Stiri

Magazinul de cadouri și recompense experiențiale Complice.ro a crescut cu 20% peste estimări

Reading Time: 3 minute

Complice.ro, magazin online de cadouri experiențiale, a încheiat 2020 cu o cifră de afaceri de 122.000 de euro, cu 20% peste estimările de la începutul pandemiei.

O treime dintre comenzile înregistrate în anul precedent au venit de la clienți recurenți și un procent similar din venituri a fost reprezentat de comenzi care au avut o componentă internațională. Dezvoltarea experiențelor ce pot fi livrate exclusiv online și cadourile flexibile au contribuit la compensarea scăderii generate de contextul pandemic.

Primele două luni din 2020 au reprezentat dublarea afacerilor din perioada similară a lui 2019 pentru Complice.ro, însă perioada de lockdown și restricțiile ce au urmat au afectat următoarele luni, mai ales segmentul rezidențial. Compania s-a reorientat către online, cu noi pachete dezvoltate într-un interval de doar câteva săptămâni, creșterea perioadei de valabilitate a experiențelor și alte adaptări ale liniei de business, ceea ce a generat o dinamică pozitivă pentru finalul anului.

Pachetele flexibile de experiențe Flexibox, lansate la finalul lunii august, au fost rapid adoptate de clienți. Pe de altă parte, o treime dintre comenzi au venit de la clienți recurenți ai Complice.ro, familiarizați cu portofoliul.

A fost o perioadă dificilă care ne-a forțat să accelerăm dezvoltarea experiențelor livrate online, care nu se aflau pe lista noastră de priorități urgente pentru 2020. Această flexibilitate, datorată și partenerilor care la rândul lor s-au adaptat foarte rapid contextului, ne-a ajutat să înregistrăm o scădere de doar 13% față de 2019„, a precizat Oana Pascu, fondator Complice.ro.

Dinamica negativă a fost înregistrată în special pe segmentul rezidențial, unde multe experiențe-vedetă nu au mai putut fi livrate în perioada de lockdown sau au fost supuse unor restricții pe parcursul anului. Valoarea și numărul comenzilor pe acest segment a scăzut cu peste 20% față de 2019.

Cele mai căutate experiențe în 2020 au fost cele în simulatorul de zbor, experiențele de realitate virtuală, zborurile cu parapanta și atelierele olfactive.

Creștere în media comenzii pe segmentul corporate

O dinamică pozitivă a fost înregistrată în valoarea comenzilor din segmentul corporate, care a crescut cu 33% în 2020, ajungând la o medie de 1.700 de euro.

Comenzile din segmentul corporate au provenit în special de la companiile orientate către starea de wellbeing a angajaților și loializarea partenerilor de business. Angajații  au beneficiat de cursuri de dezvoltare personală, cursuri de parenting, team-buildinguri virtuale sau de alte experiențe care au avut scopul de a menține engagementul și productivitatea echipelor.

O treime din valoarea experiențelor livrate în 2020 a venit din comenzi care au depășit granițele țării, având fie clientul, fie beneficiarul, în străinătate. Această situație s-a datorat tot contextului pandemic, care a făcut practic imposibile întâlnirile de business față în față cu parteneri și membri ai echipelor aflați în țări diferite.

Mini-cadourile în serie, kit-uri hobby, cinele virtuale, degustarile, cocktail party-urile, atelierele de cooking, de crafts și decorațiuni online, jocurile de spionaj sau karaoke virtual au fost câteva dintre alegerile companiilor la final de an, înlocuind astfel petrecerile și cadourile tradiționale.

Pe de altă parte, pe segmentul corporate, contextul pandemic a generat scăderi în veniturile Complice.ro provenite din evenimentele clasice de business (team-buildinguri sau petreceri). De asemenea, cererea pentru cadouri între colegi s-a înjumătățit.

În 2020, majoritatea clienților a fost reprezentată de femei (72%), însă valoarea mai mare a comenzilor a fost înregistrată în cazul clienților bărbați, mai ales pe segmentul rezidențial. Astfel, comanda medie în cazul femeilor a fost de 146 de euro, în timp ce clienții bărbați plasează comenzi cu 42% mai mari ca valoare, adică o medie de 208 euro.

Pentru 2021, Complice.ro are în plan continuarea extinderii portofoliului de experiențe online, dar și offline. Tendința este de a căuta experiențe inedite și care să ofere un confort ridicat în ceea ce privește siguranța.

Gabriel Barliga

Recent Posts

„Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al grupului DIGI

Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…

2 ore ago

Jason Silva: Viitorul e cibernetic și psihedelic

Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…

2 ore ago

Românii și-ar cumpăra pompe de căldură dacă statul ar acorda subvenții

Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…

2 ore ago

Cifră de afaceri de 3,57 mld. $ pentru Rompetrol Rafinare în primele nouă luni din 2024

Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…

2 ore ago

Delgaz Grid primește 200 de milioane de euro de la BEI pentru modernizarea rețelei

Banca Europeană de Investiții (BEI) acordă un împrumut de 200 de milioane de euro distribuitorului român de energie Delgaz Grid…

2 ore ago

Magda Costache, Sezamo: Supermarketul online al viitorului

Cu o carieră de peste 19 ani în finance, Magda Costache este, din septembrie, noul CEO interimar Sezamo, supermarketul online…

3 ore ago