protecția datelor, pentru organizații.
- În medie, costul pierderilor de date în ultimele 12 luni este aproape de patru ori mai mare pentru organizații care apelează la furnizori multipli de servicii de protecție a datelor comparativ cu utilizarea unui singur furnizor.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz