Lupta pentru digitalizare
Reading Time: 2 minuteDesi are doar cinci ani de prezenta directa pe piata din Romania, grupul austriac Kapsch realizeaza deja aici venituri de peste 20 de milioane de euro anual in zona de servicii IT&C.
Pentru Kapsch, intrarea pe piata din Romania a fost dictata de strategia companiei de a-si urma clientii mari pe pietele pe care acestia activeaza. „Unul dintre cei mai importanti clienti ai nostri este OMV, care are o prezenta puternica in Romånia. Am decis deci sa avem si noi o prezenta importanta cu toate elementele – inclusiv vånzari, nu doar tehnic”, imi spune Jochen Borenich, COO al Kapsch BusinessCom AG, companie ce ofera servicii IT&C in peste 40 de tari din lume. Numai ca, odata ajuns aici, grupul austriac a gasit oameni ambitiosi, foarte buni in domeniul tehnologiei si, mai ales, dispusi sa gandeasca la scara internationala. „Avem in Romånia o echipa IT care se deplaseaza peste tot in lume si lucreaza nu doar pentru filialele Kapsch, ci si pentru clientii nostri internationali”, arata Jochen Borenich.
Ne-am intalnit in plin centru istoric al Vienei, inconjurati de cladiri de sute de ani, dar am vorbit despre cele mai noi tehnologii si provocarile digitalizarii pentru companii. De altfel, impletirea dintre vechi si nou este o provocare pentru multe businessuri mari, care folosesc in paralel sisteme IT mai vechi, mostenite istoric sau preluate odata cu achizitia unor companii mai mici, si aplicatii mobile de ultima generatie. Prin urmare, companiile sunt obligate sa actioneze cu doua viteze – trebuie sa aiba un sistem IT stabil, dar in acelasi timp sa ofere solutii rapide. Iar aici intervine Kapsch. „Suntem in era agile IT – in doua luni trebuie sa ai rezultate. Prin urmare, nimeni nu mai investeste masiv in infrastructura IT doar ca sa testeze ceva. Au nevoie de virtualizare, pot inchiria capacitate de calcul, exact domeniul unde noi suntem puternici”, spune managerul austriac. Kapsch isi propune sa devina un adevarat Chief Digital Officer pentru clientii sai, oferind consultanta, implementare si operare a sistemelor IT. „Sprijinim clientii sa treaca in zona de digitalizare. Noi venim cu know-how tehnologic, ei cu experienta in domeniul lor de activitate”, adauga Jochen Borenich.
Compania face cu succes acest lucru si in Romania, unde printre clientii sai importanti, pe langa OMV, se numara BCR, Vodafone sau Auchan. „Avem o echipa puternica de management si de vånzari tånara, ambitioasa si deja experimentata. Anul fiscal trecut am avut venituri de circa 20 de milioane de euro in Romånia si vom fi cam la acelasi nivel si in acest an fiscal”, imi spune Christof Leithner, vicepresedinte al diviziei internationale de business la Kapsch BusinessCom AG. Acesta vine des in Romania si, din interactiunea cu romanii care lucreaza la Kapsch, a constatat ca acestia sunt foarte dispusi sa invete, sa obtina performante si know-how din alte piete.
In Romania, pe langa servicii IT sau stocare de date, Kapsch are si o echipa de dezvoltare Oracle, in urma unei achizitii locale, care actioneaza ca un centru de competenta pentru proiecte Oracle din alte tari, inclusiv din Austria. Majoritatea businessului lor din Romånia (circa 80-90%) se deruleaza in sectorul privat, dar compania este implicata si in zona publica. Kapsch CarrierCom a achizitionat recent compania belgiana Prodata, care activeaza si in Romånia in domeniul transportului public. „Subsdiara Kapsch din Romånia e o poveste de succes, e poate cea mai importanta din zona pentru noi. E o companie tånara, are cinci ani, dar a fost mereu importanta din punct de vedere strategic”, conchide Jochen Borenich.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz