Analize

Luxul Made in Romania

13 mart. 2012 3 min

Luxul Made in Romania

Reading Time: 3 minute

Cum reusesc companii locale sa faca fata concurentei asiatice, ca sa produca piese vestimentare pentru marile case de moda din lume, prezentate la cele mai renumite festivaluri din industria elegantei.

Saptamana Modei” de la Paris, Milano sau New York este evenimentul care da ora exacta in materie de moda si lux. Aici sunt prezentate cele mai noi colectii ale marilor case de moda din lume si se stabilesc tendintele in materie de vestimentatie pentru tot anul. Putini sunt insa cei care stiu ca una dintre vedetele incontestabile ale prezentarilor de moda ale celebrelor branduri de lux este Romania. Motivul? Aici este locul in care prind viata schitele, ideile si cele mai fine materiale trimise de companiile mari unor firme romanesti, care produc celebrele haine. Valentino, Versace, Max Mara, Dolce & Gabbana, Rocco Barocco sau Missoni sunt cateva dintre marile case de moda apreciate pe plan global care au ales sa lucreze cu SC Manufactura SRL din Targu Magurele.

Colaborarea dintre micuta companie din tara si marile branduri internationale consta in preluarea tesaturii de la client, cu camioane proprii, realizarea efectiva a produsului finit si transportul acestuia in Italia. “Colaborarea dintre noi si marile branduri a luat amploare in momentul in care ceilalti clienti ai nostri au ales sa produca in tari cu costuri mai mici, cum ar fi China, India, Turcia sau Maroc”, spune pentru Biz Marinangelo Nazzareno, unul dintre cei trei actionari ai firmei Manufactura. “Pentru marile branduri conteaza «Made in Europe», nefiind avantajate din multe puncte de vedere de «Made in China», de exemplu”, mai spune Nazzareno.

Un alt aspect deloc de neglijat este faptul ca firma romaneasca ofera servicii care nu sunt posibile la mare distanta: mostrare, microserii si, mai ales, livrare rapida. Reteta succesului promovata de Manufactura Turnu Magurele a dat roade rapid. Mai mult, nu a fost clatinata nici de criza economica, comenzile marilor case de moda din lume fiind constante. Cifra de afaceri a companiei patronate de acesta a fost de 3,3 milioane de euro in anul 2011, iar pentru anul in curs se doreste mentinerea acesteia la aceeasi valoare. Pe langa marile prezentari de moda din orase considerate capitale ale modei, o parte dintre drumurile marilor producatori vestimentari din lume duc si in localitatea Orastie din judetul Hunedoara.

Aici, la firma New Fashion Group, companie construita pe sediul unui fost CAP, 50 de angajate au reusit performanta sa creeze axa Paris – Milano – Orastie. Ele dau viata viitoarelor piese vestimentare ce vor face obiectul prezentarilor de moda ale unor branduri precum Roberto Cavalli, Armani sau Gianfranco Ferrè. “Clientii nostri au incercat si in China sau India, dar au avut probleme cu calitatea; desi mana de lucru a fost mult mai ieftina, calitatea era indoielnica”, spune Daniela Bucur, director executiv la New Fashion Group. “Produsele de serie poate inca sunt facute acolo, dar pentru produsele de calitate superioara prefera sa le trimita in Europa, chiar si in Romania, unde mana de lucru nu este scumpa”, continua executivul de la New Fashion Group.

Calitatea produselor care au iesit de pe portile micutei fabrici din Orastie au generat companiei o cifra de afaceri de 1,3 milioane de lei, iar pentru anul in curs estimarile vehiculeaza o  crestere la 1,5 milioane de lei. Compania germana Bock und Part ner, care detine patru fabrici in Covasna si Sf. Gheorghe, produce anual peste 1,5 milioane de perechi de pantaloni pentru unii dintre cei mai importanti jucatori din industria modei. Produsele care ies pe poarta germanilor poarta eticheta unor branduri ca Hugo Boss, Tommy Hilfiger sau René Lezard. Spre deosebire de alte companii din tara, care produc in sistem de lohn, germanii se ocupa integral de productia marilor branduri, de la croiala si cusaturi la vopsire si ambalare.

In anul 2010 romanii au scos din buzunare 450 de milioane de euro pentru produse de lux, cifra care a ajuns si la urechile marilor companii de moda din industrie. Pe langa aceasta, si mana de lucru si priceperea croitorilor romani au facut multi producatori de piese  vestimentare de lux sa isi deschida propriile fabrici in Romania. Asa se face ca Louis Vuitton Möet Hennessy (LVMH), de exemplu, detine integral o fabrica in Cisnadie, cu peste 600 de angajati, iar italienii de la Max Mara si-au construit propria fabrica in Craiova.

Citeste si:

Centrul luxului se muta la Luterana
Din nou piata se electrizeaza
Strategia bate concurenta
Retailul face toti banii
Moda a iesit in strada
Un brand atemporal

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: