Interviuri

Maidan: Poftă pentru extindere

20 nov. 2024 4 min

Maidan: Poftă pentru extindere

Reading Time: 4 minute

După o investiție de aproape un milion de euro, la începutul anului viitor, brandul Maidan va inaugura un nou spațiu de producție care va permite companiei din HoReCa diversificarea și pătrunderea în categoria de produse  ready-meal cu brandul Casoleta. Despre investiție, despre relocarea bucătăriei într-un nou spațiu, dar și despre lansarea unui spațiu de evenimente ne-a vorbit Călin Cîndea, cofondatorul Maidan.  

Cum a început povestea Maidan? 

Maidan a început din dorința noastră de a crea un spațiu urban, relaxat, pe modelul celor din marile orașe din Europa, unde toate generațiile din oraș să se poată aduna pentru o vorbă, o farfurie bună de mâncare, să facă sport în aer liber sau doar să stea pe o pătură cu cei dragi și să uite de timp. Din cauza unor probleme apărute în ultima secundă cu proprietarul terenului unde voiam să dezvoltăm acest business, am decis să îl mutăm în afara Bucureștiului, unde găsiserăm un spațiu perfect pentru ce ne doream, un fost hipodrom abandonat de ceva timp, situat pe malul lacului din Corbeanca.

Întrucât nu aveam resursele necesare să lucrăm cu o firmă de construcții, am apelat la prieteni și familie care ne-au ajutat să aducem spațiul la lumină. La final, am organizat o petrecere de deschidere, moment în care am realizat potențialul enorm al spațiului și faptul că noi am reușit să creăm „Maidanul” la care visam. Doar că am înlocuit betonul cu iarbă verde, așa că i-am spus Moșia Corbeanca. 

Cum ați ajuns să lansați Maidan Events? 

Oamenii s-au îndrăgostit de vibe-ul fain de la Moșie, băutura și mâncarea bună, aerul relaxat al spațiului și echipa mișto, motiv pentru care, treptat, am început să primim solicitări de la clienții noștri de la Moșie care își doreau serviciile noastre la ei acasă sau la birou. Așa a apărut Maidan Events, divizia noastră de catering pentru evenimente. Cu timpul am dezvoltat divizia de catering pentru a include mai multe servicii: coffee breaks, street-food, dineuri și gale, bar și mixologie, barista, inclusiv închiriere de logistică pentru evenimente.

Avem până și o mașină care face vată de zahăr pe băț, pentru nostalgici. În primăvara acestui an am reușit să obținem un grant de investiții adresat IMM-urilor din zona de producție alimentară și, în primul trimestru din 2025, vom avea gata noul spațiu de producție cu o investiție care se apropie de un milion de euro. Noul spațiu ne va permite diversificarea pe orizontală a produselor preparate permițându-ne să intrăm și în categoria de produse de tip ready-meal cu un nou brand: Casoleta. 

Zilele acestea vă relocați activitatea într-o nouă bucătărie centrală. Ne poți spune câteva cuvinte despre noul spațiu și despre această investiție? De ce a fost necesară? 

Relocarea în noul spațiu reprezintă una dintre cele mai importante decizii luate până în prezent, o investiție de peste 500.000 de euro pe care am realizat-o pentru a putea acomoda dinamica accelerată de dezvoltare a businessului și noile nevoi apărute pe măsura extinderii companiei și a echipei. Noua locație ne va permite creșterea semnificativă a capacității de producție la peste 10.000 porții/zi, extinderea gamei de produse și servicii pe care le putem oferi, o eficiență operațională crescută datorită fluxurilor îmbunătățite și a integrării la nivelul întregii companii a unui sistem digital de tip ERP (enterprise resourse planning). Nu în ultimul rând va fi un spațiu etalon pentru Maidan și pentru industria în care activăm, cu care ne putem mândri.  

Care a fost viziunea cu care ai pornit la drum cu Maidan și cum arată astăzi acest business?  

Am început creând o locație fizică, Moșia Corbeanca, apoi am completat portofoliul cu serviciile de catering de evenimente, prin Maidan Events și, ulterior, cateringul de volum cu Maidan Catering. Pe 28 noiembrie, înainte de sezonul petrecerilor de Crăciun, urmează să lansăm Maidan Spațiul, un spațiu de evenimente cu o arhitectură inspirată din maidanul copilăriei și care poate găzdui aproximativ 150 de persoane.

Foto echipa Maidan Hi Res

La începutul anului 2025, vom lansa propriul brand de mâncare de tip ready meal, Casoleta, care va completa brandul de mâncare gătită sous-vide Fezandate de Moșie. În toate aceste direcții am dorit să încorporăm spiritul liber al maidanului și aerul relaxat și fără reguli așa cum l-am simțit în copilărie. 

La începutul anului viitor, veți finaliza o investiție importantă în noua fabrică pentru brandurile Casoleta și Fezandate. Ne poți spune mai multe despre planurile pe care le aveți în această direcție?  

Noua fabrică de mâncare ne va permite completarea portofoliului de servicii și deschiderea de noi piețe. Este un pariu important pe care l-am făcut, deoarece credem că piața de ready-meal din România se va dezvolta puternic în anii următorii impulsionată de dezvoltarea economică a României, a creșterii veniturilor populației și atenției tot mai mari pe care oamenii o acordă pentru a-și eficientiza timpul și resursele. Încă din stadiul de proiect, am gândit acest business ca unul scalabil rapid și în acest sens am lucrat cu o companie de consultanță specializată acestui domeniu.

Totodată ne-am alocat timp și resurse pentru a clădi o bază cât mai bună care să susțină dezvoltarea în viitor a acestuia. Pentru început am identificat nevoia de a avea un business predictibil, cu date financiare și operaționale cât mai clare. De aceea, am decis să îl separăm ca business unit pe o altă firmă pentru o trasabilitate cât mai bună a cheltuielilor și venitorilor. Începând cu al doilea trimestru din 2025 vom începe listarea produselor în lanțurile de retail însă ne uităm și la dezvoltarea unui lanț propriu de distribuție care ne va ajuta să oferim un produs cât mai competitiv din punctul de vedere al costurilor și o experiență mult mai personală clienților noștri. 

Ce alte planuri aveți pentru brandul Maidan?  

2024 a reprezentat un an de schimbări profunde în Maidan. Am început cu regândirea organigramei și a structurii departamentelor pentru a ne adapta mai bine volumului de business în continuă creștere. Am recrutat o echipă de manageri seniori care să gestioneze departamentele cheie: vânzări, operațional, achiziții, financiar, resurse umane și care să ne ajute să coordoneze o echipă care a ajuns la peste 75 de oameni.

Am continuat cu implementarea sistemului ERP la nivelul întregii companii și relocarea într-un nou sediu. Acest val de schimbări a culminat cu o identitate grafică nouă a brandului Maidan care să reflecte mai bine etapa curentă de dezvoltare a companiei, să ne definească mai bine valorile și viziunea noastră de dezvoltare în viitor a businessului. În perioada următoare ne concentrăm pe consolidarea noii structuri a companiei, așezarea și dezvoltarea diviziilor de business nou create, continuând să explorăm cum putem oferi acea experiență faină de pe maidan la cât mai mulți oameni.  

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 388 (16 noiembrie – 16 decembrie 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Articole pe aceeași temă: