Felicia Stoica, Cohn & Jansen: Lupta pentru idei bune
Reading Time: 5 minuteCohn & Jansen își consolidează strategia de digital, iar Felicia Stoica a devenit Digital Creative Director. Cu o experiență de peste 13 ani în publicitate, pe o arie extinsă de industrii (banking, pharma, FMCG, retail și nu numai), Felicia a pornit în demersul de a construi branduri și a genera engagement, iar noi am aflat mai concret ce își propune și cum percepe industria în acest moment.
Cohn & Jansen este agenția alături de care ai petrecut mulți ani de zile în publicitate, cu mici pauze. Ce te-a determinat să te reîntorci și să preiei actuala poziție?
Da, e adevărat. Am avut o pauză timp de doi ani. Cred că e sănătos să chestionezi mereu frame-ul și cultura în care ești și cu care ajungi să te identifici după o perioadă de timp. Iar pentru asta ai nevoie de alte frame-uri și culturi diferite. Apreciezi altfel, apoi. Procesul de lucru la Cohn & Jansen este unul mai “smooth” datorită seniorilor din fiecare departament și mediul e mai sănătos. E foarte important să lucrezi cu oameni care se bat pentru idee și nu să-ți arate că „știu ei mai bine”. În sensul în care au încredere unii în alții, ascultă și își respectă ownership-ul pe departament / proiect. Și, la Cohn & Jansen, așa funcționează. Pentru mine e important ca cea mai mare parte din energie să se ducă în proiecte, și nu în micromanagement, politici sau protejat orgolii.
Cum se poziționează agenția în acest moment pe piață?
Cohn & Jansen e aceeași agenție de creație locală cunoscută deja de ceva vreme pentru experiența pe care a acumulat-o în rezolvarea problemelor de business prin idei creative. La care se adaugă, bineînțeles, și o strategie solidă și o rețea de parteneri și colaboratori care să fac ideile să se întâmple at their best. Sigur că problemele de business sunt diferite de la un context la altul – vezi timpurile incerte în care ne aflăm cu toții – și ideile, procesul trebuie să fie mai rapide sau mai flexibile în situații de genul ăsta, dar ideea principală rămâne. Cohn & Jansen este o agenție bine mobilată la capitolul seniori, parteneri și departamente, cu o rată de retenție mare din punct de vedere resurse și cu relații de business de lungă durată.
Ce îți propui pentru departament și care sunt cele mai importante decizii pe care le-ai luat / urmează să le iei?
M-aș feri să zic că sunt cele mai importante. Și, indiferent de departament, cred că e nevoie să ne jucăm mai mult cu ce ne oferă tehnologia. Să o înțelegem și să o reinterpretăm. Înainte, aveam trei elemente cu care ne jucam în execuții: ideea, imaginea și cuvântul. Acum sunt patru. La cele trei s-a adăugat și tehnologia. Am senzația că mereu oamenii găsesc un filtru, o mecanică și zic: gata – asta e ideea. Dar nu fac intersecții între o imagine și un swipe, spre exemplu. Să vadă ce poate să iasă de acolo. Un alt lucru despre care am mai vorbit este „rețeta”. „S-a făcut”, „A mers”, „Să facem și noi la fel”. De câte ori? De o sută de ori? Dacă schimbi set-up-ul și influencerii, nu înseamnă că e altceva. Aștept cu interes momentul în care cineva o să propună la client alt format de content decât „un serial”, clientul o să accepte și o să se nască un alt trend. Un alt lucru este consecvența pe brand. Râdem, ne distrăm, dar în incintă. Este extraordinar de important ca lucrurile să se facă integrat și cu sens și pe digital.
Care sunt trendurile în digital pe care le observi și care sunt făcute să rămână aici și pentru următorii ani?
Sinceră să fiu, pare că nimic nu e făcut să rămână. Inclusiv ceea ce considerăm original se schimbă de la o zi la alta. Dar din cum se arată, sigur va exista o creștere (mai corect, normalizare) a tot ceea ce înseamnă AR (Augmented Reality) și VR (Virtual Reality), fenomenul de shopstreaming va fi în creștere și el, precum și cel de low touch economy. Din punct de vedere social experience, cred că vor tot apărea platforme care aduc comunități împreună sub diferite forme și se vor căuta tot mai multe forme de monetizare a conținutului produs de content creators. Desigur că mai sunt și altele, dar e o discuție lungă cu multe ramificații.
Din comunicatul de presă reiese că vei lucra într-un parteneriat foarte strâns cu strategia, în căutare de real insights și valoare adăugată pentru branduri. Crezi că asta va determina companiile să se uite mai multe spre campanii și comunicare pe termen lung?
Îți trebuie experiență și o anumită înțelegere ca să faci și engagement, să creezi o legătură cu consumatorul și să păstrezi și valorile brandului. Cred că e nevoie reală de implicare a strategiei pe partea de digital, dincolo de trenduri, formate, obiective. Insight-urile, obiceiurile de consum, relațiile între oameni și relațiile între oameni și branduri există și în digital și sunt de altă natură. Cred că nu toate companiile sunt la același nivel de înțelegere în ceea ce privește valoarea adăugată a digitalului, dar e datoria noastră să le facem mai clar și evident acest lucru. Dacă nu din perspectivă etică de consultanță sau parteneriat, măcar pentru noi și tipul de proiecte pe care lucrăm. La viteza cu care se întâmplă azi lucrurile în digital, cu cât rămâi mai în urmă, cu atât efortul să recuperezi devine aproape imposibil.
Ce te-a învățat experiența proiectelor independente?
Foarte direct – faptul că știu să fac mai multe decât eram conștientă. Spre exemplu, am fost mentor de comunicare pentru trei antreprenori la început de drum și mi-am dat seama că după 13 ani de publicitate, mintea ta e în așa fel wired încât ai putea să generezi ușor idei de antreprenoriat – bineînțeles, asta dacă ai avea disciplină să stăpânești și celelalte laturi: financiar, legislativ, operațional etc. Și am dovada faptului că există oameni mișto și în afara agențiilor. Am cunoscut o echipă de oameni la Hope and Home for Children mai simpatici și mai dezghețați decât mulți colegi din agenții. Și nu în ultimul rând, faptul că o idee mișto strânge oameni în jurul ei, indiferent cine sunt ei.
Cât de mult te-a afectat pandemia și cum te-ai adaptat?
Cred că pe toți ne-a impactat. Mai ales în industria asta în care trebuie să și seduci, nu doar să fii deștept. E foarte ciudat să spui povești și glume în fața unui ecran negru. Să ne gândim un pic la asta. Și am așa o senzație, uneori, de intimitate și distanțare totodată. Mă întreb ce fac oamenii, de fapt, atunci când nu îi vede nimeni. Pe principiul „catch me if you can”. Nu știu ce le lipsește altora, dar mie mi-e dor de oameni.
Photo 50651773 © Rawpixelimages | Dreamstime.com
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 357 (16 octombrie – 14 noiembrie 2021). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz