Mădălina Vasile, Premier Energy Furnizare: Rebrandingul a adus un suflu nou și o consolidare a stabilității pentru clienți și parteneri
Reading Time: 4 minuteCum faci un rebranding în paralel cu o listare la bursă și pe o piață ultraconcurențială? Am aflat de la Mădălina Vasile, Head of Marketing Premier Energy, detalii din culisele procesului de rebranding CEZ Vânzare în Premier Energy Furnizare.
Ce a presupus procesul de rebranding CEZ Vânzare în Premier Energy Furnizare?
În primul rând, aș spune că rebrandingul CEZ Vânzare în Premier Energy Furnizare a fost un proces intens și complex, extrem de dinamic. Primul pas, pe care de obicei îl urmez în astfel de proiecte, a fost în a analiza și înțelege aspectele operaționale ale companiei preluate, pentru ca rebrandingul, ca proces, merge dincolo de schimbarea numelui sau a identității vizuale. Ai nevoie de o înțelegere a modului în care funcționează compania pe plan intern și a felului în care este percepută extern. În cazul acesta, am lucrat rapid, învățând și implementând în același timp, combinând simultan cumva partea de analiză cu implementarea planului, asigurându-ne că trecerea este cât mai lină pentru clienți.
De aceea, o componentă esențială a fost comunicarea eficientă. Clienții au fost informați pas cu pas, iar echipa a acordat atenție să nu schimbăm nimic esențial din interacțiunile acestora cu noi, compania, exceptând elementele vizuale și de brand. Acest echilibru, între viteză și atenția la detalii, a permis finalizarea rebrandingului cu succes, menținând în același timp încrederea clienților pe parcursul întregului proces.
Care au fost principalele provocări ale rebrandingului?
La modul general, provocările acestui rebranding au fost diverse și complexe, pe fondul desfășurării unor procese paralele, toate la fel de importante.
De departe, aș spune că una dintre provocări a fost gestionarea rebrandingului în același timp cu listarea companiei la Bursa de Valori București. Acest proces nu s-a limitat la simpla redactare de documente și pregătiri financiare, a necesitat o planificare la fel de atentă și pe partea de comunicare și de PR. A fost esențială coordonarea eficientă a eforturilor atât în România, cât și în R. Moldova, pentru a asigura o tranziție lină și coerentă la nivelul întregului grup.
A doua provocare a fost evidențierea clară a celor două entități din grup – Premier Energy și Premier Energy Furnizare (fosta CEZ Vânzare), un efort pe care, deși mai puțin intens acum, continuăm să-l facem. Nu am dorit o diferențiere majoră între cele două companii, deoarece vrem ca toți clienții, indiferent unde aleg să rămână în grup, să fie tratați cu aceeași seriozitate și dedicare.
Concret, integrarea acelorași elemente de brand, cu un accent pe culoarea albastră de data aceasta, simbolizând energia electrică, având în vedere că aproximativ 95% din cei 1,2 milioane de clienți preluați de la fost CEZ Vânzare sunt utilizatori de energie electrică. Totodată, am păstrat tagline-ul „Dăm energie casei tale ca tu să pui lumea în mișcare”, deoarece energia, sub toate formele ei, reprezintă mișcare, dinamism și evoluție.
Nu în ultimul rând, aș sublinia plusul de dinamism conferit de tagline-ul campaniei „Energia unui nou Răsărit” noii entități din grup – Premier Energy Furnizare.
Ce a adus nou pentru clienți și parteneri trecerea la Premier Energy Furnizare?
Preluarea unei companii noi trebuie să fie un proces atent, care să respecte și să valorifice moștenirea lăsată de compania preluată, pentru a putea asigura continuitatea și a consolida încrederea clienților din portofoliul preluat.
Preluarea CEZ Vânzare, urmată de transformarea în Premier Energy Furnizare a marcat în primul rând un moment semnificativ în peisajul energetic din România, consolidând angajamentele anterioare, atât pentru clienți, cât și pentru parteneri.
Un aspect important al acestei schimbări a ținut de transparența la nivel de comunicare. Un brand solid se bazează pe încrederea clienților, așa că Premier Energy Furnizare s-a asigurat de la bun început de menținere unei relații deschise cu clienții nou preluați, asigurându-se că nevoile acestora sunt prioritizate.
În plus, am adus îmbunătățiri proceselor existente printr-o abordare care reflectă dinamismul și agilitatea grupului Premier Energy, astfel încât să putem implementa rapid noi soluții.
Cum a fost primit rebrandingul de către clienți?
În calitate de profesionist în comunicare, subliniez mereu importanța transparenței și a unui limbaj accesibil în interacțiunea cu clienții. Domeniul energiei este complex, iar prezentarea clară a informațiilor este esențială pentru menținerea vitalei relații de încredere cu clienții noștri.
Rebrandingul companiei a fost bine primit de aceștia. Au existat și câteva dificultăți, inerente unui proces atât de complex. Având în vedere natura complexă a sistemelor software și faptul că, uneori tranzițiile sunt mai greu de gestionat din punct de vedere operațional, nu am livrat, poate, cel mai bine de la început sau nu pe toate palierele, așa cum ne-am fi dorit. De exemplu, au apărut probleme în aplicația de mobil, care au necesitat mai mult de câteva de ore pentru a fi rezolvate. În ciuda acestor mici dificultăți, uzuale în orice business, nu a fost nimic schimbat semnificativ pentru clienți, așa că avem în continuare feedback-uri foarte bune de la aceștia – ne mulțumesc pentru transparență și pentru informațiile explicate pe larg. Vorbindu-le pe înțeles, ascultându-i, dovedim profesionalism și respect față de cei care contribuie major la dezvoltarea business-ului nostru.
Cum se poziționează Premier Energy Furnizare pe o piață locală foarte competitivă?
Ca parte a unui grup regional tot mai mare și mai solid, Premier Energy Furnizare își consolidează poziția de furnizor esențial de energie electrică dedicat clienților săi.
Tot la nivel de regiune și legat de această piață extrem de competitivă, anul acesta a fost marcat de o volatilitate mult mai accentuată decât de obicei, pe fondul unor prețuri record pe piața de echilibrare, ceea ce a fost o provocare atât pentru noi ca furnizor de energie electrică, cât și pentru consumatori, care au trebuit să studieze și să înțeleagă mai multe despre aceste aspecte nou apărute în atenția publică.
Știm că, începând cu 1 aprilie 2025, România va renunța la regimul de prețuri reglementate pentru energia electrică și gaze naturale, o schimbare semnificativă într-un sector al energiei deja afectat o imagine instabilă, dată de evenimentele din ultimii trei-patru ani. În contextul adoptării măsurilor finale ce vor însoți această tranziție către liberalizare, Premier Energy Furnizare este pregătită să se conformeze și să implementeze noile reglementări, continuând abordarea proactivă adoptată până acum. Ne dorim un cadru legislativ care să sprijine stabilizarea prețurilor, mai ales că actualele condiții economice impun măsuri eficiente pentru a proteja consumatorii.
Totodată, Premier Energy își reafirmă și angajamentul față de inițiativele ecologice, inclusiv instalarea panourilor solare pentru consumatorii casnici, oferind informații asupra aspectelor esențiale pentru cei interesați de investiții în soluții energetice durabile. Așa cum am declarat cu fiecare ocazie, obiectivul companiei rămâne acela de a contribui la o tranziție energetică sustenabilă, răspunzând astfel provocărilor actuale din sectorul energetic european.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz